داور افتتاحیه جام ملت ها در این دوره از بازی ها به عنوان نماینده فوتبال استرالیا در دوحه حاضر شده که در یکی از سمت های جدول تیمی که وارد مرحله یک چهارم نهایی شده استرالیا است. در سمت دیگر جدول ایران در صورت شکست سوریه که محتمل به نظر می رسد، وارد جمع ۸ […]

- صعود استرالیا و فشار فضای مجازی؛ فغانی دوحه را ترک می‌کند!

داور افتتاحیه جام ملت ها در این دوره از بازی ها به عنوان نماینده فوتبال استرالیا در دوحه حاضر شده که در یکی از سمت های جدول تیمی که وارد مرحله یک چهارم نهایی شده استرالیا است. در سمت دیگر جدول ایران در صورت شکست سوریه که محتمل به نظر می رسد، وارد جمع ۸ تیم برتر بازی ها می شود. تیمی که اختصاص به زادگاه علیرضا فغانی دارد و این ۲ صعود به طور حتم کنفدراسیون فوتبال آسیا را وادار خواهد کرد در پایان مرحله یک هشتم نهایی با علیرضا فغانی خداحافظی کند.

البته برخی می گویند کنفدراسیون فوتبال آسیا علیرضا فغانی را در دوحه نگه می دارد تا تکلیف ۴ تیم صعود کننده به مرحله نیمه نهایی بازی ها مشخص شود. آنوقت اگر در بین این ۴ تیم ایران و استرالیا نباشند، علیرضا فغانی می تواند یکی از بازی های نیمه نهایی یا حتی بازی پایانی را سوت بزند. اما با توجه به فشار وارد شده به این داور در فضای مجازی بعید به نظر می رسد این سناریو پیاده شود.

در پی اخراج ایمن حسین در بازی عراق و اردن تماشاگران تیم عراق در فضای مجازی حمله شدیدی به داور ایرانی الاصل داشتند. شدت این فشارها تا جایی بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا و در ادامه فدراسیون فوتبال استرالیا در جهت حمایت از این داور بیانیه نوشتند. فدراسیون فوتبال استرالیا در بیانیه امروز خود نوشت: از علیرضا فغانی و خانواده اش حمایت خواهد کرد و این نشان می دهد، علیرضا فغانی و خانواده اش از سوی برخی از تماشاگران تیفوسی عراق تهدید شده اند!

نه تنها علیرضا فغانی هر داور تحت این فشار روانی سنگین قادر نخواهد بود، در زمین بازی متمرکز باشد و خوب سوت بزند. حتی اگر تصمیم علیرضا فغانی در بازی عراق – اردن کاملا درست بوده باشد، فشار ایجاد شده به روی این داور در فضای مجازی می تواند باعث برهم زدن تمرکز این داور شود. بنابراین اتفاق محتمل در روزهای آینده بازگشت این داور از دوحه است.

بیشتر بخوانید: 

منبع: خبـر ورزشی