به گزارش زیرنویس، سید عباس جوهری عصر سه‌شنبه در جلسه صمیمی با نمایندگان احزاب سیاسی استان تهران از استقرار و ساماندهی ۱۰۰ هزار نفر از نیروهای هیات اجرایی برای روز اول رأی گیری در پای صندوق‌های رای در شهر تهران خبر داد و افزود: توجه ویژه به دو موضوع مهم «سلامت» و «امنیت» انتخابات بطور […]

به گزارش زیرنویس، سید عباس جوهری عصر سه‌شنبه در جلسه صمیمی با نمایندگان احزاب سیاسی استان تهران از استقرار و ساماندهی ۱۰۰ هزار نفر از نیروهای هیات اجرایی برای روز اول رأی گیری در پای صندوق‌های رای در شهر تهران خبر داد و افزود: توجه ویژه به دو موضوع مهم «سلامت» و «امنیت» انتخابات بطور خاص در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی، این تعداد تحت عنوان عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی، انتظامی، امنیتی و اعضای شعب فعالیت خواهند کرد.

وی با اشاره به اصلاح ساختارهای انتخابات در سال جاری نسبت به ادوار گذشته افزود: در راستای اصلاح ساختار انتخابات در این دوره نسبت به ادوار گذشته تفاوت‌های شاخصی را شاهد هستیم.

جوهری با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در فرآیند انتخابات رخ داده که از آن میان می‌توان به ثبت نام غیرحضوری و تکمیل پروسه بدون حضور فیزیکی افراد ثبت نام کننده اشاره کرد، گفت: مشارکت سه برابری کاندیداها در پیش ثبت نام‌ها در استان طی این دوره حاکی از گرم بودن تنور انتخابات است.

وی در ادامه به پیش ثبت نام ۱۲ هزار نفری افراد در این دوره از انتخابات اشاره و تاکید کرد: در حوزه پیش ثبت نام‌ها نسبت به ادوار گذشته شاهد افزایش سه برابری بودیم که طی آن ۶ هزار نفر در این مرحله به واسطه عدم ارائه مدارک کافی و نداشتن شرایط اولیه کاندیداتوری از ادامه مسیر باز ماندند.

رییس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه در این دوره از انتخابات برای نخستین بار در شهر تهران برای همه منطقه برنامه ریزی و شبکه مجریان و عوامل انتخابات راه اندازی شده است، یادآور شد: این تقسیم بندی در سامانه وزارت کشور ثبت و در این دوره به صورت ریشه‌ای به مقوله انتخابات در مناطق پرداخته شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران اضافه کرد: در این دوره تا به امروز در هیات نظارت شورای نگهبان، ۵۱ درصد از تاییدیه کاندیداهای نمایندگی مجلس انجام شده که نسبت به دوره گذشته ۱۷ درصد رشد داشته است.

بر اساس این گزارش نمایندگان احزاب حاضر در جلسه ضمن بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در رابطه با فعالیت، نقش و تاثیر احزاب در کشور را بیان و خواستار در اختیار قرار دادن مکانی مناسب به عنوان خانه احزاب استان تهران از سوی استانداری شدند.

 

منبع خبر: رکنـا