به گزارش تلویزیون المیادین، بر اساس اعلام ستاد اطلاع رسانی جنگ، مقاومت اسلامی لبنان در حمایت از نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت آن، در بخش شرقی مرز‌های لبنان و فلسطین اشغالی، ۵ عملیات نظامی اجرا کرد و منطقه «المطله» را با تسلیحات مناسب هدف قرار داد. همچنین محل تجمع نظامیان ارتش رژیم اشغالگر در […]

به گزارش تلویزیون المیادین، بر اساس اعلام ستاد اطلاع رسانی جنگ، مقاومت اسلامی لبنان در حمایت از نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت آن، در بخش شرقی مرز‌های لبنان و فلسطین اشغالی، ۵ عملیات نظامی اجرا کرد و منطقه «المطله» را با تسلیحات مناسب هدف قرار داد. همچنین محل تجمع نظامیان ارتش رژیم اشغالگر در «قلعه هونین» را با موشک هدف قرار داد و این حملات به طور دقیق به هدف اصابت کرد.

رزمندگان مقاومت لبنان با استفاده از موشک به محل تجمع نظامیان ارتش رژیم اشغالگر در منطقه «السمّاقه» و «تلّه الطیحات» و با موشک فلق ۱ به محل استقرار نظامیان ارتش رژیم اشغالگر در اطراف پادگان «رامیم» حمله کردند و هر سه حمله دقیقا به هدف اصابت کرد. آن‌ها دو منطقه «برکه ریشا» و «حدب یارین» را با موشک‌های برکان هدف قرار دادند که هر دو حمله به هدف اصابت کرد.

مقاومت اسلامی لبنان همچنین پایگاه «برانیت» را دو بار مورد حمله قرار داد. در این حملات از موشک‌های برکان و دو موشک فلق استفاده شد و هر دو حمله به هدف اصابت کرد. آن‌ها محل تجمع نظامیان ارتش رژیم اشغالگر را در آن سوی منطقه «جل العلام» با موشک فلق هدف قرار دادند و محل تجمع نظامیان این رژیم را در اطراف پایگاه «میتات» با موشک هدف قرار دادند که این حملات نیز به طور مستقیم به هدف اصابت کرد.

افزون بر آن، مقاومت اسلامی لبنان محل تجمع نظامیان ارتش رژیم اشغالگر را در اطراف پایگاه «زرعیت» با تسلیحات مناسب هدف قرار دادند و با موشک‌های برکان به محل استقرار نظامیان این رژیم در اطراف منطقه «الجرداح» حمله کردند و این حملات به طور مستقیم به اهداف مورد نظر اصابت کرد.

کشته شدن ۳ نظامی صهیونیست در غزه

کشته شدن سه نظامی صهیونیست و زخمی شدن دو تن دیگر، ارزیابی و نگاه مثبت صهیونیست‌ها به توافق تبادل اسرا و آتش‌بس احتمالی، ادعای سنتکام در رهگیری موشک ارتش یمن از مهمترین تحولات بامدادی صدوهفدهمین روز از طوفان الاقصی است.

رسانه های رژیم اسرائیل به نقل از ارتش این رژیم از کشته شدن سه نظامی و زخمی شدن دو دیگر در درگیری‌های ۲۴ ساعت گذشته نوار غزه خبر دادند.

فرماندهی ستاد مرکزی ارتش آمریکا مدعی شد که یک موشک کروز ضد کشتی ارتش یمن را در دریای سرخ رهگیری و منهدم کرده است.

 شورای امنیت نسبت به وخامت اوضاع در غزه ابراز نگرانی کرد

شورای امنیت سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از شرایط «وخیم» در داخل غزه، از همه طرف‌های درگیر خواست تا با هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل برای غزه همکاری کنند.

 شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای که منتشر شد، نسبت به «وضعیت بشردوستانه در غزه که به سرعت رو به وخامت است» ابراز نگرانی کرد. این درحالی است که اسراییل به بمباران بیرحمانه به نوار غزه ادامه می‌دهد و شورای امنیت سازمان ملل به دلیل مخالفت‌های آمریکا بعنوان عضو دائم و دارای حق وتوی این شورا، تاکنون نتوانسته است قطعنامه‌ای برای برقراری آتش بس در غزه تصویب کند.

شورای امنیت سازمان ملل همچنین از همه افراد دخیل در این درگیری خواست تا با خانم سیگرید کاگ نماینده ویژه دبیرکل سازما ملل و هماهنگ کننده جدید امور بشردوستانه و بازسازی غزه همکاری کنند.

این در حالی است که بسیاری از کشور‌های غربی کمک به آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا، نهاد اصلی ارائه دهنده کمک در غزه را در پی اتهامات اسرائیل به ۱۲ کارمند این سازمان مبنی بر مشارکت در حملات هفتم اکتبر ۲۰۲۳ حماس علیه اسرائیل متوقف کرده اند.

شلیک موشک از یمن به سمت دریای سرخ

۱۳ عملیات علیه مواضع استقرار نظامیان صهیونیست / شورای امنیت نسبت به وخامت اوضاع در غزه ابراز نگرانی کرد

سازمان سنتکام بامداد امروز ( چهارشنبه ) مدعی شد که موشک ضدکشتی شلیک‌شده توسط ارتش یمن به سمت هدفی در دریای سرخ را بدون خسارت رهگیری کرده است.

فرماندهی مرکزی آمریکا (سازمان تروریستی سنتکام) بامداد چهارشنبه از شلیک شدن موشک ضدکشتی توسط ارتش یمن به سمت هدفی در دریای سرخ خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، سنتکام طی بیانیه‌ای مدعی شد که این موشک را بدون اینکه خسارت یا تلفات به بار بیاورد، رهگیری کرده است.

پیش از این بیانیه، برخی منابع از شنیده‌شدن صدای انفجار در استان صعده واقع در شمال یمن خبر داده بودند.

انهدام تانک‌های اشغالگران توسط مقاومت در نوار غزه

شاخه نظامی جنبش مقاومت حماس بامداد امروز ( چهارشنبه ) گفت:  ۴ فروند تانک ارتش رژیم صهیونیستی را در نوار غزه منهدم کرده‌اند.

 «کتائب القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت حماس در بیانیه ایاعلام کرد که یک فروند تانک «مرکاوا» رژیم صهیونیستی در منطقه «حی الأمل» در غرب شهر خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه با راکت دوش‌پرتاب «تاندوم» منهدم شد.

به نوشته وبگاه «المیادین»، کتائب القسام در ادامه توضیح داد که در تقاطع صنعتی در مرکز شهر غزه نیز یک تانک مرکاوا و یک بولدوزر اشغالگران را با راکت دوش‌پرتاب هدف قرار دادند.

این بیانیه می‌افزاید که یک تانک ارتش رژیم صهیونیستی در غرب شهر غزه و یک تانک دیگر این رژیم در محور شمالی غربی غزه با راکت‌های دوش‌پرتاب «یاسین-۱۰۵» از بین رفتند.

کتائب القسام همچنین افزود که رزمندگان مقاومت در محور غرب شهر غزه با گروهی از نظامیان صهیونیست درگیر شدند که منجر به هلاکت و زخمی‌شدن آنها شد.

تداوم تلفات و خسارات ارتش رژیم صهیونیستی در تهاجم زمینی به نوار غزه در حالی است که پیشتر گزارش شده بود که ارتش این رژیم قصد دارد به بهانه بازگشت رزمندگان حماس به شمال غزه، بار دیگر نیروی زمینی به آن منطقه اعزام کند.

حیرت رسانه‌های اسرائیلی از قدرت موشک‌های حزب‌الله

رسانه‌ها و شخصیت‌های اسرائیلی به قدرت موشکی بالای حزب‌الله اذعان دارند و ابراز امیدواری می‌کنند که تنش‌ها در مرز لبنان به بیش از این افزایش نیابد.

۱۱۶ روز از جنگ در غزه می‌گذرد و حملات حزب‌الله از فردای شروع جنگ آغاز شده و دامنه و شدت حملات به تدریج افزایش یافته است، حملاتی که تعداد زیادی از شهرک‌نشینان شمال فلسطین اشغالی را مجبور کرده است تا به سمت حیفا و تل آویو فرار کنند. در این میان قدرت موشک‌های حزب‌الله موجب حیرت محافل اسرائیلی شده و رسانه‌های عبری‌زبان به این مسأله اذعان کرده‌اند.

در این باره روزنامه یدیعوت احارانوت نوشته است که حزب‌الله موشک‌های سنگین به سمت شهرک‌ها و مواضع ارتش اسرائیل در تمامی نقاط منطقه الجلیل شلیک می‌کند، موشک‌هایی که به گفته این روزنامه به هنگام برخورد، موجب ایجاد حفره بزرگی در زمین می‌شوند.

به گفته «یائیر کراوس» خبرنگار این روزنامه در منطقه الجلیل و جولان، حزب الله در ۲۴ ساعت گذشته دهها موشک و راکت‌های ضد زره شلیک کرده است و به مرور بر حجم و قدرت موشک‌های خود می‌افزاید.

او با بیان اینکه حزب‌الله موشک‌هایی مانند «برکان» و «فلق۱» که قدرت تخریب بالایی دارند را وارد عمل کرده است، افزود: «موشکی از نوع برکان صبح روز دوشنبه در ۱.۵ کیلومتری شهرک “الکوش” به زمین اصابت کرد، پس از آن صدای انفجار بزرگی را شنیدیم و از خانه بیرون آمدیم تا ببینیم چه اتفاقی افتاده است.

حامیان رژیم صهیونیستی باید پاسخگو باشند

معاون نمایندگی ایران در دفتر سازمان ملل در ژنو بر پاسخگویی حامیان رژیم صهیونیستی و آنهایی که این رژیم را به ارتکاب جنایات بیشتر تشویق می‌کنند، تأکید کرد و گفت که گروه‌های مقاومت در منطقه از ایران دستور نمی‌گیرند.

 مهدی علی‌آبادی، معاون نمایندگی ایران در نشست سوم کنفرانس خلع سلاح که در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو برگزار شد، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی با هدف منحرف کردن توجهات از جرایم و جنایات ارتکابی خود علیه مردم فلسطین، به تحریف واقعیت‌ها و اتهام‌زنی به سایرین روی آورده است.

نماینده ایران در پاسخ به ادعاهای بی اساس نماینده رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: بیش از هفت دهه است که رژیم اسرائیل با سیاست‌ها و عملکرد خود، حقوق اساسی و منزلت مردم فلسطین را پایمال می‌کند. نقض فاحش حقوق بین‌الملل بشردوستانه، به ویژه جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت، نسل‌کشی، پاکسازی قومی و آوارگی اجباری در غزه نشانگر خوی وحشیانه این رژیم است.  

علی‌آبادی با بیان اینکه جنایات جنگی، جنایت علیه بشریت و نقض فاحش حقوق بشردوستانه نباید به امری عادی تبدیل شود، خطاب به نمایندگان کشورهای حاضر در این نشست گفت: جامعه بین‌المللی باید کشورهایی که در جنایات رژیم اسرائیل نقش داشته و سلاح‌های مرگبار در اختیار آن قرار می‌دهند و آن را به ارتکاب به جنایات بیشتر تشویق می‌کنند را وادار به پاسخگویی کند.

این نشست با طرح سخنان نمایندگان ایران، ترکیه، کوبا، مصر، تونس، الجزایر علیه جنایات بی وقفه رژیم صهیونیستی در غزه به صحنه رویارویی کشورهای مختلف با آن رژیم تبدیل شد.

 ۲۶ هزار فلسطینی بر اثر حملات رژیم صهیونیستی شهید شدند

 گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام « طوفان الاقصی » را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است که تاکنون بیش از ۲۶ هزار فلسطینی بر اثر حملات ارژیم صهیونیستی  شهید شدند.

منبع خبر: رکنـا