امشب در دیداری از هفته بیست‌ودوم لیگ برتر انگلیس، از ساعت ۲۳:۴۵ لیورپول در ورزشگاه خانگی‌اش آنفیلد مقابل چلسی قرار خواهد گرفت. این دو تیم ماه آینده در دیدار فینال جام‌اتحادیه هم به مصاف هم خواهند رفت. لیورپول؛ یادگاری‌های آخر کلوپ بعد از این که یورگن کلوپ اعلام کرد پایان فصل از لیورپول جدا خواهد […]

- لیورپول – چلسی؛ پیش‌درآمدی برای یک فینال

امشب در دیداری از هفته بیست‌ودوم لیگ برتر انگلیس، از ساعت ۲۳:۴۵ لیورپول در ورزشگاه خانگی‌اش آنفیلد مقابل چلسی قرار خواهد گرفت. این دو تیم ماه آینده در دیدار فینال جام‌اتحادیه هم به مصاف هم خواهند رفت.

لیورپول؛ یادگاری‌های آخر کلوپ

بعد از این که یورگن کلوپ اعلام کرد پایان فصل از لیورپول جدا خواهد شد، جوی احساسی در آنفیلد به‌وجود آمد.  لیورپولی‌ها امیدوارند آخرین فصل با سرمربی محبوب‌شان جام‌های بیشتری بگیرند؛ هم در لیگ برتر مدعی قهرمانی هستند و هم در جام‌اتحادیه و جام‌حذفی شانس قهرمانی دارند. با این حال خبر بد این که برای کسب جام اروپایی باید در لیگ اروپا مبارزه کنند. دیدار مقابل چلسی می‌تواند سکوی پرتابی برای تیم کلوپ باشد. او دوست دارد در آخرین حضورش در استمفوردبریج با ۳ امتیاز میدان را ترک کند. لیورپول در ماه اخیر نشان داده بدون محمد صلاح هم همان تیم باثبات و قدرتمند همیشگی‌ست. به نظر می‌رسد شانس خوبی برای بردن در این دیدار حساس داشته باشند.

چلسی؛ اعتبار برای پوچ

چلسی نسبت به فصل گذشته تغییرات زیادی داشته و طبیعی بود که مائوریسیو پوچتینو کار بسیار سختی با آبی‌های محتول‌شده داشته باشد. هنوز هم تاد بولی و شرکا نتوانسته‌اند اعتبار از دست رفته چلسی را بازگردانند و هواداران منتظر کسب نتایج بزرگ هستند. فینالیست شدن در جام‌اتحادیه اتفاق خوبی بود، اما لیورپول شاید مانع قهرمانی‌شان شود. با ۳ برد در دیدارهای دسامبر و ژانویه به استقبال لیورپول خواهند رفت، رقیبی که آخرین مرتبه قبل از تساوی‌های پیاپی در آنفیلد شکستش دادند. با این حال آمار می‌گوید پوچ مقابل کلوپ چندان وضعیت خوبی نداشته. به آن عدد یک مقابل پیروزی‌های مرد آرژانتینی مقابل کلوپ امشب اضافه خواهد شد؟

آخرین بازی
سیزدهم آگوست ۲۰۲۳ در دیدار رفت دو تیم در فصل جاری لیگ برتر انگلیس، چلسی و لیورپول در ورزشگاه استمفوردبریج به تساوی ۱-۱ رسیدند. دیساسی برای چلسی و دیاس برای لیورپول در آن دیدار گلزنی کردند.

آمار بازی
۸۰) در ۸۰ دیدار لیورپول و چلسی در تمامی رقابت‌ها از تاریخی که لیگ برتر شروع شده، ۲۸ بازی را لیورپول برده، ۲۷ بازی را چلسی برده و ۲۵ بازی مساوی شده است.
۶۳) در ۶۳ دیدار لیگ برتری بین لیورپول و چلسی، قرمزها ۲ برد و آبی‌ها ۲۱ برد کسب کرده‌اند. ۱۹ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.
۷) در اتفاقی بی‌نظیر در فوتبال انگلیس، تیم‌های لیورپول و چلسی در ۷ بازی آخرشان در تمامی رقابت‌ها به تساوی رسیده‌اند. البته دو تساوی بدون‌گل در فینال‌های جام‌حذفی و جام‌اتحادیه سال ۲۰۲۲ بوده که هردو را لیورپول در ضربات‌پنالتی برد. آخرین دیداری که در وقت‌های معمول برنده داشت مارس ۲۰۲۱ برگزار شد.
۰) لیورپول یکی از ۳ تیم بدون شکست این فصل لیگ برتر در دیدارهای خانگی است. قرمزهای مرسی‌ساید ۸ برد و ۲ تساوی داشته‌اند. استون‌ویلا و منچسترسیتی دیگر تیم‌های بدون شکست خانگی هستند.
۱) تنها شکست این فصل لیورپول مقابل تیمی لندنی رقم خورد. تاتنهام تنها برنده مقابل قرمزهای مرسی‌ساید بود. لیورپول کمترین باخت را در فصل جاری داشته است.
۵) عملکرد چلسی بیرون از استمفوردبریج بسیار بد بوده. ۵ شکست در ۱۰ بازی حاصل کار شاگردان پوچتینو بوده است.
۱۸) با ۱۸ گل خورده در ۲۱ بازی گذشته، لیورپول بهترین عملکرد دفاعی  را در فصل جاری لیگ برتر انگلیس به جا گذاشته است.
۱۲) یورگن کلوپ و مائوریسیو پوچتینو ۱۲ مرتبه مقابل هم قرار گرفته‌اند که سرمربی آلمانی ۶ برد کسب کرده و سرمربی آرژانتینی فقط یک مرتبه پیروز شده است. ۲ بازی بین این دو مربی هم با تساوی خاتمه یافت. مهم‌ترین رویارویی آن‌ها هم فینال لیگ قهرمانان اروپای ۲۰۱۹ بود که لیورپول با برتری ۲-۰ مقابل تاتنهام به جام قهرمانی رسید.

مصدومان و محرومان
تیاگو آلکانتارا، ژوئل ماتیپ، استفان بایچتیچ و کاستاس سیمیکاس مصدومان لیورپول هستند. واتارو اندو در جام ملت‌های آسیا حضور دارد. با وجود حذف مصر، لیورپول نمی‌تواند از محمد صلاح که به انگلیس برگشته استفاده کند چرا که بهترین گلزن‌شان مصدوم شده. وسلی فوفانا، ریس جیمز، مارک کوکوریا، رومئو لاویا، لسلی اوگوچوکوو و تروو شالوبا هم مصدومان چلسی هستند. وضعیت کریستوفر انکونکو و مالو گوستو مشخص نیست و شاید به این بازی برسند. نیکولاس جکسون هم برای حضور در جام ملت‌های آفریقا دور از اردوی چلسی است.

ترکیب احتمالی دو تیم
لیورپول:
آلیسون، آرنولد، کوناته، فان‌دایک، گومز، سوبوسلای، مک‌آلیستر، جونز، ژوتا، دیاس و نونیس
چلسی: پتروویچ، دیساسی، سیلوا، کولویل، چیلول، کایسدو، فرناندس، مادوئکه، گالاگر، استرلینگ و پالمر

منبع: خبـر ورزشی