به گزارش خبرنگار زیرنویس از یزد؛ کارگر، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان میبد گفت: در راستای تحقق اصل ۵۰ قانون اساسی که حفظ محیط زیست را وظیفه آحاد مردم می‌داند، صاحبان صنایع پای کار محیط زیست آمدند.  وی با اشاره به تشدید نظارت‌ها بر واحد‌های صنعتی در ایام الله دهه فجر افزود: گشت پایش […]

به گزارش خبرنگار زیرنویس از یزد؛ کارگر، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان میبد گفت: در راستای تحقق اصل ۵۰ قانون اساسی که حفظ محیط زیست را وظیفه آحاد مردم می‌داند، صاحبان صنایع پای کار محیط زیست آمدند.

 وی با اشاره به تشدید نظارت‌ها بر واحد‌های صنعتی در ایام الله دهه فجر افزود: گشت پایش زیست محیطی واحد‌های صنعتی شهرستان میبد با حضور مسئولان واحدهای صنعتی انجام شد.

علی اکبر کارگر اظهار داشت: با عنایت به اهمیت موضوع آلودگی هوا و در جهت اجرای مصوبات کمیته پایش شهرستان میبد، در ادامه بازدیدهای سرزده شبانه در یک اقدامی خلاقانه، مسئولین شهرستان میبد به همراه تعدادی از مدیران عامل واحد‌های کاشی و سرامیک در شب گذشته تعدادی از واحد کاشی را مورد پایش قرار دادند.

این مسئول ادامه داد: در این بازدیدها روند اقدامات انجام شده در جهت رفع آلایندگی دو واحد کاشی مورد بررسی قرار گرفت.

کارگر عنوان داشت: هدف اصلی این پایش؛ مشاهده و بررسی وضعیت واحدهای صنعتی، مشکلات و معضلات زیست محیطی ناشی از فعالیت آنها با هدف رسیدن به راهکارهای عملی و مؤثر جهت بهبود شرایط موجود می باشد و مشارکت صاحبان صنایع در این پایش نقطه عطفی در فراهم کردن زمینه ارتباط خوب و سازنده بین صنعت و محیط زیست و فراهم کردن فضایی برای تبادل دستاوردها و تجربیات واحدهای صنعتی با دیگر است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان میبد خاطر نشان ساخت: فراهم شدن بستر جلب مشارکت گسترده و همه جانبه تمامی گروه های اجتماعی و مسئولین محلی و منطقه ای برای برنامه ریزی در حوزه محیط زیست و در نهایت مردمی سازی حفاظت محیط زیست جای خرسندی دارد و تلاش ما این است با ادامه این بازدیدها و همکاری مسئولان واحدهای صنعتی و با استفاده از ضوابط قانونی بتوانیم شرایط آلودگی هوای شهرستان را بهبود ببخشیم.

یزد/سمیه گلابگیریان

منبع خبر: رکنـا