ایران با ده بازیکن پرونده سوریه را بست
ایران با ده بازیکن پرونده سوریه را بست

به گزارش خبرنگار «اطلاعات آنلاین»، تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت ۱۹:۳۰ و در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه دوحه به مصاف سوریه رفت و در ضربات پنالتی با نتیجه ۵ بر ۳ و در مجموع ۶ بر ۴ به پیروزی رسید. حدود هفت هزار ایرانی در این مسابقه از تیم کشورمان حمایت می کردند و […]

- ایران با ده بازیکن پرونده سوریه را بست

به گزارش خبرنگار «اطلاعات آنلاین»، تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت ۱۹:۳۰ و در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه دوحه به مصاف سوریه رفت و در ضربات پنالتی با نتیجه ۵ بر ۳ و در مجموع ۶ بر ۴ به پیروزی رسید.

حدود هفت هزار ایرانی در این مسابقه از تیم کشورمان حمایت می کردند و جو وحشتناکی برای سوری ها ساخته بودند در حالیکه یک سوم ظرفیت ورزشگاه به تماشاگران سوریه اختصاص داشت.

تیم ملی با ترکیبی آشنا و هجومی برای تمام کردن کار سوریه در همان نیمه اول وارد زمین شد. ایران با سه تغییر نسبت به آخرین بازی مرحله گروهی بازی مقابل سوریه را آغاز کرده و روزبه چشمی، رامین رضاییان و علیرضا جهانبخش به ترتیب جانشین کنعانی‌زادگان، محرمی و علی قلی‌زاده شدند. در مقابل شاگردان هکتور کوپر با علم به قدرت تهاجمی ایران خیلی زود به لاک دفاعی فرو رفتند تا بازی را به نیمه دوم بکشانند اما پاس چیپ و تماشایی جهانبخش و فرار طارمی در دقیقه ۳۴ سبب شد تا مدافع سوریه مهاجم ما را شارژ کند و داور این صحنه را پنالتی بگیرد .

طارمی در دقیقه ۳۵ پنالتی را به گل تبدیل کرد.

پس از این گل سوریه جلو کشید اما موقعیتی خلق نکرد تا ۴۵ دقیقه نخست به سود ایران تمام شود.

نیمه دوم تیم کشورمان دو تغییر در ترکیب خود ایجاد کرد و ابراهیمی و محبی وارد زمین شدند .
دقیقه ۵۹ بازیکن تازه وارد سوریه از بین مدافعان ایران فرار کرد و  در موقعیت تک به تک قرار گرفت و پس از خطای بیرانوند، متوقف شد تا داور پس از بازبینی صحنه در وی‌ای‌آر، آفساید کمک داور را رد کرده و خطای پنالتی بیرانوند را بگیرد.  

دقیقه ۶۲ عمر خربین پنالتی را خلاف جهت حرکت بیرانوند به گل تبدیل کرد.

بعد از این گل تیم کشورمان بار دیگر یکپارچه حمله شد.

با اضافه شدن علی قلی زاده تیم ملی طراحی حمله از جناح راست را آغاز کرد اما در زدن ضربات نهایی بی دقت بودیم.
بدترین اتفاق برای ایران در دقیقه  ۹۰ رخ داد و طارمی به دلیل خطا روی پابلو صباغ با دریافت کارت زرد دوم اخراج شد.

فشار سوریه در ادامه افزایش یافت اما ره به جایی نبردند و بازی به وقت های اضافه کشیده شد.
نیمه نخست وقت های اضافه سوریه با یک یار بیشتر خطری روی دروازه ما ایجاد نکرد و گلی رد و بدل نشد.

در نیمه دوم وقت اضافه نیز گلی به ثمر نرسید و بازی به ضربات پنالتی کشیده شد.
کریم انصاریفرد اولین پنالتی ما را گل کرد . پنالتی دوم را رامین رضاییان به گل تبدیل کرد.پنالتی دوم سوریه را بیرانوند مهار کرد.سومین پنالتی ما را امید ابراهیمی گل کرد. سومین پنالتی سوریه به گل تبدیل شد.

پنالتی چهارم ایران توسط مهدی ترابی به گل تبدیل شد.پنالتی چهارم سوریه به گل تبدیل شد و در نهایت احسان حاج صفی با گل کردن پنالتی پنجم حکم پیروزی ایران و صعود به مرحله یک چهارم نهایی را امضا کرد.

منبع: اطلاعات انلاین