به گزارش زیرنویس، نماینده خدمات اظطراری روسیه درگفت‌وگو با «اسپوتنیک» اعلام کرد که بررسی‌های اولیه لاشه‌های باقی‌مانده در محل سقوط هواپیمای ایلیوشین -۷۶ نشان می‌دهد این هواپیما با یک سامانه موشکی ضدهواییِ ساخت غرب سرنگون شده است. دیروز یک مقام روس که نخواست نامش فاش شود گفته است که اطلاعات به‌دست آمده از جعبه سیاه […]

به گزارش زیرنویس، نماینده خدمات اظطراری روسیه درگفت‌وگو با «اسپوتنیک» اعلام کرد که بررسی‌های اولیه لاشه‌های باقی‌مانده در محل سقوط هواپیمای ایلیوشین -۷۶ نشان می‌دهد این هواپیما با یک سامانه موشکی ضدهواییِ ساخت غرب سرنگون شده است.

دیروز یک مقام روس که نخواست نامش فاش شود گفته است که اطلاعات به‌دست آمده از جعبه سیاه هواپیمای ایلیوشین -۷۶ که اخیراً در منطقه بلگورود روسیه سقوط کرد و تمام سرنشینان آن از جمله ۶۵ اسیر اوکراینی کشته شدند، سرنگونی را تایید می‌کند.

وی اظهار داشت: داده‌های جعبه سیاه تمام روایت‌های سقوط احتمالی ایلیوشین -۷۶ را رد و تایید می‌کند که این هواپیما تحت تاثیر عامل بیرونی بوده و به عبارت دیگر، روی آسمان سرنگون شده است. همه چیز واضح است. وی همچنین اضافه کرد: ارزیابی و بررسی داده‌های جعبه سیاه همچنان ادامه دارد. کار در حال اتمام است اما عجله نمی‌کنیم.

هواپیمای ایلیوشین -۷۶ با ۷۴ سرنشین شامل ۶۵ اسیر اوکراینی که قرار بود در طرح تبادل زندانی، به کشورشان برگردند، بر فراز منطقه بلگورود روسیه در نزدیکی مرز اوکراین سرنگون شد و تمام سرنشینان آن کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه با اشاره به سرنگون شدن این هواپیما با پدافند هوایی اوکراین، آن را «حمله تروریستی» توصیف کرد. براساس اعلام وزارت دفاع روسیه، کی‌یف از حضور اسرای اوکراینی و همچنین طرح تبادل زندانی در پاسگاه مرزی «کولوتیلوفکا» مطلع بوده است.

منبع: مـهر