زیرنویس، گروه استان‌ها -سمیه نوری: این روزها به واسطه تنش‌های پیش آمده در منطقه شاید بیشتر از هر روز دیگری نام سپاه قدس به گوش مردم می‌رسد؛ سپاهی که با حضور مستشاری و نظامی در خارج از کشور تأمین امنیت و محافظت اماکن دینی نامش را برجسته‌تر از گذشته کرده است. مقاومت، محرومیت و مظلومیت […]

زیرنویس، گروه استان‌ها -سمیه نوری: این روزها به واسطه تنش‌های پیش آمده در منطقه شاید بیشتر از هر روز دیگری نام سپاه قدس به گوش مردم می‌رسد؛ سپاهی که با حضور مستشاری و نظامی در خارج از کشور تأمین امنیت و محافظت اماکن دینی نامش را برجسته‌تر از گذشته کرده است.

مقاومت، محرومیت و مظلومیت و در یک کلام دفاع از حق در خارج از مرز و ایجاد امنیت زیر نظر سپاه پاسداران اقدامی‌ست که توسط سپاه قدس انجام می‌گیرد و بدیهی است که مسیر شهادت برای نیروهای جان بر کف آن همچون شهدای هشت سال دفاع مقدس باز است.

در وانفسای تنش‌های منطقه‌ای و درگیری رژیم غاصب اسرائیل و حملات پیاپی به غزه و کشور حامی آن یعنی یمن در ۳۰ دی ماه در حالی که نیروهای سپاه قدس در دمشق مسائل امنیتی و حفاظت از حریم و امنیت را پاسداری می‌کرد در پی حملات تروریستی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

«حاج صادق» که بود؟

صابرین نیوز دقایقی پس از حمله علیه مستشاران نظامی ایران در سوریه اینگونه به معرفی شهید «حاج صادق» پرداخت.

شهید «حجت الله امیدوار» با نام مستعار «حاج صادق امیدزاده» که امروز به شهادت رسید از مستشاران ایرانی در سوریه بود. او که به «حاج صادق» معروف است به قدری در بین نیروهای مستشاری شناخته می‌شد که رسانه‌های امریکایی تا کنون بارها اقدام به تهیه گزارش درباره او کرده بودند. گفته می‌شود «حاج صادق» در جریان گروگانگیری نیروهای جبهه النصره در اوایل بحران سوریه در بین اسرای ایرانی حضور داشته که در نهایت با پادرمیانی قطر به همراه دیگر اسرا آزاد شدند.

سردار صادق امیدزاده طراح و مجری بیرون راندن، آمریکا از سوریه بود. هفت ماه پیش واشنگتن پست نام «صادق امیدزاده» را به عنوان مغز متفکر طراحی حمله علیه نیروهای آمریکایی آورد.

شهید امیدزاده که بود؟ /«حاج صادق» دنبال شهادت بود

حاج صادق امیدوار یکی از نیروهای سپاه قدس پاسداران انقلاب اسلامی اهل محله مسیرنفت شهر کرمانشاه یکی از شهدای حمله تروریستی روز شنبه ۳۰ دی ماه ۱۴۰۲ بوده که اکنون با روایت‌هایی از رشادت‌های این شهید مردم با شخصیت وی آشنایی بیشتری پیدا کرده و شاهد ارادت مردم به این شهید والا مقام هستیم.

سردار شهیدی که میان همرزمانش به «حاج صادق» معرف است اکنون با آشنایی بیشتری در ذهن و بر سر زبان‌ها یاد می‌شود و امروز می‌بینم پیرو ولایتمداری مردم شهیدپرور این استان جایگاه بالایی برای مقام شهید در جامعه قائل هستند همین روحیه شهادت طلبی و شهادت پروری باعث شده که حساس‌ترین اتفاقات حوزه امنیت و در پای دفاع از حریم و امنیت نامی از سرداران کرمانشاهی به چشم بخورد و باعث سربلندی این استان باشند.

روایت مادر شهید از اعزام نخست «حاج صادق»

مادری که امروز پیکر فرزند شهید خود را با دلتنگی تمام به آغوش می‌کشد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر می‌گوید: ما به این اسلام ایمان داریم و عاشقانه از شیرین‌ترین و ارزشمندترین داشته‌های خود می‌گذریم و در راه این وطن و حفاظت از اسلام خودم لباس رزم به تن فرزندم کرده و او راهی جبهه‌های جنگ و مقاومت کردم و از عزیز جان خودم گذشتم.

وی با بیان اینکه وطن و قرآن و ارزش‌های این انقلاب برای ما مقدس و قابل احترام است، افزود: اسلام و وطن برای شهید امیدوار مقدس بود و درست در زمانی که عرصه مقاومت به حضور مؤثر فرزندان خود نیاز داشت، «حاج صادق» به دنبال کسب اجازه از من و پدرش آمد و با اجازه و امضای ما از سن ۱۸ سالگی حضور مستمری در عرصه‌های مقاومت و در جبهه مقاومت داشته است.

شهید امیدزاده که بود؟ /«حاج صادق» دنبال شهادت بود

مادر شهید با تاکید بر اینکه شهید امیدوار از همان آغاز راه به شهادت علاقه داشت و تمام کارهای خود را با اخلاص نیت دنبال می‌کرد، تصریح کرد: سربازی برای صاحب زمان تربیت کردم و در همین مسیر و برای رضایت دل امام زمان (عج) کار کرده و حتی اگر هنوز شهید نمی‌شد باز هم آنقدر در این مسیر ادامه فعالیت می‌داد تا حق خود را نسبت به این انقلاب و اسلام و وطن ادا کند.

وی با آرزوی عاقبت بخیری برای جوانان این مرز و بوم، گفت: دعای همیشگی من برای جوان عاقبت بخیری و حرکت در مسیر ولایت بوده و بی شک شهادت آخرین مسیر بندگان مخلص و عاقبت بخیر خدا خواهد بود و اکنون در راهی که فرزند خود را فدا کردم ناراحت، غصه‌دار و به هیچ شکلی پشیمان نیستم زیرا این افتخار شهادت نصیب هرکسی نمی‌شود.

«حاج صادق» همیشه در آرزوی شهادت بود

تربیت و پرورش فرزندانی که شهادت را سرلوحه زندگی خود می‌دهند اصلی است که این روزها بیشتر از هر زمان دیگری مورد توجه قرار دارد و اینها تمامی بر گرفته از تربیت و آموزش‌هایی است که فرزند از نخستین معلمان خود یعنی پدر و مادر فرا می‌گیرد همان گونه در راه شهادت شهید امیدوار پدر و مادر نقش مهمی از خود برای ایجاد این روحیه شهادت طلبی و حس مسئولیت در برابر وطن و ارزش‌های دینی و اعتقادی ایفا کردند.

پدر شهید امیدوار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: پاکی، ساده زیستی، مظلومی و مردمداری از ویژگی‌های بازر این شهید بود که با حفظ اعتقادات و ارادت به ساحت این مرز و بوم در حضور به جبهه‌های مقاومت استمرار داشت و همیشه آرزوی شهادت داشت تا بالاخره به آرزوی خود رسید.

شهید امیدزاده که بود؟ /«حاج صادق» دنبال شهادت بود

یکی از همرزمان شهید «حاج صادق امیدوار» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: «حاج صادق» در طول سال‌های جنگ و پس از آن حتی یک لحظه از نبرد با باطل غافل نشد و همواره یار و یاور جبهه‌های مقاومت بود.

وی ادامه داد: «حاج صادق» در طول سال‌های پس از جنگ تحمیلی همواره به دنبال شهادت می‌دوید و هرکجای جبهه مقاومت دری به سوی شهادت باز می‌شد مشتاقانه به استقبال شهادت می‌رفت.

شجاعت ویژگی برجسته «حاج صادق»

این همرزم شهید گفت: شجاعت ویژگی برجسته و خاص «حاج صادق» بود و همواره داوطلب فتح سخت‌ترین و مشکل ترین میدان‌ها بود.

وی افزود: مزد مجاهدت‌های این شهید، شهادت به دست بدترین انسان‌های روی زمین بود که رژیم جعلی صهیونیستی آن را رقم زد و این ننگ را بر چهره خود آویخت.

همرزم شهید خاطرنشان کرد: آرزوی شهید «حاج صادق» نابودی اسرائیل جنایتکار و محو آن از صفحه روزگار بود که می‌بینیم این روزها، روز به روز به تحقق این آرزو و وعده امام راحل نزدیک می‌شویم.

شهید امیدزاده که بود؟ /«حاج صادق» دنبال شهادت بود

خبر شهادت شهید «حاج صادق امیدوار» اگرچه غرور آفرین و افتخار آفرین برای مردم غیور ایران و به ویژه استان کرمانشاه بوده اما این اقدام صهیونیستی برای مردم غیر قابل پذیرش بوده و با خبر شهادت وی طی مراسم باشکوهی تشیع پیکر این شهید با حضور اقشار مختلف مردم این استان همراه با اعلام انزجار خواستار انتقام از جنایتکاران صهیونیست انجام گرفت.

منبع: مـهر