از شروع جام ملت‌های آسیا تا امروز تیم کشورمان ۴ بار به میدان رفته و هر بازی با یک ترکیب ۱۱ نفره متفاوت شروع کرده است. قبل از شروع جام همه فوتبال دوستان بازیکنان اصلی تیم ملی را می‌شناختند اما تا این لحظه هرگز تیم اصلی ما کنار هم به زمین نرفته است. در بازی […]

- تصمیم هوشمندانه قلعه‌نویی؛ جایگاه هیچ بازیکنی ثابت نیست/ قایدی؛ نمونه بارز تصمیم مهم امیر

از شروع جام ملت‌های آسیا تا امروز تیم کشورمان ۴ بار به میدان رفته و هر بازی با یک ترکیب ۱۱ نفره متفاوت شروع کرده است. قبل از شروع جام همه فوتبال دوستان بازیکنان اصلی تیم ملی را می‌شناختند اما تا این لحظه هرگز تیم اصلی ما کنار هم به زمین نرفته است.

در بازی برابر سوریه در یک هشتم نهایی، باز هم ترکیب تیم ملی نسبت به بازی با امارات تغییراتی داشت. به دلیل محرومیت حسین کنعانی‌زادگان، روزبه چشمی جانشین او در قلب دفاعی شده بود. با توجه به مصدومیت مجید حسینی و ناهماهنگی او در بازی‌های قبلی، این بهترین تصمیم بود که قلعه‌نویی گرفت. اگرچه خود روزبه برای بازی در این پست خیلی اشتیاق ندارد!

چشمی یک هافبک دفاعی است و تکل زدن و بازی درگیرانه در ذات فوتبال اوست. چنین بازیکنی وقتی در منطقه حساس دفاعی بازی کند، احتمال ریسک بالایی دارد و دیدیم که روزبه در یک لحظه آفساید را پر کرد تا سوریه به یک پنالتی برسد.

اما تغییر دیگری که در جام ملت‌های آسیا در ترکیب ما رخ داد، حضور مهدی قایدی به جای محمد محبی در هافبک چپ بود. تا قبل از شروع جام همه محبی را بازیکن فیکس ما می‌دانستند اما وقتی قایدی در آخرین بازی دوستان مقابل اندونزی درخشید و دبل کرد، در بازی اول وارد ترکیب شد و گل زد و در بازی دوم هم گل زد تا دیگر جای پای خود را محکم کرده باشد.

حضور ناگهانی مهدی قایدی در ترکیب تیم ملی ثابت می‌کند که قلعه‌نویی به هیچ بازیکنی جایی ثابت در ترکیب تیم ملی نداده و هر بازیکنی می‌تواند به شرط درخشش و خوب تمرین کردن، امیدوار به پوشیدن پیراهن اصلی تیم ملی باشد. اتفاقی که در مورد قایدی رخ داد. بازیکنی که قرار بود ذخیره طلایی و اسلحه پنهان ما باشد، حالا یکی از ۱۱ مرد اصلی است!

بیشتر بخوانید: شوک دیگر به تیم ملی در آستانه بازی با ژاپن/ این بازیکن جام ملت‌ها را از دست داد

منبع: خبـر ورزشی