به گزارش خبرنگار مهر از قطر، تیم ملی فوتبال ایران در مرحله یک نهایی نهایی هجدهمین دوره رقابت های جام ملت های آسیا ساعت ۱۵ روز شنبه ۱۴ بهمن در ورزشگاه اجوکیشن سیتی شهر دوحه به مصاف تیم ملی ژاپن خواهد رفت. امیر قلعه نویی در نشست خبری قبل از این دیدار که امروز جمعه […]

به گزارش خبرنگار مهر از قطر، تیم ملی فوتبال ایران در مرحله یک نهایی نهایی هجدهمین دوره رقابت های جام ملت های آسیا ساعت ۱۵ روز شنبه ۱۴ بهمن در ورزشگاه اجوکیشن سیتی شهر دوحه به مصاف تیم ملی ژاپن خواهد رفت.

امیر قلعه نویی در نشست خبری قبل از این دیدار که امروز جمعه برگزار شد گفت: به نظرم این بازی می توانست روز فینال هم انجام شود. هر چند معتقدم همین بازی هم فینال است‌. به هر حال شرایط مسابقات در مرحله یک چهارم نهایی باعث برگزاری این دیدار در این مرحله شده است.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: ژاپن تیم با برنامه ای است. بازی های تدارکاتی آنها نشان داد با تمام قوا وارد جام ملت ها شدند. در مرحله گروهی طور دیگری بازی کردند و شاید انرژی خودشان را برای مراحل حذفی گذاشتند. ما ژاپن را از چند ماه قبل آنالیز کردیم. تمام تیم هایی که قرار بود حریف ما شوند را بررسی کردیم.

قلعه نویی در ادامه به بازی قبل تیم ملی برگشت و گفت: از بازیکنانم بابت بهترین عملکرد مقابل سوریه تشکر می کنم. آنها در طول سه بازی مقدماتی تنها یک گل خوردند.  در سه بازی هم تنها چهار موقعیت به حریف دادند اما ما در بازی با آنها ۱۱ موقعیت گلزنی داشتیم.

وی در مورد درخواست برای تعویق دیدار با ژاپن گفت: به هر حال همه چیز تجزیه و تحلیل است. برای برگزاری این بازی ما ضرر کردیم. ساعت بازی به نفع ما نیست. ضمن اینکه استراحت کمتری داشتیم. بازی ما مقابل سوریه هم ۱۲۰ دقیقه طول کشید. این در حالی است که به بازیکنانم هم گفتم می توانستیم در دقیقه ۷۰ کار را تمام کنیم و خودمان را آماده بازی کنیم. به هر حال من از بازیکنانم خیلی تشکر می کنم و امیدوارم فردا بتوانیم بازی خوب خودمان را انجام دهیم.

او درباره مدت زمان اندک استراحت بازی ایران و برنامه ریزی عجیب AFC در این باره گفت: سوال فنی و خوبی پرسیدید. بعد از بازی با امارات حدود هشت روز استراحت کردیم‌. قانون هم درباره فاصله بین دو بازی می گوید باید ۷۲ ساعت فاصله باشو اما ما نداشتیم. از دو طریق توانستیم ریکاوری جسمانی خوبی داشته باشیم.همچنین روی ذهن بازیکنان هم کار کردیم.  اعتقادم این است می توانستند زمان کمتری برای فاصله بین گروهی تا یک هشتم و سپس مابین بازی ما با سوریه و ژاپن بگذارند.

سرمربی تیم ملی ایران در پاسخ به اینکه آیا دلیل شما بابت مصاحبه پس از بازی با سوریه مبنی بر یکسری بازیکنان فنی داریم که وزنه محسوب می شوند. آنها خیلی خوب بودند و باید بازی را مدیریت می کردند. حالا من فقط بحث فنی را گفتم و دیگر هرکس فکر دیگری کرد به خودش مربوط است.

امیر قلعه نویی در ادامه خاطرنشان کرد: من یکی از بهترین مجموعه ها را دارم. به هر حال سرمربی تیم باید صداقت داشته باشد و یکطرفه صحبت نکند. باید تمام ابعاد را مطرح کند.

وی ادامه داد: بگذارید یک خاطره بگویم. بازی ایران و بحرین در مسابقات هیروشیما بود که من بالای سر علی دایی وقتی آسیب دید رفتم. او هفتاد دقیقه با طحالی که پاره شده بود بازی کرد ما باید عرق و تعصب کافی را در تیم ملی ایران داشته باشیم. چنین بازیکنانی داشتیم و باید بدانیم چه پیراهنی بر تن داریم.

قلعه نویی ادامه داد: جالب است بدانید کتف احسان حاج صفی هم دیروز گرفته بود. بازیکنانی داشتیم که نزدیک به ۱۶ کیلومتر دویدند. رامین رضاییان و بقیه بازیکنان هم خیلی خوب بودند. ولی اگر فقط این دو نفر را آوردم خواستم مثال بزنم. حالا دیگر هرکس هر برداشتی از حرف هایم کرد به خودش مربوط است.

منبع: مـهر