ایتو روز گذشته و در فاصله دو روز تا زمان برگزاری دیدار تیم ملی ژاپن برابر تیم ملی ایران در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا از فهرست این تیم خط خورد و باید به کشورش برگردد.  این تصمیم به دلیل اخباری مبنی بر شکایت دو زن از او به اتهام تجاوز و آزار […]

- شوک بزرگ و قطعی به ژاپن در آستانه دیدار با ایران/ هیاهوی بسیار در اردوگاه سامورایی‌ها

ایتو روز گذشته و در فاصله دو روز تا زمان برگزاری دیدار تیم ملی ژاپن برابر تیم ملی ایران در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا از فهرست این تیم خط خورد و باید به کشورش برگردد. 

این تصمیم به دلیل اخباری مبنی بر شکایت دو زن از او به اتهام تجاوز و آزار جنسی در جریان اردوی تیم ملی ژاپن در ژوئن سال گذشته میلادی گرفته شد. تحقیقات در این باره از سوی دادگاهی در ژاپن آغاز شده تا مشخص شود که این ادعاها صحت دارد یا خیر. 

پیش از این گفته شده بود که شرایط جسمی و روانی این بازیکن خوب است و قرار است همچنان به حضورش در اردوی ژاپن ادامه دهد اما یک روز بعد اعلام شد که او بر اساس تصمیمی که فدراسیون فوتبال این کشور گرفته است باید قطر را ترک کند. 

تاجیما در نشست خبری که ساعتی پیش در دفتر فدراسیون فوتبال ژاپن برگزار شد گفت: من شب گذشته با ایتو صحبت کردم و او دوست داشت در تیم بماند اما من سعی کردم تمامی جوانب را در نظر بگیرم و به دردسرهایی که ممکن است ایجاد شود فکر کنم.»

مدیر تیم فوتبال ژاپن شب گذشته اعلام کرد که تمامی بازیکنان خواهان ادامه حضور ایتو در این تیم هستند و تاجیما در این باره گفت: شنیدم که بازیکنان مشتاق حضور او هستند و پس از آن جلسه شب قبل را لغو کردیم تا اطلاعات بیشتری کسب کنیم و در نهایت تصمیم گرفتیم که ایتو باید اردو را ترک کند. 

با توجه به شرایط فعلی، حدس می‌زنیم که هیاهوی بسیاری در اطراف تیم ایجاد شود. وظیفه فدراسیون فوتبال این است که محیط خوب و آرامی را برای تیم ایجاد کند تا آنها بتوانند فقط روی فوتبال تمرکز کنند و تصمیم نهایی ما خط زدن ایتو از فهرست ژاپن است.

بیشتر بخوانید: خبر خوش برای مردم درباره دیدار حساس ایران – ژاپن

منبع: خبـر ورزشی