به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از بازی برابر ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳، اظهار داشت: یک فینال در پیش داریم. ایران و ژاپن می‌توانستند در فینال جام ملت‌های آسیا با هم بازی کنند. ژاپن تیم بسیار با برنامه‌ای است. بازی‌های قبل […]

- سوریه سخت‌ترین بازی ما در 10 ماه گذشته بود/ یک ماه قبل ژاپن را آنالیز کردیم

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از بازی برابر ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳، اظهار داشت: یک فینال در پیش داریم. ایران و ژاپن می‌توانستند در فینال جام ملت‌های آسیا با هم بازی کنند. ژاپن تیم بسیار با برنامه‌ای است. بازی‌های قبل از شروع جام ملت‌های آسیا نشان می‌داد که ژاپن با برنامه وارد مسابقات شده است. دیدار‌های ژاپن در مرحله گروهی با حذفی‌شان فرق کرده است و در دیدار حذفی‌شان با مدل کامل‌تر بازی کردند. شاید انرژی‌شان را برای مراحل حذفی گذاشته بودند.

وی افزود: ما ژاپن را آنالیز کردیم نه الان، ما از ماه قبل برنامه  داشتیم. کلیه تیم‌هایی که احتمال داشت با ما برخورد کنند را آنالیز کردیم. باید از کلیه بازیکنان به خاطر بازی قبل تشکر کنیم. یکی از بهترین بازی‌هایی که ما در این ۱۰ انجام دادیم، بازی مقابل سوریه بود. سوریه در مرحله گروهی یک گل خورده بود و در سه بازی چهار توپ به سمت دروازه‌اش آمده بود، ولی ما در بازی قبلی ۱۱ شوت به سمت آنها زدیم و امید گل‌ و مالکیت‌مان بالا بود. بنابراین، ایران فوتبال بسیار خوبی انجام داد و امیدواریم با بازی خوب و منطقی نتیجه خوبی برابر ژاپن بگیریم، هر چند که واقعیت فوتبال زمانی خواهد بود که داور سوت بازی را به صدا در بیاورد. این تجزیه و تحلیل‌ها برای بیرون زمین است.

بازی با سوریه می‌توانست در دقیقه ۷۰ تمام شود
«بازیکنان را توجیه کرده‌ایم که چه مدلی بازی کنند.»، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان این جمله تصریح کرد: ما مقداری از بابت ساعت بازی ضرر کرده‌ایم و استراحت‌مان کمتر بود و بدشانسی آوردیم بازی قبلی در ۱۲۰ دقیقه برگزار شد. به بازیکنان تیم ملی گفتم بازی با سوریه می‌توانست دقیقه ۷۰ تمام شود و اگر موقعیت‌های‌مان را گل می‌کردیم سه، چهار بازیکن را بیرون می‌آوردیم و آماده بازی با ژاپن می‌کردیم. خدا را شکر می‌کنیم به این مرحله صعود کردیم و از تک تک بازیکنان به خاطر زحمات‌شان در این چند ماه تشکر می‌کنم. با نهایت آمادگی و امیدواری آماده بازی با ژاپن هستیم. امیدواریم هم بازی خوبی شود و هم آنچه در توانایی‌‌مان است، انجام بدهیم.

منبع: ایسـنا