به گزارش گروه ورزشی زیرنویس، امیرقلعه نویی درنشست خبری قبل از بازی ایران برابر ژاپن نسبت به استراحت کمتر نسبت به حریف گلایه داشت چرا که سامورایی ها ساعت ۱۵ چهارشنبه برابر بحرین بازی کردند اما دیدار ایران – سوریه دیرتر برگزار شد و در واقع در ساعات پایانی همین روز به اتمام رسید. اما […]

به گزارش گروه ورزشی زیرنویس، امیرقلعه نویی درنشست خبری قبل از بازی ایران برابر ژاپن نسبت به استراحت کمتر نسبت به حریف گلایه داشت چرا که سامورایی ها ساعت ۱۵ چهارشنبه برابر بحرین بازی کردند اما دیدار ایران – سوریه دیرتر برگزار شد و در واقع در ساعات پایانی همین روز به اتمام رسید.

اما نگاهی به بازی های ژاپن در جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ یک واقعیت مهم را نشان می دهد؛ اینکه سامورایی ها تمام ۴ بازی قبلی شان را ساعت ۱۵ برگزار کرده اند و فردا هم قرار است در همین ساعت با ایران بازی کنند، در شرایطی که طبق برنامه از پیش اعلام شده، شاگردان قلعه نویی حتی یک بار هم در این ساعت بازی نکرده اند.

تیم ژاپن در  بازی اول مرحله گروهی در ساعت ۱۵ به مصاف ویتنام رفت و این تیم را شکست داد، در  بازی دوم بازهم ساعت ۱۵ به میدان رفت و البته برابر عراق شکست خورد. در بازی سوم هم دقیقا در همین ساعت موفق به شکست اندونزی شد. تیم ملی ژاپن در  بازی مرحله یک هشتم نهایی هم در ساعت ۱۵ با بحرین بازی کرد که موفق به پیروزی شد.

برنامه ریزی عجیب کنفدراسیون فوتبال آسیا در شرایطی است که معولا در تورنمنت های معتبر به مسائل اینچنینی توجه ویژه ای می شود و تیم ها در ساعت های مختلف در نظر گرفته شده بازی می کنند تا شرایط برای همه یکسان باشد ولی در جام ملت ها آسیا شرایط مساوی حداقل برای ژاپن رعایت نشده است.

طبیعتا ژاپن به بازی در این ساعت بیشتر از ایران عادت دارد و کار شاگردان قلعه نویی برای پیروزی در این بازی سخت تر از حریف است.

منبع خبر: رکنـا