صدها طرح فرهنگی و عمرانی به مناسبت دهه فجر در سراسر کشور کلید خورد
صدها طرح فرهنگی و عمرانی به مناسبت دهه فجر در سراسر کشور کلید خورد

اطلاعات نوشت: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان از برگزاری برنامه‌های دهه فجر در استان با تأکید بر معرفی دستاوردهای انقلاب و پیوست انتخاباتی خبر داد. حسین انجم ‌شعاع، با بیان این که  وحدت و اتحاد همیشه مورد تأکید بوده است و در برنامه‌های سالگرد پیروزی انقلاب باید همه تلاش کنیم که این اتحاد و […]

- صدها طرح فرهنگی و عمرانی به مناسبت دهه فجر در سراسر کشور کلید خورد

اطلاعات نوشت: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان از برگزاری برنامه‌های دهه فجر در استان با تأکید بر معرفی دستاوردهای انقلاب و پیوست انتخاباتی خبر داد.

حسین انجم ‌شعاع، با بیان این که  وحدت و اتحاد همیشه مورد تأکید بوده است و در برنامه‌های سالگرد پیروزی انقلاب باید همه تلاش کنیم که این اتحاد و همدلی بیشتر شود و وحدت خودمان را حفظ کنیم، افزود: در برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر تأکید بر پیوست انتخاباتی است و همه باید با استفاده از ظرفیت دهه فجر فضای کشور را برای برگزاری انتخابات باشکوه آماده کنیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و به‌ ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای مظلوم انفجار تروریستی کرمان، گفت: در تمامی برنامه‌های دهه فجر استان کرمان یاد این شهدا گرامی داشته می‌شود.

بهره‌برداری از  ۲۰۰۰ طرح عمرانی در آذربایجان‌شرقی  

رئیس ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به جمع بندی نهایی طرح های دهه فجر، گفت: همزمان با گرامیداشت این ایام ۱۹۸۰طرح عمرانی در قالب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی و دولتی در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

حجت الاسلام میکائیل اسکندری، با اشاره به این که برنامه‌های چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان آذربایجان شرقی در ۲محور عمرانی و فرهنگی اجرا می شود، افزود: برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۲۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و با بهره‌برداری از آن‌ها برای ۲۴ هزار نفر اشتغالزایی ایجاد می‌شود .

همچنین محمد دمکری معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی آذربایجان غربی از افزایش ظرفیت واحدهای بسته‌بندی میوه تازه استان از ۲۲۰ هزارتن در سال ۱۴۰۱ به ۳۲۰ هزار تن در دهه فجر سال ۱۴۰۲ خبر داد.

علیرضا شیخی مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی هم از افتتاح ۱۷۴پروژه گازرسانی روستایی و صنعتی استان همزمان با دهه مبارک فجرخبرداد.

کلنگ زنی ۳۵ پروژه برق‌رسانی در کردستان 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: در دهه فجرامسال، ۳۵ پروژه با اعتباری بیش از ۶۶۰ میلیارد ریال در استان کردستان کلنگ زنی می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد که از این تعداد۳۲ پروژه افتتاح و ۳ پروژه هم کلنگ‌زنی می شود.

هیوا لهونیان افزود: پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ زنی در حوزه برق‌رسانی به پروژه‌های شاخص ملی و استانی، رفع ضعف ولتاژ مناطق مختلف شهری و روستایی، ساخت فیدرهای جدید در استان کردستان با هدف ایجاد قدرت مانور و تقویت شبکه، اصلاح و بهسازی تجهیزات شبکه برق روستایی در قالب طرح بهارستان، تأمین برق متقاضیان جدید و پمپاژهای آب شرب روستایی،  ساخت شبکه روشنایی معابر، ساخت خطوط نفوذی  برای برقدار کردن چاه های آب کشاورزی، مزارع و باغات و برق‌رسانی به پاسگاه مرز است.

بهره‌برداری از ۲۵۹ طرح توزیع برق در قزوین 

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: همزمان با دهه مبارک فجر ۲۵۹ طرح به بهره‌برداری می‌رسد.مسعود خواجه وند با تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر، درباره پروژه‌های شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین اظهار داشت: پروژه‌های برق با هزینه‌ای معادل ۹میلیارد و ۱۶۶ میلیون تومان در شهرستان‌های قزوین، آوج، البرز، تاکستان، بوئین زهرا، آبیک و شهرمحمدیه در قالب توسعه و احداث، نیرورسانی، اصلاح و بهینه سازی، روشنایی معابر، رفع ضعف ولتاژ، جایگزینی شبکه سیمی با کابل خودنگهدار و جابجایی شبکه به بهره‌برداری می‌رسد.

۱۲۰۰واحد طرح نهضت ملی مسکن  بهره برداری می شود

  معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از بهره‌برداری ۱۲۰۰واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سایت آرمانشهر زاهدان، همزمان با دهه فجر خبر داد.

ابوالفضل مهدیار افزود: اکنون  ۳۴۶۵ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان در گستره ۳۶ هکتار از سایت آرمانشهر زاهدان در حال ساخت است .وی ادامه داد:  واحدهای سایت آرمانشهر به عنوان نخستینسایت طرح نهضت ملی مسکن استان سیستان و بلوچستان با پیشرفت فیزیکی مطلوب در حال تکمیل است، به طوری که ۱۲۰۰ واحد آن با اعتبار ۸۴۰۰ میلیارد ریال همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب، افتتاح می شود.

افتتاح۱۵۹  طرح برق رسانی در چهارمحال وبختیاری

  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان چهارمحال وبختیاری از افتتاح ۱۵۹ طرح برق رسانی به ارزش ۱۱۷ میلیارد تومان در استان همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

مجید فرهزاد گفت : عمده ۱۵۹ طرح یاد شده در زمینه توسعه و  ساخت شبکه های روشنایی معابر ، تبدیل شبکه سیمی به کابل خود نگهدار ، اصلاح وبهینه سازی شبکه های برق رسانی شهری وروستایی، برق رسانی به مجموعه‌های نهضت ملی مسکن ودیگر متقاضیان جدید ، برق رسانی به گلزار های مطهر شهدا، رفعه حریم تاسیسات برق رسانی ، جایگزینی چراغ های روشنایی معابر با سیستم های LED   و تقویت شبکه‌ها و تعویض، کنتورهای معیوب  است.

حسین برزگر رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری هم با اشاره به برنامه‌های این سازمان در سالجاری گفت: ۸۹طرح کشاورزی در استان برای بهره‌برداری در دهه فجر انقلاب اسلامی آماده  که برای اجرای آن‌‌ها ۳۷۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

همچنین فرماندار دشتی استان بوشهر، گفت: بیش از ۲۰۰ پروژه عمرانی و اقتصادی در دهه فجر در سطح شهرستان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

علی بحرانی در نشست ستاد دهه فجر شهرستان دشتی گفت: بیش از ۲۰۰ پروژه عمرانی و اقتصادی در دهه فجر در شهرستان دشتی افتتاح و یا عملیات اجرایی آن ها آغاز و برای اجرای این پروژه‌ها بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه می‌شود.

خبر دیگر این که مهدی بندرآبادی فرماندار دامغان با اشاره به افتتاح پروژه‌های عمرانی گفت: ۸۵طرح به وسیله ۱۹دستگاه اجرایی با اعتباری بالغ بر ۳۶۵میلیارد تومان در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

همچنین یاسراسماعیلی، معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب کاشان از توسعه و بازسازی بیش از ۶۸کیلومتر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرها و روستاهای تحت پوشش این شرکت در ۱۰ماهه گذشته خبر داد.

افتتاح ۱۶۶پروژه مخابراتی در استان گلستان

مدیر مخابرات منطقه گلستان، از افتتاح ۱۶۶پروژه مخابراتی خبر داد  و گفت: ۱۶۶پروژه با اعتباری بالغ بر  ۳۱۰  میلیارد تومان آماده افتتاح و بهره‌برداری شده است که  تمامی آن‌ها بر اساس عدالت ارتباطی انجام گرفته است و رضایتمندی مردم استان را در پی خواهد داشت .

غلامعلی شهمرادی در جمع خبرنگاران با تاکید بر این که توسعه ارتباطات مخابراتی در روستاها از برنامه های اولویت‌دار مخابرات  است، از عملیات جهادی یکروزه مخابرات برای بازسازی شبکه مخابراتی در شهرستان‌های استان به عنوان یک اقدام نوآورانه نام برد و اظهارداشت: با اجرای این عملیات جهادی در ۴شهرستان، این برنامه همچنان ادامه دارد تا در تمامی شهرستان‌ها شبکه مخابراتی ترمیم و خرابی‌های موجود در یک روز برطرف و ارتباط با کیفیت تحویل مشترک شود .

افتتاح و یا کلنگ زنی۱۴۳۳  طرح  در همدان

  استاندار همدان گفت: همزمان با دهه فجر  ۱۴۳۳ طرح عمرانی و اقتصادی در استان افتتاح و یا کلنگ زنی می‌شود.

علیرضا قاسمی فرزاد در نشست خبری به مناسبت آغاز دهه فجر با بیان این که برنامه‌های این ایام امسال با شعار «جشن ملی، مشارکت قوی، آینده روشن» برگزار می‌شوند، اظهار داشت: از مجموع طرح‌ها ۱۳۵۰طرح افتتاح و عملیات اجرایی ۸۳طرح آغاز می‌شود.

همچنین از مجموع طرح‌های دهه فجر  ۱۳۷۲ طرح عمرانی با اعتبار ۱۱هزار و ۲۸میلیارد تومان و ۶۱طرح اقتصادی با ۲هزار و ۳۹۲ میلیارد تومان افتتاح و یا کلنگ زنی می‌شوند. خبر دیگر این که رضا بهراملو رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۹۱طرح کشاورزی همزمان با دهه فجر در استان همدان با ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است و به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح صدها کلاس درس

همچنین دیروز در دومین روز از دهه فجر ، صدها کلاس درس به طور همزمان در اقصی نقاط کشور مورد بهره برداری قرار گرفت.مدرسه ۱۲کلاسه مشارکتی مهدی‌تبار هادی‌شهر شهرستان بابلسر از جمله آن کلاس ها بود  که در «کیخامحله » با حضور  ‌پهلوان « عبدالله موحد» اسطوره کشتی ایران و جهان به بهره‌برداری رسید.

منبع: اطلاعات انلاین