سناریوی آمریکا برای حمله به کشورهای مقاومت لو رفت
سناریوی آمریکا برای حمله به کشورهای مقاومت لو رفت

اطلاعات نوشت: این رسانه ها در این رابطه به نقل از چند مقام ارشد آمریکایی اعلام کردند که برنامه‌ها و طرح حملات نظامی گسترده و چند لایه ارتش آمریکا علیه گروه‌های شبه‌نظامی مسلح مورد حمایت ایران در عراق و سوریه تهیه و تصویب شده است. «سی ‌بی ‌اس نیوز » در این رابطه به نقل […]

- سناریوی آمریکا برای حمله به کشورهای مقاومت لو رفت

اطلاعات نوشت: این رسانه ها در این رابطه به نقل از چند مقام ارشد آمریکایی اعلام کردند که برنامه‌ها و طرح حملات نظامی گسترده و چند لایه ارتش آمریکا علیه گروه‌های شبه‌نظامی مسلح مورد حمایت ایران در عراق و سوریه تهیه و تصویب شده است.

«سی ‌بی ‌اس نیوز » در این رابطه به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که آب و هوا عامل مهمی در تعیین زمان حملات خواهد بود، زیرا اگرچه آمریکا توانایی انجام حملات در هوای بد را دارد اما ترجیح می‌دهد دید بهتری از اهداف انتخابی داشته باشد تا از صدمات به غیرنظامیان جلوگیری کند.

این رسانه افزود: هیچ حمله جدیدی به مراکز نیروهای آمریکایی در منطقه در روزهای اخیر صورت نگرفته است اما هیچ نشانه ای از سوی مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه تعلیق فعالیت های برخی گروههای مقاومت، حملات تلافی جویانه ارتش آمریکا را به تعویق می اندازد، وجود ندارد.

همزمان، «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا در اظهاراتی صریح گفت که اگرچه پنتاگون از گسترش منازعه با ایران پرهیز می‌کند، اما دفاع از نظامیان و منافع آمریکا ضروری است.

وی در یک نشست خبری گفت که آمریکا با ایران در جنگ نیست اماپاسخ کشورش به حمله مرگبار به پایگاه نظامی «برج ۲۲» در مرز سوریه و اردن «چندلایه» خواهد بود.

پیشتر هم «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا، تصریح کرده بود که درباره چگونگی پاسخ ارتش این کشور به کشته شدن سه سرباز آمریکایی در جریان حمله به پایگاه برج ۲۲ در مرز اردن با سوریه، تصمیم گرفته است.

«آنتونی بلینکن»، وزیرخارجه آمریکا هم این هفته از پاسخ قاطع این کشور به این حمله پهپادی که طی آن ۴۰ نظامی دیگر هم مجروح شده بودند، سخن گفته بود.

در چنین شرایطی، شیخ «اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش النجبا عراق اعلام کرد که ماشین جنگ روانی آمریکا هرگز مقاومت عراق را دچار هراس نخواهد کرد و عملیات ضداشغالگران تا خروج آنها از عراق و توقف تجاوز به غزه ادامه خواهد یافت.

در همین حال، مقاومت اسلامی عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد که بندر «حیفا» در اراضی اشغالی فلسطین را با پهپاد هدف قرار داده است و به در هم کوبیدن نقاط امن دشمن ادامه خواهد داد.

منبع: اطلاعات انلاین