به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس،  مصاف عراق و اردن در یک هشتم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا پرحاشیه‌ترین دیدار جام بود و درنهایت با شکست ۳ بر ۲ عراق خاتمه یافت. وی افزود: اگر کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا از تصمیم داور با اشتباهی که مرتکب شده است حمایت کند و آن‌ها هم […]

بحمله تند یونس محمود به علیرضا فغانیه گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس،  مصاف عراق و اردن در یک هشتم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا پرحاشیه‌ترین دیدار جام بود و درنهایت با شکست ۳ بر ۲ عراق خاتمه یافت.

وی افزود: اگر کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا از تصمیم داور با اشتباهی که مرتکب شده است حمایت کند و آن‌ها هم توجیه کنند که اشتباه نبوده، ما در فدراسیون عراق درباره این موضوع تحقیق خواهیم کرد؛ به ویژه اینکه داوران زیادی این اشتباه را تایید کرده‌اند و ما به عنوان یکی از اعضای فدراسیون کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهان بازگشت حق‌مان هستیم.»

وی خاطرنشان کرد: توجیه کنفدراسیون فوتبال آسیا همان چیزی بود که رسانه‌ها گزارش کردند و کنفدراسیون فوتبال آسیا آن را از رسانه‌ها گرفت. در واقع آن‌ها برای بررسی بازی و اتخاذ تصمیم مناسب بررسی درستی نداشتند و فقط به دنبال توجیه بودند.» 

او در ادامه با انتقاد از گمانه‌زنی‌هایی که درباره قضاوت فغانی در فینال مسابقات جام ملت‌های آسیا وجود داشت، اینطور حرف‌هایش را ادامه داده است: این می‌توانست چیزی شبیه فاجعه باشد. زیرا او مردم یک کشور را نابود کرد، حقوق آن‌ها را گرفت. او سال‌ها تلاش و کار سخت را از بین برد. 

شماره ۱۰ سابق عراقی‌ها با انتقاد از بیانیه ای‌اف‌سی در دفاع از فغانی اضافه کرد:، اما دفاع از اشتباه دو اشتباه محسوب می‌شود. داور در مقابل عراق اشتباه کرد.
وی در خصوص حرکات غذا خوردن توسط ایمن حسین که برای تمسخر اردنی‌ها بود، گفت: تصمیم اشتباه است و بازیکن حق دارد پس از گلزنی خوشحال شود. شادی مسی را بعد از گلزنی به هلند یادتان می‌آید؟

یونس ادامه داد: به عنوان نایب رئیس فدراسیون عراق، از فدراسیون می‌خواهم که اتفاقات رخ داده در بازی را به دقت بررسی کند و AFC نیز از عراقی‌ها عذرخواهی کند. مردم به خاطر اتفاقی که برای داور افتاد بسیار ناراحتند. داور باید ۴ سال از مسابقات حذف شود. کنفدراسیون فوتبال آسیا باید عذرخواهی کند و AFC باید در این باره تحقیقاتش را آغاز کند.

یونس محمود بار دیگر با اشاره به بیانیه کنفدراسیون فوتبال آسیا حرف‌هایش را اینطور از سر گرفته است: از عدنان درجل، رئیس فدراسیون عراق می‌خواهم که مداخله کند و شکایت رسمی برای تشکیل پرونده مجدد علیه تیم داوری را ارائه کند.

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا