خوان لاپورتا رئیس باشگاه بارسلونا ۱۵ باشگاهی که آماده پیوستن به پروژه سوپرلیگ اروپا هستند را معرفی کرد و امیدوار است که این لیگ بتواند در فصل آینده راه‌اندازی شود. پیش از این، اناس لقراری، یکی از بنیانگذاران مدیریت A۲۲ ادعا کرد که ۲۰ تیم در سراسر اروپا برای پیوستن به این رقابت‌ها موافقت کردند. […]

- نام ۱۵ باشگاه حاضر در سوپرلیگ اروپا فاش شد/ همه لالیگایی‌ها می‌خواهند عضو این تورنمنت جنجالی باشند به جز یکی!

خوان لاپورتا رئیس باشگاه بارسلونا ۱۵ باشگاهی که آماده پیوستن به پروژه سوپرلیگ اروپا هستند را معرفی کرد و امیدوار است که این لیگ بتواند در فصل آینده راه‌اندازی شود. پیش از این، اناس لقراری، یکی از بنیانگذاران مدیریت A۲۲ ادعا کرد که ۲۰ تیم در سراسر اروپا برای پیوستن به این رقابت‌ها موافقت کردند.

در سال گذشته حرف و حدیث‌ها در مورد سوپرلیگ اروپا فروکش کرده بود اما A۲۲، شرکتی که این پروژه بلندپروازانه را پیش می‌برد، برنامه‌های خود را برای یک رقابت جدید ۶۴ تیمی در دسامبر اعلام کرد. لاپورتا، رئیس بارسلونا، ۱۵ باشگاه را نام برد که ظاهراً علاقه‌مند هستند و به ایستگاه رادیویی کاتالونیا RAC ۱ گفت که این رقابت ممکن است در فصل آینده یا ۲۰۲۵-۲۰۲۶ برگزار شود.

فرمت جدید که توسط مدیر عامل A۲۲ برند ریچارت فاش شد، بلافاصله توسط چندین باشگاه لیگ برتر از جمله منچستریونایتد رد شد، در حالی که منچسترسیتی، چلسی و تاتنهام نیز بر وفاداری خود به مسابقات یوفا تاکید کردند. بایرن مونیخ نیز از برنامه‌ها فاصله گرفت.

لاپورتا در طول مصاحبه با قاطعیت گفت که «انگلیسی‌ها بیایند یا نه برای من مهم نیست. آنها در حال حاضر یک سوپرلیگ با لیگ برتر دارند.» به گزارش «رادیو کاتالونیا»، لاپورتا بر این باور است که فهرست باشگاه‌های موجود در سوپرلیگ اروپا این رقابت‌ها را به اندازه‌ای قوی می‌کند که بتواند رقابتی برابر با لیگ برتر انگلیس داشته باشد. و متعاقباً به تیم‌هایی اشاره کرد که می‌توانند در رقابت‌های جدید شرکت کنند.

«علاوه بر بارسا و مادرید، ایتالیایی‌ها نیز حضور خواهند داشت: اینتر، میلان، ناپولی و رم. همچنین تیم‌های فرانسوی مانند المپیک مارسی و سه تیم پرتغالی، اسپورتینگ، بنفیکا و پورتو که از آمدن خوشحال خواهند شد. و آژاکس، فاینورد و آیندهوون از هلند و بروژ و اندرلخت از بلژیک. رقابت ۱۶ تیمی بهتر است.» وی افزود: «هر تیمی در لالیگا، به جز اتلتیکو مادرید.»

فرمت جدید سوپرلیگ همچنین صعود و سقوط را در سراسر جدول معرفی می‌کند و همچنین رقابت زنان را نیز ایجاد می‌کند. برای مسابقات مردان، سه لیگ با عنوان‌های ستاره، طلایی و آبی وجود دارد که ستاره قوی‌ترین و آبی ضعیف‌ترین است. لیگ‌های طلایی و ستاره دارای ۱۶ تیم خواهد بود که در دو گروه هشت تیمی قرار می‌گیرند در حالی که لیگ آبی دارای ۳۲ باشگاه خواهد بود که در چهار گروه هشت تیمی تقسیم می‌شوند. هر تیم قرار است حداقل ۱۴ بازی انجام دهد و در تاریخ‌های اواسط هفته با حریفان خود در خانه و خارج از خانه بازی کند. سپس چهار باشگاه برتر هر دو گروه در لیگ‌های طلایی و ستاره به مرحله حذفی این رقابت‌ها راه خواهند یافت.

لقراری، یکی از بنیانگذاران A۲۲ گفت: «از ۲۱ دسامبر با حدود ۵۰ باشگاه مختلف صحبت کردیم و حدود ۲۰ تا از آنها بسیار بسیار مشتاق این پروژه هستند. ما در حال حاضر برای شروع رقابت به اندازه کافی باشگاه داریم. می‌توانیم با هم برای بهبود فوتبال کار کنیم.»

بیشتر بخوانید: حرف‌های جنجالی مرد کلیدی سوپرلیگ اروپا؛ باشگاه‌ها می‌ترسند از ما حمایت کنند!

منبع: خبـر ورزشی