هر سه باشگاه آژاکس، فاینورد و رم از پروژه بحث‌برانگیز سوپرلیگ که دوباره ظاهر شده فاصله گرفته‌اند. لاپورتا، رئیس بلوگرانا، ۱۵ تیم از کشورهای مختلف سراسر اروپا را فهرست کرد که به ادعای خودش آماده پیوستن به این رقابت‌ها هستند که می‌تواند از فصل آینده آغاز شود. باشگاه‌ها عبارتند از بارسلونا، رئال مادرید، اینتر، میلان، […]

- ادعای رئیس را ۳ باشگاه بزرگ رد کردند/ ما چنین قولی نداده‌ایم؛ این حرف بی‌اساس است!

هر سه باشگاه آژاکس، فاینورد و رم از پروژه بحث‌برانگیز سوپرلیگ که دوباره ظاهر شده فاصله گرفته‌اند. لاپورتا، رئیس بلوگرانا، ۱۵ تیم از کشورهای مختلف سراسر اروپا را فهرست کرد که به ادعای خودش آماده پیوستن به این رقابت‌ها هستند که می‌تواند از فصل آینده آغاز شود. باشگاه‌ها عبارتند از بارسلونا، رئال مادرید، اینتر، میلان، ناپولی، رم، مارسی، اسپورتینگ، بنفیکا و پورتو، آژاکس، فاینورد، آیندهوون، بروژ و اندرلخت، به علاوه «هر تیمی در لالیگا به جز اتلتیکو مادرید».

انجمن هواداران آژاکس با باشگاه تماس گرفت و پیام زیر را مخابره کرد: «تحقیقات در باشگاه نشان می‌دهد که آژاکس هرگز در این مورد با لاپورتا صحبت نکرده است، چه برسد به موافقت. آژاکس از این ادعای غیر موجه کاملا شگفت‌زده شده است.» در بیانیه کوتاه فاینورد آمده است: «فاینورد از اخبار منتشر شده در رسانه‌های بین‌المللی مبنی بر موافقت باشگاه برای حضور در سوپرلیگ بسیار شگفت‌زده شده است. این ادعا کاملا بی اساس است.»

رم بیانیه کمی طولانی‌تری منتشر کرد که در آن آمده: «همانطور که چند ساعت پس از تصمیم دادگاه اروپا در مورد پرونده سوپر لیگ به طور علنی اعلام شد، آ اس رم تکرار می‌کند که از هیچ پروژه مرتبط با سوپرلیگ حمایت نمی‌کند. باشگاه همچنین اعلام می‌کند که هرگز موضع خود را در این مورد تغییر نداده است، و همچنین وارد هیچ بحثی در مورد انتخاب مسیری متفاوت از همکاری و مشارکت قوی با یوفا و فیفا نشده است.»

هنوز موانع زیادی برای شرکت برگزارکننده (A۲۲) وجود دارد که بتواند پروژه سوپرلیگ را شروع کند. اما یوفا از نظر قانونی موظف است در رابطه با این مسابقه یا هر رقابت جدید پیشنهادی دیگری که در قلمرو خود عمل می‌کند، توجه کامل و منصفانه داشته باشد. باشگاه‌های لیگ برتر، اتلتیکو مادرید، اینتر و یوونتوس همگی از همان ابتدا از سال ۲۰۲۱ از پروژه انصراف دادند، در حالی که بایرن مونیخ و پاری‌سن‌ژرمن هرگز در این بازی حضور نداشتند.

بیشتر بخوانید: نام ۱۵ باشگاه حاضر در سوپرلیگ اروپا فاش شد/ همه لالیگایی‌ها می‌خواهند عضو این تورنمنت جنجالی باشند به جز یکی!

منبع: خبـر ورزشی