آشنایی با نحوه نصب آنتی ویروس (ESET)
آشنایی با نحوه نصب آنتی ویروس (ESET)

اگرچه هم ویندوز و هم مک به آنتی ویروس‌های داخلی خود مجهز هستند، اما هر دو به نصب آنتی ویروس مجزا نیاز دارند. در این میان، آنتی ویروس (ESET) یا همان نود ۳۲ با محافظت جامع از سیستم عامل شما می‌تواند‌ فعالیت بدافزارها و برنامه‌های ناخواسته را مسدود کند؛ اما نحوه نصب آنتی ویروس (ESET) […]

آشنایی با نحوه نصب آنتی ویروس (ESET)

اگرچه هم ویندوز و هم مک به آنتی ویروس‌های داخلی خود مجهز هستند، اما هر دو به نصب آنتی ویروس مجزا نیاز دارند. در این میان، آنتی ویروس (ESET) یا همان نود ۳۲ با محافظت جامع از سیستم عامل شما می‌تواند‌ فعالیت بدافزارها و برنامه‌های ناخواسته را مسدود کند؛ اما نحوه نصب آنتی ویروس (ESET) برای اکثر افراد مورد سؤال است. به همین دلیل ما در این بررسی به راه‌های نصب آنتی ویروس نود ۳۲ می‌پردازیم.

الزامات قبل نصب آنتی ویروس (ESET)

قبل از شروع نصب آنتی ویروس ESET ایده خوبی است که چند مرحله مقدماتی را برای اطمینان از روند نصب روان و موفق انجام دهید. در ادامه به الزامات قبل از نصب آنتی ویروس (ESET) اشاره می‌کنیم:

  • بررسی کنید که کامپیوتر یا لپ تاپ شما حداقل سیستم مورد نیاز برای محصول آنتی ویروس (ESET) را دارد یا خیر.
  • مطمئن شوید که سیستم عامل شما با آخرین آپدیت‌ها و وصله‌های امنیتی به روز رسانی شده است.
  • اگر در زمان خرید آنتی ویروس مجوزی برای (ESET) گرفتید، مطمئن شوید که کلید مجوز را در دسترس دارید.
  • هر گونه نرم افزار آنتی ویروس نصب شده قبلی را روی سیستم خود حذف نصب کنید.
  • یک حساب (ESET HOME) ایجاد کنید. همچنین می‌توانید در حین نصب حساب کاربری ایجاد کنید.
  • اشتراک خود را به حساب (ESET HOME) خود اضافه کنید. همچنین می‌توانید در حین نصب، اشتراک را به حساب (ESET HOME) خود بیفزایید.

آشنایی با نحوه نصب آنتی ویروس (ESET)

سیستم مورد نیاز برای نصب آنتی ویروس (ESET)

سیستم مورد نیاز آنتی ویروس (ESET) ممکن است بسته به محصول و نسخه خاصی که نصب می‌کنید متفاوت باشد. در ادامه دستورالعمل‌های کلی در مورد الزامات مربوط به سیستم مورد نیاز آمده است.

آنتی ویروس (ESET NOD32) برای ویندوز

  • سیستم عامل: (Windows 10، ۱، ۸، ۷، Vista، XP (Service Pack 3) و Microsoft Windows Home Server 2003، ۲۰۱۱)
  • پردازنده: پردازنده ۳۲ بیتی (x86) یا ۶۴ بیتی (x64)
  • رم: ۵۱۲ مگابایت رم (یک گیگابایت برای ویستا و جدیدتر)
  • فضای هارد دیسک: ۳۲۰ مگابایت فضای موجود

آنتی ویروس (ESET NOD32)ESET NOD32 برای مک

  • سیستم عامل: (macOS 10.15 (Catalina), macOS 10.14 (Mojave), macOS 10.13 (High Sierra), macOS 10.12 (Sierra), OS X 10.11.x (El Capitan), OS X 10.10.x (Yosemite), OS X 10.9.x (Mavericks)).
  • پردازنده: اینتل
  • رم: ۳۰۰ مگابایت
  • فضای هارد دیسک: ۱۵۰ مگابایت فضای موجود

نصب آنتی ویروس (ESET) از طریق سایت

  1. وارد وب‌سایت ( شوید.
  2. گزینه (Download) را در بالای صفحه انتخاب کنید تا به صفحه دانلودها بروید. سپس (I Already Purchased) را در کنار نسخه محصولی که خریداری کردید انتخاب کنید.
  3. روی دکمه (Download) کلیک کنید.
  4. یک کادر پاپ آپ را مشاهده خواهید کرد که نشان می‌دهد (live installer) را انتخاب کرده ‌اید. روی (Save File) کلیک کنید.
  5. پس از اتمام ذخیره، پوشه دانلودها را باز کنید. روی فایلی که ذخیره کرده ‌اید کلیک کنید تا مراحل نصب شروع شوند.
  6. وقتی صفحه نصب ظاهر شد، روی (Next) کلیک کنید.
  7. در حین بارگیری کامل برنامه از وبسایت (ESET)، نوار پیشرفت دانلود را مشاهده خواهید کرد.
  8. قرارداد مجوز را بخوانید و بپذیرید.
  9. گزینه عضویت در (ESET Live Grid) را انتخاب کنید. این گزینه داده‌های کاربران (ESET) را در سراسر جهان جمع ‌آوری می‌کند و آن را به آزمایشگاه آنتی ویروس (ESET) می‌فرستد. متخصصان از این اطلاعات برای ایجاد یک تصویر دقیق از ماهیت و دامنه تهدیدات جهانی و ایجاد به‌ روز رسانی‌های دقیق استفاده می‌کنند.
  10. گزینه (Enable detection of Potentially Unwanted Applications) را انتخاب کنید
  11. روی دکمه (Finish) کلیک کنید.
  12. (ESET) اکنون نصب شده است. بسته به وضعیت اشتراک، ممکن است لازم باشد نصب خود را در این مرحله فعال کنید. (ESET) ممکن است پیامی ارائه دهد مبنی بر اینکه برای تکمیل نصب باید کامپیوتر خود را مجدداً راه اندازی کنید.

آشنایی با نحوه نصب آنتی ویروس (ESET)

نصب آنتی ویروس (ESET) از طریق سی دی

اگر آنتی ویروس (ESET) را روی سی دی خریداری کرده‌ اید، می‌توانید از مراحل زیر برای نصب نرم افزار روی کامپیوتر خود استفاده کنید. لطفاً توجه داشته باشید که مراحل ممکن است بسته به نسخه آنتی ویروس (ESET) و سیستم عامل شما کمی متفاوت باشند.

  1. سی دی نصب آنتی ویروس (ESET) را در درایو (CD/DVD) کامپیوتر خود قرار دهید.
  2. در بسیاری از موارد، فرآیند نصب ممکن است به طور خودکار با قرار دادن سی دی شروع شود. اگر با این اتفاق مواجه نشدید باید با استفاده از (File Explorer) یا (Finder) به درایو (CD/DVD) خود بگردید و به دنبال یک فایل اجرایی باشید که معمولاً به نام (exe) در ویندوز یا نام مشابه در (macOS) وجود دارد. برای شروع نصب روی این فایل دو بار کلیک کنید.
  3. پس از شروع فرآیند نصب، دستور العمل‌های روی صفحه ارائه شده توسط نصب‌ کننده (ESET) را دنبال کنید. این ممکن است شامل انتخاب زبان، پذیرش قرارداد مجوز و انتخاب نوع نصب (استاندارد یا سفارشی) باشد.
  4. در حین نصب ممکن است از شما خواسته شود که کلید مجوز را که به همراه سی دی شما ارائه شده است وارد کنید. هنگامی که از شما خواسته شد اشتراک آنتی ویروس (ESET) خود را فعال کنید، کلید را وارد کنید.
  5. مراحل نصب را با کلیک روی (Next) یا دکمه مشابه ادامه دهید. نصب کننده فایل‌های لازم را در سیستم شما کپی کرده و نرم افزار آنتی ویروس را پیکربندی می‌کند.
  6. پس از اتمام نصب، مهم است که (ESET) را به روز کنید تا مطمئن شوید که آخرین تعاریف ویروس و به روز رسانی برنامه را دارد. برنامه آنتی ویروس (ESET) را باز کنید و دستورات را برای انجام به روز رسانی دنبال کنید.
  7. برخی از نصب‌ها ممکن است نیاز به راه اندازی مجدد سیستم برای تکمیل فرآیند داشته باشند. اگر از شما خواسته شد، کار خود را ذخیره کنید و کامپیوتر خود را مجدداً راه اندازی کنید.
  8. پس از اتمام نصب و راه اندازی مجدد کامپیوتر (در صورت لزوم)، بررسی کنید که (ESET) فعال است و از سیستم شما محافظت می‌کند یا خیر.

نتیجه گیری

  • آنتی ویروس (ESET) یا همان نود ۳۲ با محافظت جامع از سیستم عامل شما می‌تواند‌ فعالیت بدافزارها و برنامه‌های ناخواسته را مسدود کند.
  • الزامات قبل نصب آنتی ویروس (ESET) شامل بررسی مشخصات سیستم، پاک کردن ورژن قبلی و پاک کردن هرگونه آنتی ویروس دیگر هستند.
  • امکان نصب آنتی ویروس نود ۳۲ از طریق وبسایت یا سی دی وجود دارد. مهم نیست که از کدام روش استفاده می‌کنید، در نهایت باید آنتی ویروس را فعال کنید.

منبع: اطلاعات انلاین