به گزارش خبرنگار اجتماعی زیرنویس ، حجت الاسلام حسینی المدنی با اشاره به مساله پیشگیری در حوزه بهداشت و درمان گفت: جمعیت هلال احمر در راستای شناسایی اختلالات و پیشگیری، طرح غربالگری وضعیت اسکلتی عضلانی را با مشارکت جوانان و متخصصین آغاز کرد. رئیس جوانان جمعیت هلال احمر افزود: این طرح با مشارکت معاونت بهداشت و درمان […]

 به گزارش خبرنگار اجتماعی زیرنویس ، حجت الاسلام حسینی المدنی با اشاره به مساله پیشگیری در حوزه بهداشت و درمان گفت: جمعیت هلال احمر در راستای شناسایی اختلالات و پیشگیری، طرح غربالگری وضعیت اسکلتی عضلانی را با مشارکت جوانان و متخصصین آغاز کرد.

رئیس جوانان جمعیت هلال احمر افزود: این طرح با مشارکت معاونت بهداشت و درمان و آموزش و پرورش اجرا می‌شود و گامی موثر در زمینه پیشگیری در حوزه سلامت است. جمعیت هلال احمر به عنوان اصلی ترین پشتیبان حوزه سلامت وارد این میدان شده و تلاش می‌شود تا در حوزه اسکلتی و عضلانی و مقابله با بیماری‌ها در این حوزه اقدامات تاثیرگذاری برگزار شود.

حسینی المدنی با اشاره به مشکلات اسکلتی عضلانی و اختلالات ایجاد شده در کودکان به دلایل ناهنجاری‌های رشدی بیان کرد: جامعه هدف این طرح کودکان و نوجوانان معرفی شده از سوی وزارت آموزش و پرورش در رده سنی ۴ تا ۱۲ سال هستند.

همچنین در این مراسم پیمان نامدار، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با اشاره به حضور معاونت بهداشت و درمان در این طرح گفت: اقدامات مربوط به پیشگیری و درمان در هلال احمر با کم ترین هزینه انجام می‌شود و تلاش می‌شود تا در این طرح نیز این روند ادامه پیدا کند.

 معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر از اجرای «پویش ملی سلامت» به منظور غربالگری دیابت و فشارخون بالا برای جامعه هدف بالای ۱۸ سال در جمعیت هلال‌احمر خبر داد.

وی در ادامه گفت: در راستای کمک به سلامت کشور با اولویت افراد آسیب‌پذیر جامعه، سالانه بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از خدمات درمانی جمعیت هلال احمر بهره‌مند می‌شوند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر گفت: امروز جمعیت هلال احمر در حوزه توانبخشی به عنوان پیشرو در رسیدگی به مشکلات شهروندان نیز گام‌های مهمی‌برداشته و هزینه‌ها در این عرصه را به یک چهارم کاهش داده است.

وی افزود: امروز جمعیت هلال احمر در حوزه توانبخشی به عنوان پیشرو در رسیدگی به مشکلات شهروندان نیز گام های مهمی‌برداشته و هزینه‌ها در این عرصه را به یک چهارم کاهش داده است. بر همین اساس تلاش می‌شود تا با کم ترین هزینه‌ها در حوزه درمان اقدامات راهبردی انجام شود.

 

 

منبع خبر: رکنـا