تیم ملی فوتبال ژاپن امروز در مصاف با ایران با امیدواری گام به میدان گذاشت و گل نخست بازی را به ثمر رساند اما در ادامه تسلیم بازی خوب ایران شد و در نهایت با نتیجه دو بر یک شکست خورد. در پایان بازی سرمربی تیم ملی ژاپن از مردم این کشور عذرخواهی کرد. او […]

- تفاوت بزرگ ژاپن با ایران؛ اگر ما باخته بودیم...

تیم ملی فوتبال ژاپن امروز در مصاف با ایران با امیدواری گام به میدان گذاشت و گل نخست بازی را به ثمر رساند اما در ادامه تسلیم بازی خوب ایران شد و در نهایت با نتیجه دو بر یک شکست خورد.

در پایان بازی سرمربی تیم ملی ژاپن از مردم این کشور عذرخواهی کرد. او در تحلیل بازی به بازی خوب تیم ملی فوتبال ایران اشاره کرد و حریف را شایسته پیروزی دانست.

شاید خیلی‌ها پیش بینی می‌کردند، بعد از این اتفاق فدراسیون فوتبال ژاپن رای به برکناری سرمربی تیم ملی فوتبال این کشور دهد اما با اعلام رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن سرمربی تیم ملی این کشور در سمت خود باقی می‌ماند.

اگر نتیجه ای که در بازی ایران – ژاپن رقم می‌خورد غیر از این بود، امیر قلعه نویی باید با تیم ملی خداحافظی می‌کرد. به این خاطر که با تصمیم فدراسیون فوتبال ایران قرارداد امیر قلعه نویی و سایر اعضای کادر فنی تیم ملی در شرایطی تمدید می‌شود که ایران موفق به صعود به جمع ۴ تیم برتر مسابقات شود که این اتفاق رخ داده است. به واقع اگر در بازی امروز ایران بازنده می‌شد، امیر قلعه نویی از جایگاه خود کنار گذاشته می‌شد. این است فرق بین فوتبال ژاپن و ایران. فدراسیون فوتبال ژاپن در همه سال‌های حیات هیچ گاه مقطعی برنامه ریزی نکرده و با یک شکست سرمربی را بر کنار نکرده است.

شرطی که فدراسیون فوتبال برای ادامه حیات امیر قلعه‌نویی در تیم ملی تعیین کرده بود، فشار زیادی را روی این مربی و حتی بچه‌های تیم ملی ایجاد کرده بود تا جایی که تیم ملی در برخی از بازی‌های گروهی و حتی حذفی آنچنان که باید و شاید خوب بازی نکرد. یکی از این بازی‌ها هنگ کنگ بود. می‌شود از بازی سوریه هم یاد کرد.

ژاپن از شکست در برابر ایران شک نکنید، درس‌های زیادی می‌گیرد و با این شکست متوقف نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: واکنش تحسین‌برانگیز رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن به پیروزی ایران/ موریاسو اخراج می‌شود؟

منبع: خبـر ورزشی