بردن تیم ژاپن انگاری برای تیم ملی ایران تبدیل به یک آرزو شده بود، تیمی که بارها و بارها در مراحل حذفی زهر خود را به تیم ایران ریخته و می‌خواست همچنان به رویه خود ادامه دهد و حتی در نیمه اول هم به خواسته خود رسید  و خود را برای صعود آماده کرده بود […]

- کلوب| طلسمی که سرانجام شکست 

بردن تیم ژاپن انگاری برای تیم ملی ایران تبدیل به یک آرزو شده بود، تیمی که بارها و بارها در مراحل حذفی زهر خود را به تیم ایران ریخته و می‌خواست همچنان به رویه خود ادامه دهد و حتی در نیمه اول هم به خواسته خود رسید  و خود را برای صعود آماده کرده بود اما…

این بار تیم ایران با ابزار غیرت و تعصب و یک فوتبال برتر و به دور از احساسات توانست طلسم شکست ناپذیری ژاپنی‌ها را بشکند و این تیم پرقدرت را در مرحله حذفی شکست و به جمع چهار تیم مرحله نیمه نهایی راه پیدا کند.

ایران هر چند در مرحله گروهی این جام با سه برد و کسب ۹ امتیاز قاطع به عنوان تیم اول از گروه خود صعود کرد، اما بازی انتقادآمیز برابر سوریه و برد در ضربات پنالتی کمی محاسبات را به هم ریخت و این ترس را در دل‌ها بوجود آورد که اگر بخواهیم همانگونه که برابر سوریه قرار گرفتیم مقابل ژاپن هم بایستیم پر واضح است که نتیجه نخواهیم گرفت.

به همین خاطر نیاز به یک عزم جدی و تعصب و غیرت و یک فوتبال با برنامه داشتیم تا بتوانیم از سد تیم قدرتمند ژاپن بگذریم، و این چنین هم شد، هر چند در نیمه اول با گل اول ژاپن ترسی در دلمان ایجاد شد اما نیمه دوم این تیم ایران بود که سوار بر بازی و تیم برتر میدان بود و هر لحظه بوی گل می‌داد، یک گل زد یک گل پذیرفته نشده دیگر زد و پنالتی دقیقه ۴+۹۰ که گل سرسبد تمامی آنها بود که به گل برتری تبدیل شد.

هر چند از برد شیرین و انتقامی تیم ملی کشورمان بسیار خوشحال هستیم اما فقط حق داریم تا آخر همین امشب خوشحالی کنیم و از فردا برای بازی نیمه نهایی برابر برنده بازی قطر ـ ازبکستان خودمان را آماده کنیم.. برد در مرحله نیمه نهایی یعنی صعود به فینال آسیا یعنی تنها یک قدم تا رسیدن به جام و این همان چیزی است که ما از تیم ایران می‌خواهیم.

بهترین بازی ایران در این جام امروز برابر ژاپن شاهد بودیم و امید داریم که همچنان بازی‌های زیبای تیم ملی کشورمان را در مرحله نیمه نهایی و سپس در فینال این جام شاهد باشیم.

محمود فخرالحاج| باشگاه خبرنگاران آزاد

منبع: خبـر ورزشی