۹۰۰ ماده شیمیایی آلاینده در زندگی روزمره ما را تهدید می‌کنند
۹۰۰ ماده شیمیایی آلاینده در زندگی روزمره ما را تهدید می‌کنند

بسیاری از مواد شیمیایی که در خانه‌ها استفاده می‌شوند برای سلامتی مضر هستند. تعداد آن‌ها به یک یا ده مورد ختم نمی‌شود. شاید باعث تعجب شود، اما بیش از ۹۰۰ ماده شیمیایی به‌طور روزمره استفاده می‌شوند که سلامتی افراد را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند. ضمیمه دانش امروز روزنامه اطلاعات نوشت: منظور از کیفیت هوا در فضای بسته […]

بسیاری از مواد شیمیایی که در خانه‌ها استفاده می‌شوند برای سلامتی مضر هستند. تعداد آن‌ها به یک یا ده مورد ختم نمی‌شود. شاید باعث تعجب شود، اما بیش از ۹۰۰ ماده شیمیایی به‌طور روزمره استفاده می‌شوند که سلامتی افراد را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند.

- ۹۰۰ ماده شیمیایی آلاینده در زندگی روزمره ما را تهدید می‌کنند

ضمیمه دانش امروز روزنامه اطلاعات نوشت: منظور از کیفیت هوا در فضای بسته کیفیت هوایی است که درون ساختمان و اطراف وسایل داخل آن وجود دارد و بر سلامت و آسایش افرادی که در آن زندگی یا کار می‌کنند اثرگذار است. کیفیت هوا در فضای بسته تحت تأثیر عوامل زیادی مثل گازهای کربن مونوکسید و ترکیبات ارگانیک فرار (VOCs)، ذرات معلق و آلاینده‌های میکروبی از قبیل کپک و باتری تغییر می‌کند که وضعیت سلامت افراد را به مخاطره می‌اندازد.

بسیاری از مواد شیمیایی که در خانه‌ها استفاده می‌شوند برای سلامتی مضر هستند. تعداد آن‌ها به یک یا ده مورد ختم نمی‌شود. شاید باعث تعجب شود اما بیش از ۹۰۰ ماده شیمیایی به‌طور روزمره استفاده می‌شوند که سلامتی افراد را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند.

تمامی محصولاتی که در رنگ کردن خانه و تزئین خانه استفاده می‌شوند، مواد شوینده که در حمام و آشپزخانه به کار می‌روند و نیز محصولات آرایشی و بهداشتی ازجمله لاک ناخن حاوی مواد مضر هستند. سوختن سوختی که در اجاق و شومینه استفاده می‌شود و نیز شمع‌های اسانس‌دار که افراد به دلایل مختلف در محیط خانه‌ها روشن می‌کنند یکی از انواع اصلی آلاینده‌های هوا را که ذرات معلق هستند تولید می‌کنند. این ذرات مخلوطی از غبار، دوده و مواد شیمیایی مختلف هستند که همه به هم چسبیده‌اند.

نوع دیگری از آلاینده‌ها ترکیبات ارگانیک فرار هستند. گروه بزرگی از مواد شیمیایی هوابرد وجود دارند که از مصالح ساختمانی و مبلمان نو و نیز کالاهای مصرفی و آشپزخانه‌ای در هوا آزاد می‌شوند. علاوه بر این‌ها، آلودگی هوای محیط بیرون از خانه نیز به درون راه می‌یابد.

منبع: اطلاعات انلاین