حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد امروز (یکشنبه) پایگاه نظامی «خربه ماعر» متعلق به رژیم صهیونیستی را با تسلیحات مناسب هدف قرار داد.

این گروه مقاومت لبنانی در ادامه اعلام کرد در این عملیات پایگاه یاد شده واقع در منطقه الجلیل اعلی، به شکل مستقیم هدف قرار گرفت.به‌دنبال تشدید تنش‌ها در مرزهای لبنان و اراضی اشغالی فلسطین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از حاکم بودن وضعیت سردرگمی و ترس در میان شهرک‌نشینان صهیونیست ساکن در نزدیکی مرزهای لبنان و نارضایتی آنها از عملکرد کابینه رژیم اشغالگر پرده برداشتند.

در همین حال توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی امروز مناطقی را در جنوب لبنان هدف قرار داد و برخی از این حملات با استفاده از بمب‌های فسفری بود.

حملات متقابل حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی در مرزها، از زمان جنگ هفتم اکتبر میان این رژیم و مقاومت فلسطین آغاز شده است.

منابع پیش از این اعلام کردند در سایه ادامه تنش‌های مرزی میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان، این رژیم از آمریکا درخواست کرده که به مجهز کردن تل‌آویو به سلاح ادامه بدهد.

حمله هوایی جدید آمریکا و انگلیس به صنعاء و چند استان یمن

بمباران ۳۵هدف در پایتخت یمن توسط آمریکا و انگلیس

رسانه‌های یمنی از تهاجم جدید آمریکا و انگلیس به صنعاء پایتخت این کشور خبر دادند.

المسیره ارگان رسمی انصارالله یمن گزارش داد که آمریکا و انگلیس در دور جدید حمله خود به یمن علاوه بر صنعاء استان‌های حجه، ذمار  و البیضاء را هدف قرار دادند.

خبرنگار المیادین در صنعا گزارش داد که آمریکا و انگلیس مناطق جنوب و شرق صعناء را هدف حملات هوایی خود قرار دادند.

در پی این حمله صدای انفجارهای شدیدی در مناطق مختلف صنعاء شنیده شد.

منابع خبری گزارش دادند که دو منطقه عطان و النهدین در جنوب  و الحفا در شمال شرق صنعاء در این تجاوز هدف گرفته است.

گزارش‌ها حاکی است که جنگنده‌های نظامی نیروهای متجاوز هم بر فراز صعناء به پرواز در آمده‌اند.

آمریکا و انگلیس بیش از ۲۲ بار به مناطق یمن حمله کردند

خبرنگار المیادین در گزارش تکمیلی از این حمله خبر دادند که آمریکا و انگلیس تا تاکنون بیش از ۲۲ بار صنعاء و دیگر استان‌های یمن را بمباران کردند.

رسانه ها یمنی گزارش دادند که آمریکا و انگلیس در دور جدید تجاوز به یمن طی ۱۱ بار مناطقی را در استان تعز هدف حمله هوایی خود قرار دادند.

خبرنگار  شبکه المسیره در استان الحجه نیز گزارش داد که در حمله متجاوزان آمریکایی و انگلیس ۷ بار منطقه الجر در شهرستان عبس هدف قرار گرفت.

رسانه‌های یمنی: شبکه ارتباطات هدف قرار گرفت

فرماندهی مرکزی آمریکا(سنتکام) مدعی شد که درحملات اهداف نظامی وابسته به ارتش یمن را هدف قرار داده است.

بر اساس این اعا، اهداف مورد حمله شامل مراکز فرماندهی و کنترل، سامانه‌های موشکی، عملیات پهپادها، رادارها و بالگردها بود.

این در حالی است که رسانه های یمنی اعلام کردند که آمریکا و انگلیس در حملات خود شبکه‌های ارتباطی در استان تعز در جنوب یمن را هدف قرار دادند.

یک مقام ارشد آمریکا: به دنبال تشدید تنش نیستیم !

سی‌ان‌ان به نقل از یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا گزارش داد: حملات علیه حوثی‌ها (ارتش یمن) جدا از پاسخ آمریکا در عراق و سوریه است.

این مقام دولت آمریکا مدعی شد: ما به دنبال تشدید تنش و حملات در پاسخ به اقدامات حوثی‌ها(ارتش یمن) نیستیم.

این مقام آمریکایی گفت : بایدن برای حملات اوایل هفته چراغ سبز نشان داده بود.

رسانه ها از قول مقامات آمریکایی حملات در یمن را مرحله دوم حملات انتقام جویانه از کشته شدن سه نظامی خود در حمله پهپادی در مرز سوریه و اردن عنوان کرده بودند.

آمریکا مناطقی را در خاک سوریه و عراق هدف حملات خود قرار داد که این حملات چندین نفر شهید و زخمی به همراه داشت.

این حملات با موجی از محکومیت از سوی مقامات سوریه و عراق همراه بود. عراق به این مناسبت سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد و قرار است پارلمان عراق هم درباره این حمله نشست اضطراری برگزار کند.

حمله جدید آمریکا و انگلیس به استان الحدیده یمن

پیش از این منابع خبری از حمله جدید آمریکا و انگلیس به استان الحدیده یمن خبر داده بودند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام نظامی آمریکا این حملات را تایید کرده و مدعی شده است که آمریکا و انگلیس در حال حمله به اهدافی مرتبط با ایران در داخل یمن هستند.

بمباران ۳۵ هدف در ۱۳ منطقه یمن

شبکه سی ان ان درباره این حملات به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: آمریکا با مشارکت انگلیس بیش از ۳۵ هدف را در ۱۳ نقطه جداگانه یمن هدف حملات خود قرار داده است.

مقامات آمریکایی مدعی شده‌اند که این حملات شامل مراکز فرماندهی و انبارهای سلاح مورد استفاده نیروهای مسلح یمن برای هدف قرار دادن خطوط کشتیرانی در دریای سرخ بود.

به گفته مقامات آمریکایی این حملات با استفاده از جنگنده‌های ناو هواپیمابر “یو اس اس آیزنهاور” که در منطقه مستقر است انجام شده است و دور تازه ای از حملات آمریکا به تلافی کشته شدن سربازان این کشور در اردن است.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن تا لحظه انتشار این گزارش واکنشی به این خبر نشان نداده و آن را رد یا تایید نکرده است.

نیروهای مسلح یمن به دنبال تشدید حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه به هیچ کشتی اسرائیلی و کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها فلسطین اشغالی است، اجازه عبور از دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را نداده‌اند. آمریکا پس از شدت گرفتن عملیات‌های یمن علیه کشتی‌‌های اسرائیلی ائتلافی را برای مقابله با نیروهای مسلح یمن تشکیل داد و حملات به خاک این کشور را آغاز کرد.

بغداد: اظهارات واشنگتن درباره هماهنگی قبلی درباره حملات کذب است

باسم العوادی، سخنگوی دولت عراق اعلام کرد: ادعای آمریکا درباره هماهنگی قبلی با بغداد درخصوص حملات بامداد امروز کذب محض است. طرف آمریکایی با اعلام اینکه از قبل درباره این حمله با ما هماهنگ کرده است، عمدا حقایق را جعل کرده است. این ادعایی نادرست با هدف گمراه کردن افکارعمومی بین‌المللی و فرار از زیر بار مسؤولیت قانونی این جنایت است که طبق تمامی قوانین بین‌المللی مردود است.

به نقل از سومریه‌نیوز، العوادی گفت: دولت آمریکا اقدام متجاوزانه جدیدی علیه حاکمیت عراق انجام داد و محل استقرار نیروهای امنیتی ما در منطقه عکاشات و القائم و همچنین مناطق غیرنظامی مجاور را بمباران کرد. این تجاوز آشکار منجر به شهادت ۱۶ تن از جمله چند غیرنظامی و زخمی شدن ۲۵ تن دیگر شد و همچنین خساراتی را به ساختمان‌های مسکونی و املاک شهروندان وارد کرد.

وی گفت: چنین حملاتی امنیت عراق و منطقه را به خطر می‌اندازد و با تلاش‌ها برای حفظ ثبات مغایرت دارد. ما مجددا تاکید می‌کنیم که نمی‌خواهیم خاک عراق میدانی برای تسویه حساب‌ها باشد و همه طرف‌ها باید بدانند که سرزمین و حاکمیت کشور ما مکان مناسبی برای ارسال پیام و نمایش قدرت بین طرف‌های متخاصم نیست.

در عین حال کمیته امنیت و دفاع در پارلمان عراق نیز حملات مکرر نیروهای آمریکایی به مقرهای الحشد الشعبی را که بخشی از نیروهای امنیتی عراق هستند، محکوم کرد.

ارتش آمریکا مدعی سرنگونی  پهپاد در دریای سرخ شد

مرکز فرماندهی نیروهای آمریکا در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه)  اعلام کرد که نیروهای آمریکایی در روز گذشته هشت پهپاد را در هوا و در نزدیکی یمن سرنگون کردند و چهار پهپاد دیگر را قبل از پرواز منهدم کردند.

فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام (CENTCOM) اعلام کرد که یک ناوشکن نیروی دریایی آمریکا یک پهپاد را سرنگون کرد در حالی که جنگنده های اف ۱۸ و یک کشتی دیگر در اواخر روز، ۷ پهپاد دیگر را سرنگون کردند.

سنتکام همچنین مدعی شد که نیروهای آمریکا چهار پهپاد دیگر را قبل از پرتاب منهدم کردند.

این فرماندهی گفت که چهار پهپاد منهدم شده بر روی زمین متعلق به حوثی ها (انصارالله یمن) هستند.

ارتش آمریکا با این حال توضیحی در مورد پهپادهای سرنگون شده در هوا ارائه نکرد.

سنتکام مدعی شد: «این اقدامات از آزادی دریانوردی محافظت می‌کند و آب‌های بین‌المللی را برای کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا و کشتی‌های تجاری ایمن‌تر و امن‌تر می‌کند.»

آمریکا و انگلیس با همراهی ۸ کشور دیگر، ۲۱ دی ماه جاری برابر با ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، به مواضع انصارالله یمن حمله کردند.

شورای امنیت سازمان ملل ۲۰ دی ماه جاری برابر با ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴، قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده آمریکا و ژاپن را با شماره ۲۷۲۲ علیه انصارالله یمن درباره حملات در دریای سرخ بدون اشاره به دلیل اصلی این حملات و حمایت‌های واشنگتن از رژیم اسرائیل در بمباران غزه، تصویب کرد.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا ۱۸ ژانویه ۲۰۲۴ برابر با ۲۸ دی ماه ۱۴۰۲ در بیانیه ای اعلام کرد واشنگتن بار دیگر جنبش انصارالله یمن را در فهرست گروه‌های به اصطلاح تروریستی خود قرار داده است و این تصمیم پس از ۳۰ روز اجرایی می‌شود.

شهدای غزه به ۲۷ هزار و ۲۳۸ تن رسید

تعداد شهدای غزه به ۲۷ هزار و ۲۳۸ تن رسید

وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر گذشته، علاوه بر مفقودان و قربانیان زیر آوار و جاده‌ها، دست‌کم ۲۷ هزار ۲۳۸ فلسطینی شهید و ۶۶ هزار و ۴۵۲ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

منابع پزشکی فلسطینی در غزه افزودند که نیروهای رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ کشتار انجام دادند که در آن دست کم ۱۰۷ فلسطینی شهید و ۱۶۵ نفر دیگر زخمی شدند.

همچنین خبرنگار الجزیره امروز گفت: ارتش اسرائیل در حال ایجاد موانع، بستن راه‌های اصلی منتهی به غلاف غزه و اعلام مناطق بسته نظامی است.

وی افزود: درگیری با مسلسل‌های سنگین بین مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر در مناطق شمالی نوار غزه جریان دارد.

گردان‌های القدس یک پهپاد اسرائیلی را شکار کردند

گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که مبارزانش پهپاد اسرائیلی را که در حال انجام مأموریت‌های اطلاعاتی در غرب خان یونس در جنوب نوار غزه بود، منهدم کرده و آن را تحت کنترل گرفتند.

گردان‌های شهدای الاقصی (شاخه نظامی جنبش فتح) نیز اعلام کرد که یک خودروی نظامی ارتش اشغالگر را در غرب شهر غزه با یک بمب «طوفان» و یک گلوله «آرپی‌جی» منفجر کرد که منجر به انهدام آن و کشته و زخمی شدن افراد داخل خودرو شد.

خودروهای نظامی اشغالگران برای سیزدهمین روز متوالی بیمارستان الامل در خان یونس را از چهار طرف محاصره کردند و از خروج یا ورود افراد به ساختمان بیمارستان و مقر جمعیت هلال احمر از جمله رفت و آمد کادر آمبولانس به آنجا ممانعت می‌کنند.

منبع خبر: رکنـا