امشب از ساعت ۲۰ یکی از حساس‌ترین دیدارهای دور برگشت لیگ برتر انگلیس از هفته بیست‌وسوم این رقابت‌ها در ورزشگاه امارات برگزار خواهد شد. آرسنال که امیدوار است به جمع مدعیان قهرمانی برگردد، از لیورپول صدرنشین میزبانی خواهد کرد. آرسنال؛ فرصت خوب برای میکل توپچی‌ها دسامبر و قبل از ورود به سال ۲۰۲۴ از رقبا […]

- لیورپول؛ یکی از فینال‌های باقی‌مانده/ یک گام دیگر تا رؤیای شیرین با کلوپ

امشب از ساعت ۲۰ یکی از حساس‌ترین دیدارهای دور برگشت لیگ برتر انگلیس از هفته بیست‌وسوم این رقابت‌ها در ورزشگاه امارات برگزار خواهد شد. آرسنال که امیدوار است به جمع مدعیان قهرمانی برگردد، از لیورپول صدرنشین میزبانی خواهد کرد.

آرسنال؛ فرصت خوب برای میکل

توپچی‌ها دسامبر و قبل از ورود به سال ۲۰۲۴ از رقبا عقب افتادند، ولی باز هم فرصت برای جبران دارند. آرسنال امیدوار به جبران در بازی‌های بزرگ است و این ادعا بی‌مورد نیست که بگوییم شانس هم برای‌شان متصور خواهیم بود. آرسنال تا امروز مقابل تیم‌های بیگ‌سیسکس شکست نخورده، دو تیم شهر منچستر را برده و مقابل لیورپول، تاتنهام و چلسی به تساوی رسیده است. با این حال مقابل لیورپول در سال‌های اخیر چندان خوب نتیجه نگرفته‌اند. این بهترین فرصت برای میکل آرتتا است که تیمش را به کورس قهرمانی بازگرداند.

لیورپول؛ با سرعت به سوی خط پایان

خداحافظی یورگن کلوپ در پایان فصل، بازی‌های باقی‌مانده لیورپول را حساس‌تر و احساساتی‌تر کرده است. لیورپول که در کل فصل فقط یک مرتبه و آن‌هم در لندن شکست خورده، از ماه سپتامبر باختی نداشته و ۵ هفته است که به صدر جدول رسیده. نکته جالب این که لیورپول نتایج خوب اخیر را در حالی گرفته که محمد صلاح بهترین گلزن و گلساز فصل را هم مدتی‌ست در اختیار ندارد. به نظر می‌رسد متوقف کردن لیورپول برای رقبایی مثل آرسنال و منچسترسیتی بسیار دشوار باشد. با این حال هنوز راه درازی تا پایان فصل در پیش است و لیورپول باید سرعتش را حفظ کند.

آخرین بازی
هفتم ژانویه ۲۰۲۴ در دور سوم جام‌حذفی انگلیس، لیورپول در ورزشگاه امارات با ۲ گل آرسنال را برد و حذف کرد. کیویور (گل‌به‌خودی) و دیاس در آن دیدار برای لیورپول گل زدند.

آمار بازی
۶۳) در ۶۳ بازی گذشته لیگ برتری بین آرسنال و لیورپول، توپچی‌ها ۱۷ برد کسب کرده‌اند، قرمزهای مرسی‌ساید ۲۶ بازی را برده‌اند و ۲۰ بازی هم مساوی شده است.
۱) در ۶ مسابقه اخیر بین آرسنال و لیورپول، توپچی‌ها فقط یک برد کسب کرده‌اند. ۵ بازی را لیورپول برده و یک بازی هم با نتیجه مساوی خاتمه یافته است.
۱) آرسنال که چند هفته صدرنشینی را هم این فصل تجربه کرده، یک باخت خانگی داشته و آن‌هم مقابل وستهام بوده است.
۱) تنها شکست لیورپول در این فصل و خارج‌ازخانه در لندن ثبت شده است. قرمزهای مرسی‌ساید هفته هفتم به تاتنهام باختند.
۱۳) میکل آرتتا و یورگن کلوپ ۱۳ مرتبه مقابل هم قرار گرفته‌اند که سهم سرمربی اسپانیایی ۴ برد و سهم سرمربی آلمانی ۶ برد بوده و ۳ بازی هم مساوی شده است.
۲۲) با وجود دوری از مسابقات لیگ برتر به دلیل حضور در جام ملت‌های آفریقا و سپس مصدومیت، محمد صلاح همچنان با ۱۴ گل و ۸ پاس‌گل برترین گلزن گلساز لیگ برتر است. البته تا پایان هفته گذشته ارلینگ هالند در جدول گلزنان و کیران تریپیه و اولی واتکینز در جدول گلسازان شریک او در این آمار بودند. در مجموع صلاح روی ۲۲ گل لیورپول تأثیر مستقیم داشته است.
۵۱) لیورپول با ۵۱ گل زده در کنار منچسترسیتی بهترین خط حمله لیگ برتر انگلیس را تا هفته بیست‌ودوم در اختیار داشته‌اند.

مصدومان و محرومان
یورین تیمبر و فابیو ویرا مدت‌هاست مصدوم هستند. توماس پارتی هم احتمالاً به این بازی نخواهد رسید. آرسنال غایب دیگری هم دارد که تاکهیرو تومیاسو است و در اردوی ژاپن برای جام ملت‌های آسیا حضور دارد. تیاگو آلکانتارا، جوئل ماتیپ، استفان بایچتیچ و کاستاس سیمیکاس هم مصدومان لیورپول هستند. محمد صلاح هم بعید است برای این بازی آماده شود. یک ژاپنی هم غایب لیورپول خواهد بود که واتارو اندو است. او هم با ژاپن در جام ملت‌های آسیا شرکت کرده.

ترکیب احتمالی دو تیم
آرسنال:
رایا، وایت، سالیبا، گابریل، زینچنکو، رایس، اودگارد، اسمیت‌راو، ساکا، مارتینلی و ژسوس
لیورپول: آلیسون، آرنولد، کوناته، فان‌دایک، گومز، سوبوسلای، مک‌آلیستر، جونز، ژوتا، دیاس و نونیس

منبع: خبـر ورزشی