کلوب| هرچه زودتر ژاپن را فراموش کنید
کلوب| هرچه زودتر ژاپن را فراموش کنید

تیم ملی فوتبال ایران در یک بازی تماشایی و فراموش نشدنی، با نتیجه دو بر یک ژاپن را شکست داد و حریف قطر در نیمه‌نهایی شد.

- کلوب| هرچه زودتر ژاپن را فراموش کنید

ملی‌پوشان ایران علی‌رغم اینکه در نیمه اول بازنده شدند و عملکرد نامطلوبی داشتند، در نیمه دوم کاملا متفاوت بودند و از نقطه ضعف حریف در خط دفاع به خوبی استفاده کردند و بازی را بردند.

پس از بازی بیشتر توجهات معطوف به کامبک ایران و انتقام شکست جام ملت‌های ۲۰۱۹ بود؛ اما موضوعی که مهم‌تر است فراموش کردن بازی شنبه و متمرکز شدن بر بازی چهارشنبه مقابل قطر است. قطر در این تورنمنت نشان داده که خط حمله زهرداری دارد و با داشتن مهاجمان تند و تیزی مثل اکرم عفیف و حسن الهیدوس می‌تواند برای هر تیمی خطرساز باشد.

خط دفاع آنها هم تا این مرحله عملکرد خوبی داشته و با تنها دو گل خورده (در جریان نود دقیقه قانونی) جزو بهترین خط دفاعی این تورنمنت است. البته این به معنی آسیب‌ناپذیر بودن خط دفاعشان نیست و آنها نشان داده‌اند که در برابر پرسینگ حریف و توپ‌های هوایی آسیب‌پذیرند و این برای ما اتفاق مثبتی است.

آنها در بازی‌های قبل نشان داده‌اند که در انتقال توپ به صورت مستقیم از دفاع به حمله توانایی بالایی دارند و با این روش اکرم عفیف را در موقعیت مناسب قرار می‌دهند.

تیم ملی در بازی با چهارشنبه علاوه بر اینکه می‌بایست فضا را برای بازیکنان حریف ببندد، باید بر توپ‌های ارسالی مستقیم از دفاع به حمله هم پلن داشته باشد و اجازه ندهد فضای پشت دفاع خالی بماند. زیرا اکرم عفیف نشان داده مهاجمی است که اگر فضای مناسب داشته باشد، می‌تواند کارهای خارق‌العاده‌ای انجام دهد.

اگر تیم ملی مثل بازی با ژاپن محکم، باروحیه، بابرنامه و یکدل باشد، یک قدم به قهرمانی نزدیک‌تر می‎‌شود.

 

منبع: خبـر ورزشی