اگر به تیم ملی به خاطر نمایشی که در برابر سوریه داشت نقد نمی‌شد و یا تحسین می‌شد، تنها به سبب اینکه در این بازی پیروز شده و در جمع ۸ تیم برتر مسابقات حاضر شده شک نکنید، تیم ملی نمی‌توانست در برابر ژاپن این نمایش تحسین بر انگیز را داشته باشد و در یک […]

- انتقادات سازنده بودند/ جام قهرمانی از آنچه در رویا می‌بینیم به ما نزدیک‌تر است!

اگر به تیم ملی به خاطر نمایشی که در برابر سوریه داشت نقد نمی‌شد و یا تحسین می‌شد، تنها به سبب اینکه در این بازی پیروز شده و در جمع ۸ تیم برتر مسابقات حاضر شده شک نکنید، تیم ملی نمی‌توانست در برابر ژاپن این نمایش تحسین بر انگیز را داشته باشد و در یک بازی خوب و با برنامه ۲ بر یک پیروز شود.

متاسفانه متاسفانه در فوتبال ایران تا نقد می‌شود می‌گویند الان جایش نیست. الان وقت روحیه دادن است و عذر بدتر از گناه اینکه به منتقد هزار و یک انگ می‌چسبانند. کافی است سری به رسانه‌های کره جنوبی بزنید. در روزی که تیم ملی کره جنوبی در برابر حریفی از شرق آسیا به نتیجه مساوی ۳-۳ دست یافت، مردم و رسانه‌ها چنان بلایی بر سر کلینزمن و تیمش آوردند که یورگن خطاب به شاگردانش گفت: مدتی مردم و رسانه‌ها را رها کنید و نتیجه آن انتقادات این شد که امروز کره جنوبی با عبور از سد تیم‌هایی چون عربستان و استرالیا در جمع ۴ تیم برتر مسابقات حاضر شد و رویای قهرمانی درسر دارد.

امید که فوتبال و فوتبالی به همه اجازه نقد دهند. در هر زمانی. نقد محدودیت زمانی ندارد. همان طور که تحسین این چنین است. تیمی‌که از نقد فرار می‌کند و آنرا به بعد از نتیجه موکول می‌کند، به واقع نتیجه گیری مطلوب را از خود می‌گیرد و امروز یکی از دلایل مهم پیروزی تیم ملی در برابر ژاپن نقدهایی بود که به امیر قلعه نویی و تیمش شد، هر چند برخی بازخوردها بچه گانه بود.

بگذریم. با این نمایش خوب تیم ملی در برابر ژاپن خطاب به ملی پوشان اینطور می‌گوییم: جام قهرمانی؛ از آنچه در رویا می‌بینید به شما نزدیک تر است. فوتبال ایران نیازمند تکرار این نمایش است. این نمایش تکرار شود ایران از قطر عبور می‌کند و به طور حتم در بازی پایانی هم نمایش جانانه ای در برابر حریف خواهد داشت. نتیجه قابل پیش بینی نیست اما می‌شود گفت نمایش تیم ملی در فینال تحسین مردم و رسانه‌ها را به همراه خواهد داشت اگر قرار باشد نمایش در بازی با ژاپن در بازی نیمه نهایی و در ادامه فینال تکرار شود.

جام قهرمانی؛ از آنچه در رویا می‌بینید به شما نزدیک تر است. چرا که فوتبالی شجاع از تیم ملی در بازی با ژاپن دیدیم. فوتبالی که به مهره‌های تهاجمی تیم حریف اجازه نفس کشیدن نمی‌داد و حمله حریف را در نطفه خفه می‌کرد و بعد از توپ گیری آهنگ دروازه حریف را در پیش می‌گرفت. جام قهرمانی؛ از آنچه در رویا می‌بینید به شما نزدیک تر است چرا که در بازی با ژاپن دیدیم بازیکنان تیم ملی برنده بیشتر نبردهای تک به تک بودند و بازی فیزیکی را هم نباختند. و در نهایت خواست برنده شدن در ساق پای همه دیده می‌شد. تا جایی که محمد حسین کنعانی زادگان پیشروی کرد و در محوطه جریمه تیم حریف پنالتی گرفت.

منبع: خبـر ورزشی