آیا ایران به طلسم ۴۸ ساله پایان می‌دهد
آیا ایران به طلسم ۴۸ ساله پایان می‌دهد

تیم ملی فوتبال کشورمان به دنبال هت‌تریک مقابل قطر در جام ملت‌های آسیا است.

 

 

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، تیم ملی فوتبال کشورمان چهارشنبه در دومین بازی مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا مقابل قطر قرار می‌گیرد.

پیروزی در این مسابقه به حسرت ۴۸ ساله ایران برای صعود به فینال جام ملت‌های آسیا پایان خواهد داد.

هرچند قطر به عنوان مدافع قهرمانی پا به جام گذاشته و از برخی امتیاز‌های خاص میزبانی هم ممکن است بهره ببرد، اما ترس از یوز‌های ایرانی شاید نکته‌ای باشد که شاگردان امیر قلعه‌نویی می‌توانند از آن برای نزدیک‌تر شدن به رویای قهرمانی جام هجدهم بهره ببرند.

ایران و قطر تاکنون ۲۴ بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که سهم تیم ملی کشورمان ۱۶ برد، ۵ تساوی و ۳ شکست، ۴۱ گل زده و ۱۶ گل خورده بوده است.

با این وجود هر ۲ بازی ایران با عنابی‌ها در تاریخ جام ملت‌ها با برتری تیم کشورمان به پایان رسیده است تا از این لحاظ دست بالا را مقابل میزبان تورنمنت داشته باشد.

اولین دیدار تاریخ ۲ تیم در سال ۱۹۸۸ در جام ملت‌ها برگزار شد که تیم ملی توانست با گل‌های مرحوم کریم باوی و فرشاد پیوس ۲ بر صفر پیروز شود.

۲۷ سال بعد و در روز ۱۵ ژانویه ۲۰۱۵، یک بار دیگر ۲ تیم در قالب این تورنمنت در ورزشگاه سیدنی استرالیا به مصاف هم رفتند که ایران توانست با گل زیبای سردار آزمون یک بر صفر برنده شود.

با این تفاسیر هت‌تریک مقابل قطر طلسم حضور نداشتن ایران در فینال را می‌شکند.

پایان پیام/

منبع: ایسـنا