قهوه را اینجوری مصرف کنید، سالم می‌مانید + ۷ راهکار ساده
قهوه را اینجوری مصرف کنید، سالم می‌مانید + ۷ راهکار ساده

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از هرت سول، قهوه مملو از آنتی اکسیدان هایی است که به محافظت از بدن در برابر رادیکال های آزاد کمک می‌کند. این آنتی اکسیدان‌ها با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله دیابت نوع ۲، بیماری پارکینسون و انواع خاصی از سرطان مرتبط هستند. علاوه بر این، […]

قهوه را اینجوری مصرف کنید، سالم می‌مانید

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از هرت سول، قهوه مملو از آنتی اکسیدان هایی است که به محافظت از بدن در برابر رادیکال های آزاد کمک می‌کند. این آنتی اکسیدان‌ها با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله دیابت نوع ۲، بیماری پارکینسون و انواع خاصی از سرطان مرتبط هستند. علاوه بر این، قهوه همچنین عملکرد شناختی را بهبود می بخشد، عملکرد فیزیکی را افزایش می‌دهد و متابولیسم را افزایش می‌دهد. اگرچه قهوه فواید متعددی برای سلامتی دارد، اما باید به خاطر داشت که مصرف بیش از حد آن می‌تواند معایبی داشته باشد. عیب اصلی آن محتوای کافئین بالای آن است. مصرف بیش از حد کافئین می تواند منجر به اختلالات خواب و افزایش اضطراب شود. علاوه بر این، برخی از افراد ممکن است مشکلات گوارشی مانند رفلاکس اسید یا ناراحتی معده را تجربه کنند.

اگر قهوه به روش صحیح مصرف شود، دارای فواید زیادی خواهد بود. مطالعات بسیاری از جمله یک تحقیق در دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد که چند راه برای سالم‌تر کردن قهوه در مصرف روزانه وجود دارد:

 

  1. دارچین به قهوه خود اضافه کنید

افزودن یک پیمانه دارچین به قهوه شما نه تنها عطر لذت بخشی می دهد، بلکه فواید زیادی برای سلامتی به همراه دارد. دارچین سرشار از آنتی اکسیدان است و خاصیت ضد التهابی دارد. ممکن است به کاهش سطح قند خون، بهبود حساسیت به انسولین و کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند.

  1. به جای لبنیات از شیر آجیل استفاده کنید

برای کسانی که به دنبال کاهش مصرف لبنیات خود هستند، جایگزینی شیر گاو معمولی با شیر آجیل یک گزینه عالی است. شیر آجیل، مانند شیر بادام یا جو دوسر، بافتی خامه ای بدون کلسترول و لاکتوز موجود در لبنیات ایجاد می کند.

  1. قهوه ارگانیک را انتخاب کنید

انتخاب قهوه ارگانیک تضمین می کند که محصولی عاری از آفت کش ها و کودهای شیمیایی مصرف می کنید. روش های کشاورزی ارگانیک از محیط زیست و سلامت شما محافظت می کند.

  1. از شیرین کننده های مصنوعی صرف نظر کنید

شیرین کننده های مصنوعی ممکن است برای کسانی که مراقب کالری دریافتی خود هستند فریبنده باشند. با این حال، آنها با مجموعه ای از نگرانی های خود می آیند. مطالعات نشان می دهد که شیرین کننده های مصنوعی مانند آسپارتام و سوکرالوز ممکن است منجر به افزایش وزن، اختلال در باکتری های روده و افزایش میل به شکر شود.

  1. از قهوه خالص استفاده کنید

اگرچه ممکن است برخی این ایده را ناخوشایند بدانند، نوشیدن قهوه سیاه یا خالص می‌تواند انتخاب سالمی باشد. با اجتناب از شکر، شیر یا خامه افزوده شده، کالری های غیر ضروری و افزودنی های ناسالم را حذف می‌کنید.

  1. افزودنی‌های گیاهی را آزمایش کنید

تجربه قهوه خود را با استفاده از افزودنی های گیاهی مانند عصاره وانیل یا کمی پودر کاکائو تقویت کنید. این طعم دهنده های طبیعی می توانند بدون افزودن کالری یا قند بیش از حد به قهوه شما پیچیدگی و عمق ببخشند. عصاره هایی مانند وانیل نیز ممکن است دارای آنتی اکسیدان ها و خواص ضد میکروبی باشند و فواید سلامتی فنجان جو را افزایش دهند.

  1. در کنار قهوه آب بنوشید

قهوه در صورت مصرف بیش از حد ممکن است منجر به کم آبی بدن شود. برای مقابله با این اثر، نوشیدن یک لیوان آب در کنار قهوه را به عادت تبدیل کنید.

منبع: اطلاعات انلاین