اختصاصی «تابناک با تو»؛ بسیاری از مردم از دردهای گردن و مشکلات خواب رنج می‌برند. به تازگی رویکرد جدیدی (خواب بدون بالش) توصیه می‌شود که گفته می‌شود تاثیر خوبی برای بهبود کیفیت خواب دارد. مطمئنا هربار یک ادعای جدید مطرح می‌شود و چندی بعد نقض می‌گردد یا نظریاتی که صحت آن را زیر سؤال می‌برد. […]

مزایای خوابیدن بدون بالش برای این افراد

مزایای خوابیدن بدون بالش برای این افراداختصاصی «تابناک با تو»؛ بسیاری از مردم از دردهای گردن و مشکلات خواب رنج می‌برند. به تازگی رویکرد جدیدی (خواب بدون بالش) توصیه می‌شود که گفته می‌شود تاثیر خوبی برای بهبود کیفیت خواب دارد.

مطمئنا هربار یک ادعای جدید مطرح می‌شود و چندی بعد نقض می‌گردد یا نظریاتی که صحت آن را زیر سؤال می‌برد. این گزارش فقط رویکرد جدید را بیان می‌کند و احتمال دارد که با پژوهش‌های جدید نقض بشود:

خواب بدون بالش برای چه کسانی خوب است؟! برای کسانی که روی شکم می‌خوابند.

خواب بدون بالش طبعا فوایدی دارد. با این وجود مزایای آن برای همه قابل تعمیم نیست. فقط اگر عادت دارید روی شکم بخوابید این گزارش را بخوانید.

مزایای خوابیدن بدون بالش برای این افراد

بنا به گزارش مرکز پزشکی دانشگاه روچستر، خوابیدن روی شکم، ستون فقرات را در حالتی غیر طبیعی قرار می‌دهد. زیرا وزن بدن به وسط بدن می‌افتد و فشار روی کمر و گردن زیاد می‌شود و ستون فقرات انحنای طبیعی خود را از دست می‌دهد. روی شکم خوابیدن باعث می‌شود بین سر و گردن زاویه ایجاد بشود و در زاویه‌ای نامناسب قرار بگیرد. استفاده از بالش در این حالت اوضاع را بدتر می‌کند و زاویه‌ی بین گردن و سر را افزایش می‌دهد. بنابراین اگر عادت دارید روی شکم بخوابید بی‌خیال بالش بشوید. خواب بدون بالش سر شما را هم‌سطح با زمین قرار می‌دهد و فشار روی گردن کاهش می‌یابد و منجر به هم‌ترازی بین گردن و زمین می‌شود.

اگر همیشه به پشت یا پهلو می‌خوابید حتما از بالش استفاده کنید زیرا عدم استفاده به ضررتان خواهد بود.

اگر روی شکم می‌خوابید خوب است بالش را زیر شکم یا کمی بالاتر از لگن خاصره خود قرار بدهید زیرا در این حالت ستون فقرات شما بالا می‌ماند و حالتی نرمالتر پیدا می‌کند.

اگر روی شکم می‌خوابید از بالش استفاده نکنیذ زیرا به مفاصل و عضلات گردنتان آسیب می‌زند.

مزایای خوابیدن بدون بالش برای این افراد

+