به گزارش زیرنویس، رئیس دبیرخانه دائمی نمایشگاه بین‌ المللی قرآن کریم در مورد دلایل انتخاب بازه زمانی تعطیلات نوروز (۱ تا ۱۴  فروردین ۱۴۰۳) برای برپایی سی‌ویکمین نمایشگاه قرآن گفت: این زمان پس از بررسی در دبیرخانه نمایشگاه، به جلسه شورای سیاست گذاری پیشنهاد و در شورا تصویب شد. وی درباره شاخص‌های این انتخاب افزود: […]

به گزارش زیرنویس، رئیس دبیرخانه دائمی نمایشگاه بین‌ المللی قرآن کریم در مورد دلایل انتخاب بازه زمانی تعطیلات نوروز (۱ تا ۱۴  فروردین ۱۴۰۳) برای برپایی سی‌ویکمین نمایشگاه قرآن گفت: این زمان پس از بررسی در دبیرخانه نمایشگاه، به جلسه شورای سیاست گذاری پیشنهاد و در شورا تصویب شد.

وی درباره شاخص‌های این انتخاب افزود: نمایشگاه باید در بازه زمانی ماه مبارک رمضان برگزار شود. همچنین تا ۲۵ اسفندماه مصلی در اختیار ستاد اقامه نماز جمعه است، پس تا قبل از این تاریخ، امکان تحویل مصلی به وزارت ارشاد وجود ندارد.

عزیززاده با تأکید بر اینکه برپایی نمایشگاه قرآن در مصلای امام خمینی(ره) برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوعیت دارد، بیان کرد: به دلیل تناسب فرهنگی بین مجموعه مصلی و موضوع فعالیت‌های قرآنی، اصرار برگزاری بر این مکان است، ضمن اینکه بهترین محل برپایی نمایشگاه در شهر تهران، موقعیت دسترسی مصلی است.

قائم‌مقام معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مصلای امام خمینی(ره) را جهت آماده‌‌سازی بخش‌ها و غرفه‌ها بعدازظهر جمعه ۲۵ اسفندماه، تحویل می‌گیرد. فرایند آماده‌سازی نمایشگاه و جانمایی بخش‌ها و غرفه‌ها نیز به حداقل پنج روز کاری زمان نیاز دارد. از طرف دیگر به دلیل اینکه مصلای امام خمینی(ره) میزبان نماز عید فطر است، لذا باید حداکثر تا ۲۶ ماه مبارک رمضان، مصلی تحویل ستاد برگزاری نماز شود. لذا انتخاب دیگری جز این زمان برای برپایی نمایشگاه نداشتیم.

رئیس دبیرخانه دائمی نمایشگاه بین‌المللی قرآن در پاسخ به این پرسش که بهتر نبود، امسال نمایشگاه قرآن در روزهای انتهایی ماه شعبان و ابتدای ماه رمضان برگزار می‌شد؟ بیان کرد: در ۳۰ سال گذشته همیشه زمان برپایی نمایشگاه قرآن در ماه مبارک رمضان بوده است. اتفاقاً امسال، تجربه جدیدی  خواهیم داشت.

وی افزود: سال قبل نیز نمایشگاه قرآن در دو روز پایانی تعطیلات نوروز آغاز شد و شاهد استقبال مردمی بودیم. با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان است، معمولاً روزه‌داران به مسافرت نمی‌روند.

قائم‌مقام معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان درباره زمان آغاز و پایان کار نمایشگاه در روزهای فعالیت آن بیان کرد: ساعت بازدید همان ساعت بازدید سال‌های گذشته است و بر همین اساس از ساعت ۱۷ تا یک بامداد میزبان مخاطبان برای حضور در نمایشگاه خواهیم بود.

منبع خبر: رکنـا