برای عیادت از بیمار چه گل‌هایی مناسب است؟
برای عیادت از بیمار چه گل‌هایی مناسب است؟

  به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از ام اس ان، هر گلی را نمی‌توان برای هر مناسبتی برد، بلکه باید گل مخصوص آن مناسبت را تهیه کرد. از جمله این گل‌ها زنبق است که از گیاهان گلدار با گلهای جلوه‌گر است. در اساطیر زرتشتی این گل ویژه امشاسپند اَمُرتات (امرداد) است و این گل […]

 

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از ام اس ان، هر گلی را نمی‌توان برای هر مناسبتی برد، بلکه باید گل مخصوص آن مناسبت را تهیه کرد.

معرفی گل‌های مناسب عیادت از بیمار

از جمله این گل‌ها زنبق است که از گیاهان گلدار با گلهای جلوه‌گر است.

در اساطیر زرتشتی این گل ویژه امشاسپند اَمُرتات (امرداد) است و این گل هنوز به صورت خودرو در دشت‌های شهرستان بهبهان به ویژه در کنارهٔ جوی‌های آب فصلی یافت می‌شود.

یونانیان باستان، زنبق را در کنار مزار مردگان می‌کاشتند و نقش‌هایی از آن را روی سنگ قبر تازه گذشتگان خود ترسیم می‌کردند. پادشاهان یونانی با اشکالی از گل‌های زیبای زنبق تاج خود را زینت بخشیده و شاخه‌های بریده آن را به یکدیگر هدیه می‌دادند.

نماد گل زنبق به‌عنوان نشان خانوادگی، سلطنتی، ارتشی، سیاسی، مذهبی یا قسمتی از پرچم استفاده می‌شود. به‌کارگیری این نماد در بسیاری از کشورهای جهان به‌خصوص در اروپا از قرن‌های پیش متداول بوده و امروزه نیز به‌عنوان نماد سیاسی و مذهبی و ورزشی کاربرد دارد.

 

اما گل دیگری که هنگام عیادت می‌توانیم بدهیم گل همیشه بهار است.

معرفی گل‌های مناسب عیادت از بیمار

گل همیشه بهار نشان دهنده انعطاف پذیری است و به تقویت اراده برای بهبودی کمک می‌کند. گل همیشه بهار از گونه Calendula است. همیشه‌بهار گیاهی از تیره ستاره‌ای، علفی و پایا است. ساقه هوایی افراشته منشعب و دارای پرزهای غده‌ای و گل آن زردرنگ است.

اما در مجموع گل‌های زرد روشن و شاد مانند گل نرگس نشان دهنده تولد دوباره است و می‌تواند باعث بهبودی سریع بیمار شود.

معرفی گل‌های مناسب عیادت از بیمار

منبع: اطلاعات انلاین