به گفته وی، قانون رسیدگی به تخلفات در ماده هفت به آنها اشاره کرده که ۲۰ تخلف حادثه ساز وجود دارد که نمره منفی دارند و باعث می‌شود در برخی مواقع هم برای راننده وسیله نقلیه منع دریافت خدمات نیز ایجاد کند. سرهنگ کشیر اظهار کرد: حرکت با دنده عقب در بزرگراه‌ها یکی از تخلفات […]

به گفته وی، قانون رسیدگی به تخلفات در ماده هفت به آنها اشاره کرده که ۲۰ تخلف حادثه ساز وجود دارد که نمره منفی دارند و باعث می‌شود در برخی مواقع هم برای راننده وسیله نقلیه منع دریافت خدمات نیز ایجاد کند.

سرهنگ کشیر اظهار کرد: حرکت با دنده عقب در بزرگراه‌ها یکی از تخلفات و اقدامات خطرناک برخی از رانندگان است که پلیس بارها و بارها در این خصوص تذکرات لازم را داده‌اند، این تخلفات باعث بروز حوادث بسیار ناگواری برای متخلف و هم برای دیگر رانندگان می‌شود.​

وی ادامه داد: حرکت با دنده عقب در بزرگراه‌ها برابر با جدول تخلفات حادثه ساز ۱۵۰ هزار تومان اعمال قانون و پنج نمره منفی برای وسایل نقلیه شخصی و هفت نمره منفی برای وسایل نقلیه عمومی دارد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: رانندگی در حالت مستی و مصرف داروهای روانگردان نیز ۴۰۰ هزار تومان جریمه برای راننده دارد و جزء تخلفات حادثه ساز است که بیشترین نرخ را در بین دیگر تخلفات به خود اختصاص داده است.​

وی تاکید کرد: برای این نوع از تخلف ۱۰ نمره منفی برای وسیله نقلیه شخصی و ۲۰ نمره هم برای وسایل نقلیه عمومی در نظر گرفته شده که این نمرات منفی از دیگر ردیف‌های جریمه بیشتر است.

سرهنگ کشیر یادآور شد: همچنین برای تخلف سرعت ۳۰ کیلومتر بیشتر از حد مجاز نیز ۲۰۰ هزار تومان جریمه و پنج نمره منفی برای خودروهای شخصی و ۱۰ نمره منفی نیز برای وسایل نقلیه عمومی در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: تخلف عبور از محل ممنوع نیز ۹۰ هزار تومان اعمال قانون و چهار نمره منفی برای خودروهای شخصی و ۶ نمره منفی نیز برای وسایل نقلیه عمومی در پی خواهد داشت.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ افزود: همچنین تخلف تجاوز به چپ از محور راه نیز ۷۵ هزار تومان جریمه و پنج نمره منفی برای خودروهای شخصی و ۹ نمره نیز برای وسایل نقلیه عمومی دارد.

جرایم جدید رانندگی اعلام شد

خبرآنلاین

+