به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، کامران قاسم پور آزادکار کشورمان که دو مدال طلای جهان در وزن ۹۲ کیلوگرم را در کارنامه دارد در سال ۲۰۲۳ به دلیل آسیب‌دیدگی در مسابقات جهانی شرکت نکرد. بعد عنوان شد که این کشتی‌گیر قصد تغییر وزن داشته و به یک وزن بالاتر آمده است. قاسم پور به دلیل […]

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، کامران قاسم پور آزادکار کشورمان که دو مدال طلای جهان در وزن ۹۲ کیلوگرم را در کارنامه دارد در سال ۲۰۲۳ به دلیل آسیب‌دیدگی در مسابقات جهانی شرکت نکرد. بعد عنوان شد که این کشتی‌گیر قصد تغییر وزن داشته و به یک وزن بالاتر آمده است.

قاسم پور به دلیل تغییر وزن باید چرخه انتخابی را از مسابقات قهرمانی کشور آغاز می‌کرد اما وی به دلیل آسیب دیدگی و با تایید پزشک از این مسابقات معاف شد. دارنده مدال طلای جهان تمرینات خود را در وزن ۹۷ کیلوگرم ادامه داد و نخستین رقابت بین‌المللی خود را در وزن جدید تجربه کرد. وی در مسابقات رنکینگ اتحادیه جهانی که در کرواسی برگزار شده بود به مدال برنز دست یافت. 

باتوجه به قهرمانی امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم و برتری او مقابل کایل اسنایدر، اعلام شد که وی در صورت کسب سهمیه المپیک ملی‌پوش این وزن در بازی‌های ۲۰۲۴ پاریس خواهد بود بنابراین به نظر می‌رسد شانس قاسم‌پور برای رسیدن به دوبنده در این وزن بسیار کم باشد.

- قاسم‌پور کشتی‌گیر ۸۶ یا ۹۷ کیلو؟

باتوجه به اینکه کامران قاسم‌پور از کشتی‌گیران خوب کشورمان محسوب می‌شود، کادر فنی برای او برنامه خاصی دارد. از آن جایی که حسن یزدانی به دلیل جراحی کتف مشخص نیست بتواند به المپیک پاریس برسد، قاسم‌پور گزینه اصلی برای وزن ۸۶ کیلوگرم است. 

تخمین بازگشت حسن یزدانی به روی تشک اردیبهشت اعلام شده و به دلیل فرصت کم برای آماده شدن جهت حضور در المپیک، قاسم‌پور می‌تواند بهترین گزینه باشد. وی پیش از این در وزن ۸۶ کیلوگرم بود اما چون در انتخابی مقابل یزدانی شکست خورده بود به وزن ۹۲ کیلوگرم رفت که البته بسیار موفق عمل کرد. 

با این شرایط به نظر می‌رسد کادر فنی در تلاش است تا در صورتی که یزدانی نتواند به المپیک برسد، قاسم‌پور را برای این وزن آماده کند. 

پایان پیام/





منبع: فارس