به گزارش زیرنویس، دقایقی پیش، نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد با هدف بررسی تجاوز نظامی آمریکا و متحدانش به منطقه غرب آسیا به درخواست روسیه در حال برگزاری است و واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سخنانی با انتقاد از سکوت مجامع جهانی در برابر نقض قوانین بین المللی از سوی آمریکا و متحدانش […]

به گزارش زیرنویس، دقایقی پیش، نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد با هدف بررسی تجاوز نظامی آمریکا و متحدانش به منطقه غرب آسیا به درخواست روسیه در حال برگزاری است و واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سخنانی با انتقاد از سکوت مجامع جهانی در برابر نقض قوانین بین المللی از سوی آمریکا و متحدانش در حمله به اهدافی در عراق، سوریه و یمن گفت: حملات آمریکا به سوریه و عراق با تسلیحات هوایی پیشرفته و خطیری انجام شد و بار دیگر، سیاست‌های ستیزه جویانه آمریکا در منطقه را برملا ساخت.

نبنزیا در بخش دیگری از سخنان خاطر نشان کرد که واشنگتن با مخالفت با درخواست‌های بین المللی برای برقراری آتش بس در منطقه، بی ثباتی در منطقه ناآرام غرب آسیا دامن می‌زند.

وی تاکید کرد که درگیری‌ها صرفاً محدود به فلسطین، لبنان و یمن نیست، بلکه واشنگتن دامنه درگیری‌ها را با حمله به سوریه و عراق گسترش داده است.

نماینده روسیه در شورای امنیت گفت: آمریکا به دنبال برقراری صلح و ثبات در منطقه نیست، بلکه به دنبال افزایش جنگ در منطقه است و باید به قوانین بین المللی احترام بگذارد.

وی با انتقاد از تک روی آمریکا و متحدانش در غرب آسیا گفت: واشنگتن و متحدانش از قوانین بین المللی و حقوقی برای اهداف سیاسی و منافع خود سوءاستفاده می‌کنند.

از سوی دیگر، نماینده چین در سازمان ملل بامداد سه‌شنبه در نشست شورای امنیت گفت: «جامعه جهانی باید اقدامات نظامی آمریکا در منطقه (خاورمیانه) را محکوم کند».

وی با بیان اینکه حملات آمریکا به عراق و سوریه نقض فاحش حاکمیت و تمامیت ارضی دو کشور بود، تصریح کرد که این اقدامات باعث افزایش تنش‌ها در غرب آسیا می‌شود.

ارتش آمریکا روز جمعه یک رشته حملات هوایی را انجام داد که مواضع نظامی و تأسیسات غیرنظامی را در شهر دیرالزور سوریه و القائم در عراق هدف قرار داد.

جنبش نُجَباء عراق روز شنبه در واکنش به تجاوزات اخیر آمریکا به عراق، با بیان اینکه مقاومت اسلامی در زمان و مکانی که مقتضی بداند پاسخ خواهد داد، تأکید کرد: ما شگفتی‌هایی داریم که دشمن را عصبانی و دوست را خشنود می‌کند. تسلیم نشده و عقب نشینی نخواهیم کرد.

نیروهای حشد شعبی عراق نیز آمادگی خود را برای اجرای هرگونه دستور فرمانده کل قوا برای حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی عراق تأیید و خاطرنشان کردند که هدف قرار دادن مواضع حشد شعبی توسط آمریکا نقض آشکار حاکمیت کشور عراق و حمله به سرویس‌های امنیتی رسمی آن است.

منبع: مـهر