سرهنگ فیروز کشیر معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، با تاکید بر این که رانندگان دارای ۳۰ نمره منفی گواهینامه ، سه ماه از رانندگی محروم می شوند، گفت: اگر راننده ای برای بار دوم هم ۲۵ نمره منفی دریافت کند،۹۰ هزار تومان جریمه و ۶ ماه از رانندگی محروم می شود. […]

سرهنگ فیروز کشیر معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، با تاکید بر این که رانندگان دارای ۳۰ نمره منفی گواهینامه ، سه ماه از رانندگی محروم می شوند، گفت: اگر راننده ای برای بار دوم هم ۲۵ نمره منفی دریافت کند،۹۰ هزار تومان جریمه و ۶ ماه از رانندگی محروم می شود.

سرهنگ فیروز کشیر، در ادامه مباحث پیشین خود پیرامون نمره های منفی رانندگان متخلف، گفت: اگر راننده ای ۳۰ نمره منفی دریافت کند، سه ماه از رانندگی محروم می شود و به میزان ۶۰ هزار تومان نیز جریمه خواهد شد.

وی افزود: اگر رانندگان برای بار دوم نیز تخلف کرده و نمره منفی آنها به ۲۵ برسد نیز به میزان ۹۰ هزار تومان جریمه می شود و همچنین ۶ ماه از رانندگی محروم می شود.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: در ادامه اگر راننده ای ۲۰ نمره منفی بگیرد، یکسال از رانندگی محروم و گواهینامه وی نیز باطل می شود.

وی گفت: بعد از طی یک سال از این تاریخ، شخص می تواند طبق روال قانونی، مجدد برای دریافت گواهینامه اقدام کند.

سرهنگ کشیر تصریح کرد: به استناد ماده پنج آیین نامه اجرایی ماده هفتم قانون رسیدگی به تخلفات، اگر راننده ای به مدت ۶ ماه در مرحله اول و دوم و در مرحله سوم تا یکسال هیچ تخلفی انجام ندهد نمرات منفی او به صورت سیستمی  و خودکار پاک می شوند.

 

منبع خبر: رکنـا