منبعی در وزارت دفاع سوریه بامداد امروز اعلام کرد که رژیم اسرائیل با نقض حریم هوایی لبنان به اهدافی در استان شهر حمص و حومه حمله کرد که در اثر این حملات شماری از غیرنظامیان شهید یا زخمی شده و خسارت‌هایی وارد شده است.  منابع محلی در حمص از شهادت یک زن و کودک در […]

منبعی در وزارت دفاع سوریه بامداد امروز اعلام کرد که رژیم اسرائیل با نقض حریم هوایی لبنان به اهدافی در استان شهر حمص و حومه حمله کرد که در اثر این حملات شماری از غیرنظامیان شهید یا زخمی شده و خسارت‌هایی وارد شده است.

 منابع محلی در حمص از شهادت یک زن و کودک در نتیجه حملات بامداد روز(چهارشنبه ) جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به استان حمص سوریه خبر می‌دهند.

تیم‌های امدادی در حال ادامه فعالیت خود به منظور نجات مصدومان احتمالی این حملات هستند. در جریان حملات امشب بقایای موشک‌های جنگنده های رژیم صهیونیستی سبب آتش سوزی در منطقه القصیر در جنوب غرب استان حمص شد.

حملات هوایی رژیم اسرائیل همچنین سبب آتش سوزی در مزارع کشاورزی در منطقه الوعر، خیابان الحمرا و باشگاه البلدی در شهر حمص شد.

علاوه براین منطقه الاوراس در جنوب حمص نیز هدف حملات رژیم صهیونیستی قرار گرفت که از میزان تلفات احتمالی این تجاوز خبری منتشر نشده است.

تلفات سنگین ارتش اسرائیل در جنگ  ۱۲۴روزه

به گزارش فلسطین الیوم و به نقل از واحد رسانه‌ای مقاومت لبنان، حزب‌الله در ۱۲۴روز گذشته ۹۶۱ عملیات علیه دشمن انجام داده است و تعداد عملیات‌های آن به‌طور میانگین در هر روز ۸ عملیات بوده است.

بر اساس این گزارش بیشترین تعداد عملیات‌های مقاومت لبنان علیه دشمن اشغالگر در جنگ فعلی تاکنون در روز ۲۶ عملیات و کمترین تعداد آن در روز ۲ عملیات بوده است.

درباره نقاط مرزی با فلسطین اشغالی، مقاومت لبنان ۲۲ شهرک صهیونیستی را ۷۲ بار طی این مدت هدف قرار داده است. ۴۵ پایگاه مرزی ارتش صهیونیستی نیز تاکنون ۶۷۰ بار مورد هدف قرار گرفته است، همچنین ۵۳ موضع مرزی ۱۲۲ بار و ۱۹ موضع در عمق فلسطین اشغالی نیز ۶۱ بار هدف قرار گرفته شده است.

از سوی دیگر در جریان عملیات‌های حزب‌الله، صهیونیست‌ها تا مسافت ۴۵کیلومتری مجبور به تخلیه ۴۳ شهرک شده‌اند. درحالی که تعداد آوارگان صهیونیست در جبهه شمالی فلسطین اشغالی ۸۱ هزار نفر اعلام شده اما تعداد واقعی این آوارگان ۲۳۰ هزار نفر است.

در رابطه با تلفات ارتش اشغالگر در جنگ با حزب‌الله نیز مقاومت بیش از ۵۰۰ واحد در شهرک‌های صهیونیستی، ۱۷۸ مقر و موضع و ۲۶ مرکز فرماندهی ارتش اشغالگر را مورد هدف قرار داده و منهدم کرده است.

حزب‌الله همچنین طی  ۱۲۴روز گذشته ۳۱۶ مرکز تجمع نظامیان صهیونیست، ۲۳۷ تجهیزات فنی، ۲۵ دیوار مرزی و ۲ کارخانه نظامی علاوه بر ۱۴ توپخانه، ۵ پهپاد و هواپیما و ۲ سامانه گنبد آهنین را مورد هدف قرار داده است.

گردان‌های قدس یک فروند کوادکوپتر اسرائیل را سرنگون کرد

گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام که یک فروند کوادکوپتر رژیم صهیونیستی را که در حال انجام مأموریت‌های جاسوسی بر فراز آسمان اردوگاه «البریج» بود، سرنگون و به کنترل خود درآورده است.

 قایق‌های جنگی اسرائیل ساحل رفح را هدف قرار دادند

منابع خبری گزارش دادند قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی، ساحل رفح واقع در جنوب غزه را گلوله باران کردند.

شمار شهدای غزه به ۲۷هزار و ۵۸۵ شهید رسید

 وزارت بهداشت نوار غزه تأکید کرد که شمار شهدای تجاوز رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر تا کنون به ۲۷هزار و ۵۸۵ شهید افزایش یافت.

به گزارش الجزیره، وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که نیروهای رژیم اشغالگر طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ جنایت مرتکب شدند که طی آن ۱۰۷ شهروند فلسطینی به شهادت رسیدند و ۱۴۳ شهروند دیگر زخمی شدند.

وزارت بهداشت نوار غزه تأکید کرد که شمار شهدای تجاوز رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر تا کنون به ۲۷هزار و ۵۸۵ شهید افزایش یافت.

همچنین شمار زخمی ها در همین مدت به ۶۶هزار و ۹۷۸ نفر رسید.

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی: اشتباه کردیم، متأسفم!

 رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی تأکید کرد رزمایش شبیه‌سازی ربودن فلسطینی‌ها توسط شهرک‌نشینان که روز دوشنبه برگزار شد، یک اشتباه بود.

هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی گفت : رزمایش شبیه‌سازی ربودن فلسطینی‌ها توسط شهرک‌نشینان یک اشتباه بوده و از کسانی که تحت تأثیر آن قرار گرفته و به خاطر آن آسیب دیده‌اند، عذرخواهی می‌کند.

به نقل از روسیا الیوم، هالوی گفت: ما اشتباه کردیم، از این بابت متاسفیم. ارتش اسرائیل در همه عرصه‌ها می‌جنگد و در یهودا و سامره (کرانه باختری) نیروهای ما در یک محیط پیچیده با افراد مسلح فلسطینی‌ برخورد می‌کنند. هدف از مانورهای روز دوشنبه آماده سازی نیروها برای مقابله با طیف وسیعی از سناریوها و ارتقای آمادگی‌ها بود و با این حال سناریوی مورد نظر نباید عملی می‌شد و این یک اشتباه بود. ما تحقیق خواهیم کرد و از این مسئله درس خواهیم گرفت و از همه کسانی که تحت تأثیر این مسئله قرار گرفتند و به آن‌ها آسیب رسید عذرخواهی می‌کنیم.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از ارتش این رژیم خواست تا پاسخ‌ها و تحقیقاتی را درباره مانور شبیه‌سازی ربودن فلسطینی‌ها توسط شهرک نشینان یهودی انجام دهد.

موساد در حال بررسی جزئیات پاسخ حماس به توافق آتش‌بس در غزه است

 درپی تحویل پاسخ جنبش حماس به میانجیگران و ارسال ان برای رژیم صهیونیستی، دفتر نخست وزیری این رژیم اعلام کرد که درحال بررسی پاسخ حماس است.

دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد که تل‌آویو پاسخ حماس به طرح پیشنهادی نشست پاریس را از میانجیگران دریافت کرده است.

طبق نوشته روزنامه رای الیوم، در این بیانیه آمده است: پاسخ حماس توسط میانجی قطری به موساد

داده شد و جزئیات آن توسط مقامات شرکت کننده در مذاکرات به طور دقیق بررسی می‌شود.

موساد نیز تایید کرد که پاسخ حماس را دریافت کرده است.

سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که درحال بررسی پاسخ حماس به طرح نشست پاریس است.

در همین راستا، چند مقام صهیونیست مدعی شدند که حماس در پاسخ به پیشنهاد نشست پاریس شروط غیر ممکنی را مطرح کرده و در واقع پاسخ این جنبش «نه» بوده است.

روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از مقامات صهیونیست نوشت: «اسرائیل در حال تجزیه و تحلیل واکنش حماس به توافق تبادل اسرا و تدوین یک پاسخ رسمی است. »

مقامات بلندپایه صهیونیست در این باره اظهار کردند: پاسخ حماس دریافت شده است و طولانی و مفصل است. نخست‌وزیر و سایر مقامات ارشد اکنون در حال بررسی جزئیات هستند و پس از آن می‌توانیم بگوییم که آیا پیشرفت در مذاکرات امکان پذیر است یا خیر.

در همین راستا، «نیر دووری» خبرنگار نظامی شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی درباره برداشت صهیونیست‌ها از پاسخ حماس گفت: وضعیت کمی خوش بینانه است.

همچنین «محمد مجادله» خبرنگار شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از منابع مطلع گفت: برخی نکات کاملاً رد شده و برخی دیگر می‌توانند برای ادامه مذاکرات مورد بحث و بررسی قرار گیرند.

جنبش حماس شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد پس از رایزنی با رهبران حماس و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین پاسخ خود را درباره این پیشنهاد به مصر و قطر ارائه کرده است.

منبع خبر: رکنـا