به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران برای رسیدن به فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ شامگاه چهارشنبه باید به مصاف تیم ملی قطر برود. ایران و قطر به ترتیب در مرحله یک چهارم نهایی از سد تیم‌های ژاپن و ازبکستان گذشتند و حالا برای مصاف با اردن باید رو در روی هم قرار گیرند. […]

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران برای رسیدن به فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ شامگاه چهارشنبه باید به مصاف تیم ملی قطر برود. ایران و قطر به ترتیب در مرحله یک چهارم نهایی از سد تیم‌های ژاپن و ازبکستان گذشتند و حالا برای مصاف با اردن باید رو در روی هم قرار گیرند.

افشین قطبی سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با عملکرد تیم ملی در این دوره از مسابقات جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: تیمی که تا این مرحله از مسابقات حضور پیدا می‌کند و برای رسیدن به آن تیم‌های بزرگی را از پیش رو بر می‌دارد، نشان دهنده عملکرد خوب امیر قلعه نویی و بازیکنان تیم ملی است و نمی‌شود به آن ایرادی وارد کرد.

افشین قطبی: دیدار با قطر آسان نیست/ قلعه‌نویی برنامه ویژه‌ای دارد

ایران تیم باکیفیتی بوده است

او ادامه داد: در دیدار با ژاپن که اغلب بازیکنان آن در لیگ‌های اروپایی توپ می‌زنند بسیار بر بازی تسلط داشتیم؛ می‌توانم بگویم که ایران در تمام بازی‌های خود در این دوره بسیار با کیفیت بوده است چون هر تیمی سبک خاص خود را دارد و نمی‌توان هیچ دیداری را آسان دانست. نباید از حمایت مردم ایران از تیم ملی هم چشم پوشی کرد. حضور و حمایت آنها از تیم ملی نشان داده که بازیکنان با انرژی خاصی در زمین حاضر می‌شوند.

قطر به هیچ وجه آسان نیست

قطبی در رابطه با بازی با قطر تصریح کرد: این کشور میزبان مسابقات است و قصد دارد عنوان قهرمانی دوره گذشته را بار دیگر تکرار کند و شاید یکی از دلایلی که قطر برای دومین بار متوالی میزبانی مسابقات را عهده دار شد، کسب مجدد عنوان قهرمانی بوده است. بازی با قطر به هیچ وجه برای بازیکنان تیم ملی آسان نخواهد بود.

نباید فراموش کنیم که تیم‌های باشگاهی و ملی ایران روزهای سختی را پشت سر گذاشته اند و هرگاه در مواجه با تیم‌های قدرتمند قرار گرفته اند، همدلی بیشتری را در بین بازیکنان تیم شاهد هستیم. مطمئنم که قلعه نویی برنامه ویژه ای برای قطری‌ها در نظر گرفته است و پلن های خاص خودش را در زمین پیاده سازی می‌کند و امیدوارم در پایان با کسب پیروزی از زمین خارج شویم.

افشین قطبی: دیدار با قطر آسان نیست/ قلعه‌نویی برنامه ویژه‌ای دارد

اردن هر روز باکیفیت تر شد

افشین قطبی در ادامه گفت و گویش با خبرنگار مهر خاطر نشان کرد: اگر ایران راهی فینال شود، سخت‌ترین دیدار خود را باید برابر تیم سخت کوش اردن انجام دهد. تیم ملی اردن هرچه جلو تر رفت تیم کامل‌تری از خود نشان داد و هیچکس از ابتدا پیش بینی نمی‌کرد که اردن بتواند به دیدار فینال صعود کند. بازی فینال همیشه سخت بوده و امیدوارم با شکست قطر، ایران حریف اردن در دیدار پایانی شود.

قطبی در پایان گفت: در بازی فینال اگر بتوانیم گل اول را به ثمر برسانیم مطمئن باشید که عنوان قهرمانی را به دست خواهیم آورد. من به عنوان یک ایرانی طرفدار تیم ملی هستم و برای موفقیت اعضای تیم دعا خواهم کرد.

منبع: مـهر