نوذر رود نیل کارشناس داوری فوتبال کشورمان در گفتگو با خبر ورزشی، درباره قضاوت داور کویتی در دیدار تیم ملی مقابل قطر اظهار داشت: متاسفانه داور کویتی طبق انتظار تصمیماتی گرفت که بیشتر به سود تیم میزبان بود و ما از این بابت صددرصد ضرر کردیم. وی درباره نحوه قضاوت این داور گفت: تمام اخطارهایی […]

- گل اول قطر کاملا با لطف داور به ثمر رسید/ برای همین داد می‌زدم داور عرب نگذارید/ توپ به دست مدافع قطری پنالتی نبود

نوذر رود نیل کارشناس داوری فوتبال کشورمان در گفتگو با خبر ورزشی، درباره قضاوت داور کویتی در دیدار تیم ملی مقابل قطر اظهار داشت: متاسفانه داور کویتی طبق انتظار تصمیماتی گرفت که بیشتر به سود تیم میزبان بود و ما از این بابت صددرصد ضرر کردیم.

وی درباره نحوه قضاوت این داور گفت: تمام اخطارهایی که در نیمه اول داده شد درست بود. گلی که سردار آزمون در ابتدای بازی به ثمر رسان نیز مشکلی نداشت و کاملاً درست به ثمر رسید.

کارشناس داوری اضافه کرد: در دقیقه ۱۲ بازیکن شماره ۲۴ قطر به خاطر خطای شدید باید حتماً کارت می‌گرفت اما داور کویتی از این موضوع چشم پوشی کرد و طبق انتظار کاری انجام نداد که تیم میزبان ضرر کند.

رود نیل درباره صحنه خطا روی مهدی طارمی تصریح کرد: در دقیقه ۱۶ برخورد با مهاجم ما که در حال رسیدن به محوطه جریمه بود صددرصد باید خطا گرفته می‌شد اما داور قطری بدون اعتنا به این توپ آن دستور به ادامه بازی داد که همان توپ در بازگشت تبدیل به گل میزبان شد. برای همین بود که من جزو نفراتی بودم که پیش از بازی اعلام کردم نباید داور عرب برای مسابقه ایران و قطر بگذارند.

وی در پاسخ به پرسش خبر ورزشی که چرا صحنه آهسته خطا روی مهدی طارمی مجدداً از تلویزیون پخش نشد تاکید کرد: قطعاً کارگردان قطری نمی‌خواهد چنین صحنه‌ای که خطای مسلم روی مهاجم ما بود دوباره پخش شود تا فشار بیشتری روی داور کویتی بیاید.

رود نیل همچنین درباره صحنه پایانی نیمه اول و برخورد توپ کنعانی‌زادگان به دست مدافع قطری خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان این صحنه خطا نبود. در آن حالت دست مدافع بسته بود و داور به درستی دستور به ادامه بازی داد.

رود نیل در پایان با اشاره به کارت زردی که مهدی ترابی روی نیمکت گرفت گفت: متاسفانه بچه‌های روی نیمکت نسبت به تصمیم داور به دلیل خطای صورت گرفته بر روی مهدی طارمی عصبانی بودند که کارت زرد برای تذکر جدی به نیمکت نشینان تیم ملی مان کاملا درست بود.

نیمه نخست دیدار تیم‌های ملی فوتبال کشورمان و قطر در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌ها با نتیجه دو بر یک به سود میزبان به پایان رسید.

منبع: خبـر ورزشی