تولید نفت به ۳میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز رسید
تولید نفت به ۳میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز رسید

اطلاعات نوشت: میدان مشترک سهراب از جمله این پروژه ها است که دیروز مورد بهره برداری قرار گرفت. ظرفیت تولید نهایی این میدان ۳۰هزار بشکه تعریف شده و به‌عنوان یکی از میدان‌های بیست‌ویک‌گانه مشترک شناخته می‌شود که به لحاظ سرمایه‌ای و عملکردی دارای اهمیت است.در عملیات اجرایی طرح توسعه و بهره‌برداری میدان سهراب حفر ۲۰حلقه […]

- تولید نفت به ۳میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز رسید

اطلاعات نوشت: میدان مشترک سهراب از جمله این پروژه ها است که دیروز مورد بهره برداری قرار گرفت.

ظرفیت تولید نهایی این میدان ۳۰هزار بشکه تعریف شده و به‌عنوان یکی از میدان‌های بیست‌ویک‌گانه مشترک شناخته می‌شود که به لحاظ سرمایه‌ای و عملکردی دارای اهمیت است.در عملیات اجرایی طرح توسعه و بهره‌برداری میدان سهراب حفر ۲۰حلقه چاه، تعمیر ۲ حلقه چاه موجود، مجهز کردن ۱۴چاه تولیدی به پمپ‌های درون‌چاهی و احداث تأسیسات روسطحی شامل ایستگاه پمپاژ نفت، حدود ۱۶۰کیلومترخطوط لوله جریانی، حدود ۶۰کیلومتر خطوط لوله انتقال، شبکه برق و سیستم‌های اندازه‌گیری در دستور کار قرار دارد که با اجرای آن پیش‌بینی می‌شود حدود ۴۰۰۰فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در استان خوزستان و کشور ایجاد شود.

بنا به این گزارش با بهره برداری از ۷طرح صنعت نفت و ۷ طرح مسئولیت‌های اجتماعی شرکت ملی نفت که طی آیینی در میدان نفتی قلعه نار اندیمشک برگزار شد، ۱۵۰هزار بشکه نفت و ۲۸میلیون مترمکعب گاز به ظرفیت تولید صنعت نفت و گاز کشور و ۶میلیارد دلار به درآمد ارزی کشور اضافه شد.

طرح افزایش تولید پروژه قلعه نار با ظرفیت ۵۰هزار بشکه نفت خام در روز و خط لوله شادگان با ظرفیت ۲۰هزار بشکه در روز هم به بهره برداری رسید.بهره برداری از افزایش تولید واحد اهواز متمرکز با ۲۰هزار بشکه و طرح افزایش تولید گاز به میزان ۲۸میلیون متر مکعب از خط لوله دریایی فاز ۱۶پارس جنوبی از جمله طرح هایی است که به بهره برداری رسیدند.

همچنین طرح توسعه میدان‌های چشمه خوش، دال پری و پایدار شرق به میزان ۱۰هزار بشکه در روز، طرح توسعه و بهره برداری از میدان مشترک سهراب به میزان ۳۰هزار بشکه نفت خام در روز و ۶۰حلقه چاه میدان آزادگان جنوبی از دیگر طرح هایی بود که با حضور وزیر نفت به بهره برداری رسید.

تولید نفت به ۳ میلیون و ۴۰۰هزار بشکه رسید

وزیر نفت در مراسم افتتاح  طرح های یاد شده ، با بیان این که امسال قطعی و افت فشار گاز در کشور نداشتیم، افزود: تولید نفت به ۳میلیون و ۴۰۰هزار بشکه در روز رسیده است.

به گزارش تسنیم ، جواد اوجی اظهار داشت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۱۵۰ هزار بشکه به ظرفیت تولید نفت کشور و ۲۸ میلیون متر مکعب هم به تولید گاز کشور از یک میدان گازی اضافه شده است.

‌وی با اشاره به این که تولید نفت نزدیک به ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه  است و بیش از یک میلیارد هم تولید گاز خام را شاهد‌یم، تاکید کرد: به برکت خونه شهدا و همت عزیزان این صنعت ، اکنون ۲۳ پالایشگاه گازی داریم. همچنین امسال به همت همه عزیزان در شرکت ملی نفت و گاز  تامین گاز پایدار را داشتیم.

اوجی با تاکید بر این که ‌۸ قرارداد به ارزش ۱۴ میلیارد دلار تا پایان سال منعقد می‌شود، ادامه داد: پروژه‌هایی که بهره‌برداری شد را به مردم هدیه می‌کنیم و خبرهای خوبی را تا پایان سال خواهیم داشت.‌

وزیر نفت همچنین در این سفر یک روزه از آخرین روند ساخت‌ پتروشیمی «ابن سینای» اندیمشک و طرح های اقتصادی شاخص منطقه دیدن کرد.برای ساخت این پتروشیمی ۳۸۸میلیون دلار پیش بینی شده است ‌و ظرفیت تولید این پتروشیمی ۲۰۰هزار تن در سال خواهد بود.این طرح نخستین طرح تولید «اتیلن اکساید» با خوراک گازی است.

منبع: اطلاعات انلاین