با شکست تیم ملی برابر قطر، کارمان در جام ملت‌های ۲۰۲۳ به پایان رسید و طلسم مرحله نیمه نهایی این مسابقات بار دیگر سراغمان آمد. اگرچه قطری‌ها شکست‌های بسیار زیادی را برابر با متحمل شده‌اند اما گاهی اوقات ضربات تلخی را نیز به فوتبال ایران زده‌اند که چهارشنبه شب یکی از همان‌ها را دیدیم. تا […]

- رکورد عجیب و تلخ قلعه‌نویی با استقلال و تیم ملی مقابل قطری‌ها

با شکست تیم ملی برابر قطر، کارمان در جام ملت‌های ۲۰۲۳ به پایان رسید و طلسم مرحله نیمه نهایی این مسابقات بار دیگر سراغمان آمد. اگرچه قطری‌ها شکست‌های بسیار زیادی را برابر با متحمل شده‌اند اما گاهی اوقات ضربات تلخی را نیز به فوتبال ایران زده‌اند که چهارشنبه شب یکی از همان‌ها را دیدیم.

تا قبل از مسابقه مذکور، ایران سه بار به قطر باخته بود که یک مرتبه از آن در دوره سرمربیگری میروسلاو بلاژویچ فقید بود و دو شکست دیگر تحت هدایت افشین قطبی و محمد مایلی کهن حاصل شد. دو سرمربی که سابقه نشستن روی نیمکت پرسپولیس را هم دارند. در واقع امیر قلعه نویی چهارشنبه شب به اولین سرمربی استقلالی تیم ملی بدل گردید که شکست برابر قطری‌ها را تجربه کرده است.

نکته اینجاست که قلعه نویی اولین سرمربی تاریخ استقلال هم محسوب می‌شود که همراه با این تیم برابر یک تیم قطری در لیگ قهرمانان آسیا شکست خورده است. اتفاقی که بهار سال ۱۳۸۸ و در بازی مقابل ام صلال به وقوع پیوست و حالا به همین خاطر امیر صاحب رکوردی خاص و البته بسیار تلخ به عنوان یک سرمربی استقلالی در قیاس با تیم‌های ملی و باشگاهی قطری شده است.

منبع: خبـر ورزشی