به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، گوگل برای کاهش کلاهبرداری در سنگاپور به دنبال مسدود کردن سایدلود برنامه‌هایی است که از مجوزهای اندروید برای خواندن رمزهای عبور یک‌بارمصرف از طریق پیامک و اعلان‌ها سوءاستفاده می‌کنند. منظور از سایدلود، نصب اپلیکیشن‌ها از منابعی غیر از گوگل پلی است. بر اساس گزارش زومیت، براساس بیانیه‌ی مطبوعاتی گوگل، […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، گوگل برای کاهش کلاهبرداری در سنگاپور به دنبال مسدود کردن سایدلود برنامه‌هایی است که از مجوزهای اندروید برای خواندن رمزهای عبور یک‌بارمصرف از طریق پیامک و اعلان‌ها سوءاستفاده می‌کنند. منظور از سایدلود، نصب اپلیکیشن‌ها از منابعی غیر از گوگل پلی است.

بر اساس گزارش زومیت، براساس بیانیه‌ی مطبوعاتی گوگل، مجوزهای اندروید اغلب توسط کلاهبرداران برای رهگیری رمزهای عبور از طریق پیامک یا اعلان‌ها و همچنین جاسوسی از محتوای روی صفحه‌نمایش مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند.

سایدلود برنامه‌های اندروید در یک کشور محدود شد!

در بیانیه‌ی گوگل آمده است: «از بررسی بدافزارهای کلاهبرداری بزرگ متوجه شدیم که بیش از ۹۵ درصد از نصب‌ها، از منابع خارجی در اینترنت بوده‌اند.»

غول فناوری آمریکایی می‌گوید وقتی کاربری در سنگاپور اقدام به نصب چنین اپلیکیشن‌هایی می‌کند، گوگل به صورت خودکار با یک پیام هشدار به او اطلاع می‌دهد.

گوگل پروژه‌ی آزمایشی جدید را با همکاری آژانس امنیت سایبری سنگاپور (CSA) به عنوان بخشی از برنامه‌ی Play Protect توسعه داده است.

در اکتبر ۲۰۲۳ (مهر و آبان ۱۴۰۲) گوگل قابلیت جدید اسکن آنی اپلیکیشن‌ها را در هند ارائه کرد که به برنامه‌های مخرب اجازه‌ی نصب روی گوشی نمی‌دهد، چه آن‌هایی که از پلی استور و چه آن‌هایی که از منابع دیگر دانلود شده‌اند. این قابلیت درحال انتشار برای کشورهای بیشتری از جمله سنگاپور و برزیل است.

۲۲۷۲۲۷

منبع: خبـرآنلاین