چرا شیخ السفرا به دیدار رئیسی نرفت؟
چرا شیخ السفرا به دیدار رئیسی نرفت؟

براساس یک رسم معمول همه ساله روسای جمهور ایران در دهه فجر میزبان سفرای خارجی حاضر در ایران هستند و این بار هم سید ابراهیم رییسی با هماهنگی تیم تشریفات ریاست جمهوری و وزارت خارجه در جمع مهمانان خارجی خود سخن گفت. همه ساله رسم است شیخ السفرای حاضر در کشور پس از وزیر خارجه […]

- چرا شیخ السفرا به دیدار رئیسی نرفت؟

براساس یک رسم معمول همه ساله روسای جمهور ایران در دهه فجر میزبان سفرای خارجی حاضر در ایران هستند و این بار هم سید ابراهیم رییسی با هماهنگی تیم تشریفات ریاست جمهوری و وزارت خارجه در جمع مهمانان خارجی خود سخن گفت.

همه ساله رسم است شیخ السفرای حاضر در کشور پس از وزیر خارجه سخنرانی دارد و از سوی دیگر سفرای حاضر در کشور ، جشن استقلال جمهوری اسلامی را تبریک می گوید.

این اتفاقی است که در جشن های استقلال تمام کشورهای دنیا هم رخ می دهد. امسال در تهران اما این اتفاق رخ نداد و بنا بر اعلام مجری مراسم به دلیل عدم حضور شیخ السفراء که به امارات سفر کرده بود، این بخش از مراسم اجراء نشد درحالی که بر اساس عرف رایج همیشه باید دو سفیر جایگزین برای سفیر اصلی وجود داشته باشد چون تبریک از سوی شیخ السفراء بخشی از پروتکل های رایج چنین مراسمی در تبریک جشن پیروزی انقلاب است.

پروتکلی که از سوی تیم تشریفات نهاد ریاست جمهوری و تیم برگزاری وزارت خارجه به سادگی نادیده گرفته شده است.

منبع: اطلاعات انلاین