به گزارش زیرنویس، این موضوع دو دلیل اصلی دارد: یکی از آنها این است که چرخش کره زمین نرم و روان است. استفانی دپ، ستاره‌شناس و استراتژیست محتوا در رصدخانه Vera C.Rubin شیلی در این باره گفته:« اگر در ماشین باشید و با سرعت ثابتی در بزرگراه حرکت کنید، کافی است چشمانتان را ببندید و […]

- اگر زمین با سرعت دور خودش می‌چرخد، پس چرا آن را احساس نمی‌کنیم؟

به گزارش زیرنویس، این موضوع دو دلیل اصلی دارد: یکی از آنها این است که چرخش کره زمین نرم و روان است. استفانی دپ، ستاره‌شناس و استراتژیست محتوا در رصدخانه Vera C.Rubin شیلی در این باره گفته:« اگر در ماشین باشید و با سرعت ثابتی در بزرگراه حرکت کنید، کافی است چشمانتان را ببندید و سر و صدای جاده را نادیده بگیرید. در این شرایط حس می‌کنید که در حالت سکون هستید. اگر راننده ماشین دائما گاز و ترمز بگیرد، متوجه می‌شوید که در حال حرکت هستید؛ ولی اگر ماشین با سرعت ثابتی حرکت کند، شما احساس بی‌حرکتی خواهید کرد.»

گرگ گبور، استاد فیزیک و علوم نوری در دانشگاه کارولینای شمالی دراین باره می گوید:« ما می‌دانیم که چیزی به نام حرکت مطلق وجود ندارد و تنها چیزی که اهمیت دارد، حرکت نسبی است. افرادی مثل نیوتن و گالیله به این موضوع اشاره کرده‌اند. گالیله آزمایش معروفی دارد که در آن به تجربه حضور در یک کشتی اشاره می‌کند. یک کشتی را تصور کنید که در آب آرام در حرکت است و کشتی دیگری که در اسکله لنگر انداخته است. طبق قوانین فیزیک، شما هیچ تفاوتی را در این دو کشتی احساس نخواهید کرد.»

در «چرا چرخیدن زمین را حس نمی‌کنیم؟» بیشتر درباره این پدیده بخوانید.

۵۸۵۸

منبع: خبـرآنلاین