جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ همه را شگفت‌زده کرد و بزرگ‌ترین شگفتی هم حضور اردن در فینال این مسابقات بود. شاید با روندی که قطر در پیش گرفته و با توجه به عملکرد خوب در این تورنمنت و قهرمانی در تورنمنت گذشته، فینالیست شدنش شگفتی نباشد، اما اردن که ۲ مرتبه هم در طول تورنمنت با […]

- پرافتخارترین تیم جام ملت‌های آسیا کدام است؟/ اردن؛ چهاردهمین فینالیست و شاید دهمین قهرمان!

جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ همه را شگفت‌زده کرد و بزرگ‌ترین شگفتی هم حضور اردن در فینال این مسابقات بود.

شاید با روندی که قطر در پیش گرفته و با توجه به عملکرد خوب در این تورنمنت و قهرمانی در تورنمنت گذشته، فینالیست شدنش شگفتی نباشد، اما اردن که ۲ مرتبه هم در طول تورنمنت با تیم قدرتمندی مثل کره‌جنوبی مصاف داد و حتی در گروهش سوم شد، با راهیابی به دیدار نهایی اتفاقی ویژه رقم زد.

تاریخ‌سازی اردن این تیم را تبدیل به چهاردهمین فینالیست جام ملت‌های آسیا کرده است. این تورنمنت ۹ قهرمان داشته (ژاپن، عربستان‌سعودی، ایران، کره‌جنوبی، اسرائیل، کویت، استرالیا، عراق و قطر) و ۴ تیم (چین، هند، میانمار و امارات) هم با وجود حضور در فینال به جام قهرمانی نرسیده‌اند.

در صورتی که امشب قطر در خانه جام را بالای سر ببرد در کنار کره‌جنوبی تیمی با ۲ قهرمانی خواهد بود. ژاپن با ۴ قهرمانی پرافتخارترین تیم جام ملت‌های آسیاست و عربستان و ایران هم ۳ قهرمانی کسب کرده‌اند.

اردن شگفتی‌اش را کامل می‌کند یا قطر دومین قهرمانی متوالی را به دست می‌آورد؟ پیش‌بینی شما چیست؟

بیشتر بخوانید: حسین عموته؛ مربی شگفتی‌ساز اردن کیست؟/ از سومی در گروه تا فینالیست شدن با شکست کره‌جنوبی/ این مربی ۳۳ درصدی است!

منبع: خبـر ورزشی