پپ گواردیولا معتقد است که یورگن کلوپ خیلی زود به مربیگری بازخواهد گشت. کلوپ با اعلام تصمیم خود مبنی بر کناره‌گیری از سرمربیگری لیورپول در پایان فصل، دنیای فوتبال را شوکه کرد. او پس از ۹ سال درخشان که در طی آن لیورپول را به پیروزی‌های متعددی از جمله قهرمانی در لیگ برتر و قهرمانی […]

- کلوپ برمی‌گردد؛ مطمئنم!/ هرچه رقیب بزرگ‌تر باشد موفقیتت بزرگ‌تر خواهد شد!

پپ گواردیولا معتقد است که یورگن کلوپ خیلی زود به مربیگری بازخواهد گشت. کلوپ با اعلام تصمیم خود مبنی بر کناره‌گیری از سرمربیگری لیورپول در پایان فصل، دنیای فوتبال را شوکه کرد. او پس از ۹ سال درخشان که در طی آن لیورپول را به پیروزی‌های متعددی از جمله قهرمانی در لیگ برتر و قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا رساند، آنفیلد را ترک خواهد کرد.

گواردیولا پیش از بازی منچسترسیتی مقابل اورتون در مصاحبه با یورو اسپورت گفت: من کاملا مطمئن هستم که او برمی‌گردد. کجا، نمی‌دانم. فقط خودش می‌داند. کمی استراحت می‌کند و آرام می‌شود و چشم‌انداز را می‌بیند، زیرا وقتی در حال بازی هستید هر فصل به فصل، دیدن چشم‌انداز، دیدن اینکه ما کیستیم، یا چه چیزی از زندگی می‌خواهیم دشوار است. گاهی اوقات استراحت کردن واقعاً خوب است. او می‌خواهد بهترین تصمیم را بگیرد.

در طول دهه گذشته، بازی‌های بین سیتی و لیورپول همواره در لیگ برتر برجسته بوده. این رویارویی‌ها اغلب محوری بوده‌اند، و رقابت قهرمانی اغلب بین این دو قدرت فوتبال در جریان بود. اگرچه لیورپول تحت هدایت کلوپ تنها یک بار موفق به کسب عنوان قهرمانی لیگ شد (۲۰۲۰-۲۰۱۹). استانداردهای بالای تعیین شده توسط هر دو باشگاه منجر به رقابت شدیدی شده است.

وقتی از گواردیولا سوال شد که آیا کلوپ باعث پیشرفت او شده، گفت: مطمئنا. خیلی وقت‌ها بله. بزرگی موفقیت به بزرگی رقیب بستگی دارد. وقتی یک رقیب به اندازه کافی خوب نیست، موفقیت شما به اندازه کافی بزرگ نیست. اما رقابت با این لیورپول برای سال‌ها، این لیورپول و لیورپول‌های قبلی، و گاهی اوقات شکست دادن آنها، نشان می‌دهد که چقدر خوب کار کرده‌ایم. فکر می‌کنم آنها هم با شکست دادن ما چنین حسی دارند. این بهترین معیار برای فهمیدن این است که ما به عنوان تیم چطور هستیم.

این دو تیم بار دیگر در صدر جدول قرار گرفتند و لیورپول با برتری اندک دو امتیازی و یک بازی بیشتر نسبت به رقیب بزرگ خود در جایگاه بهتری است. هر دو باشگاه روز شنبه بازی خواهند داشت و سیتی از اورتون میزبانی می‌کند و لیورپول در آنفیلد به مصاف برنلی خواهند رفت.

بیشتر بخوانید:

منبع: خبـر ورزشی