الجزایر می‌‎‌تواند فاصله میان مغرب و مشرق اسلامی را کم کند
الجزایر می‌‎‌تواند فاصله میان مغرب و مشرق اسلامی را کم کند

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، سید عباس صالحی، سرپرست موسسه اطلاعات در دیدار با روزنامه‌نگاران الجزایری ضمن خوشامدگویی، «انقلاب الجزایر» را الگویی برای مردم ایران دانست و آن را الهام‌بخش انقلاب ۵۷ توصیف کرد. وی با اشاره به آثار منتشرشده از مشاهیر الجزایر به عنوان منابع خواندنی و انگیزشی برای انقلابیون، به نشر مقالات و آثار […]

- الجزایر می‌‎‌تواند فاصله میان مغرب و مشرق اسلامی را کم کند

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، سید عباس صالحی، سرپرست موسسه اطلاعات در دیدار با روزنامه‌نگاران الجزایری ضمن خوشامدگویی، «انقلاب الجزایر» را الگویی برای مردم ایران دانست و آن را الهام‌بخش انقلاب ۵۷ توصیف کرد.

وی با اشاره به آثار منتشرشده از مشاهیر الجزایر به عنوان منابع خواندنی و انگیزشی برای انقلابیون، به نشر مقالات و آثار متعددی از انقلاب الجزایر در ایران اشاره کرد و گفت: حضور اصحاب رسانه و فرهنگ الجزایر در ایران باید به فرصتی برای تعاملات ویژه بین دو کشور تبدیل شود و موسسه اطلاعات با توجه به پیشینه و ریشه تاریخی-فرهنگی که در کشور دارد می‌تواند محفلی برای آغاز این گفتگوها و نشست‌ها و تفاهمات طرفینی باشد.

صالحی با اشاره به وضعیت اسف‌بار فلسطین و غزه، نقش کشورهای اسلامی در حمایت از مقاومت را بسیار حیاتی دانست و خواستار توجه ویژه رسانه‌های جهان اسلام به موضوع مهم فلسطین شد.

استفاده از فناوری‌های نوین رسانه‌ای و تقویت عملی تعاملات فرهنگی دو کشور از جمله نکات دیگری بود که سرپرست موسسه اطلاعات به آن اشاره کرد. صالحی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ریشه‌های تاریخی-مذهبی در الجزایر به فاصله میان مشرق اسلامی و مغرب اسلامی در جهان اشاره و تاکید کرد: ایران به عنوان کانون مشرق اسلامی می‌تواند در کنار الجزایر به عنوان یکی از کانون‌های مغرب اسلامی، ضمن بازخوانی اسلام و دانشمندان و فرهیختگان اسلامی، برای نسل‌های نو موثر باشد و این گسست تاریخی-جغرافیایی را جبران کند. 

در این دیدار که چند تن از روزنامه‌نگاران الجزایری از جمله مدیر روزنامه الفجر، مدیر بخش آنلاین الفجر، مدیر و معاون روزنامه جوان آینده، مدیر وبسایت الکبیر آنلاین حضور داشتند ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران به عنوان اولین گروه رسانه‌ای از الجزایر، بر تقویت و توسعه همکاری‌های فرهنگی دو کشور تاکید و بر استفاده از تجربیات ایران در دوران تحریم‌ها تصریح کردند.

«استفاده از فضای وب و شبکه‌های اجتماعی برای بیان مباحث دینی-اجتماعی، بهره‌برداری از دانشگاه‌ها به عنوان محمل تعاملات فرهنگی، بهره‌گیری از شیوه‌های نوین رسانه‌ای در جنگ رسانه‌ای، تعامل عملی میان رسانه‌ها با استفاده از انتشار محتوا در رسانه‌های دو کشور، استفاده از تجربیات رسانه‌ای در دوران بحران» از جمله مباحثی بود که توسط اعضای تیم رسانه‌ای الجزایر مطرح شد.

منبع: اطلاعات انلاین