برای ارسال پیامک انبوه به یک سامانه پیامکی یا پنل اس ام اس نیاز داریم. حالا شاید برای برخی از افراد این سوال پیش بیاید که چرا نمی‌توان از موبایل شخصی برای این کار استفاده کرد؟ ارسال پیامک انبوه و تبلیغاتی از سیم‌کارت شخصی یک محدودیتی دارد و اگر باعث آزار و مزاحمت برای مخاطبین […]

برای ارسال پیامک انبوه به یک سامانه پیامکی یا پنل اس ام اس نیاز داریم. حالا شاید برای برخی از افراد این سوال پیش بیاید که چرا نمی‌توان از موبایل شخصی برای این کار استفاده کرد؟ ارسال پیامک انبوه و تبلیغاتی از سیم‌کارت شخصی یک محدودیتی دارد و اگر باعث آزار و مزاحمت برای مخاطبین شود، می‌توانند از شما شکایت کنند. به‌علاوه، ارسال بیش از ۵۰۰ پیامک در روز از سیم کارت ممنوع است و ممکن است باعث شود سیم‌کارت شما مسدود شود.

خب حالا که کمی با خم و چم ارسال پیامک انبوه آشنا شدیم، بهتر است به سراغ اصل مطلب یعنی روش‌های ارسال انبوه به تمام مخاطبین برویم.

ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی به مخاطبان قدیمی

افرادی که در حوزه بازاریابی پیامکی فعالیت می‌کنند می‌دانند که حفظ مشتریان قدیمی، از جذب مشتری جدید مهم‌تر است. بنابراین ارسال پیامک به مخاطبان قدیمی اهمیت بسیار بالایی دارد. در این قسمت از مقاله می‌خواهیم دو روش اصلی ارسال انبوه به مخاطبان قدیمی را با هم بررسی کنیم.

ارسال انبوه با استفاده از دفترچه تلفن سامانه پیامکی

یکی از قابلیت‌های پنل‌های پیامکی، دفترچه تلفن است. در این دفترچه تلفن شما می‌توانید شماره موبایل افرادی که قبلا از شما خرید کرده‌اند را وارد کنید. توصیه ما این است که حتما هنگام وارد کردن مخاطبان به دفترچه تلفن، آنان را دسته‌بندی و مرتب کنید. این کار شاید در ابتدا کمی وقت‌گیر باشد؛ اما در ادامه راه کار را برای شما راحت‌تر و تبلیغات شما را هدفمند و پربازده‌تر می‌کند. 

مثلا فرض کنید یک باشگاه ورزشی دارید و می‌خواهید مخاطبان خود را دسته‌بندی کنید. هنگام ثبت‌نام یا پرداخت شهریه ماه جدید از آنان بپرسید هدفشان برای ثبت‌نام در باشگاه چیست؟ آیا برای لاغر شدن به سراغ کلوپ ورزشی شما آمده‌اند یا چاقی؟ شاید هم فقط قصد دارند سلامت‌تر زندگی کنند. این افراد را در دسته‌بندی‌های جداگانه در دفترچه تلفن ذخیره کنید. در گام بعدی رشته ورزشی این افراد را هم جدا کنید تا هنگام تبلیغات کار شما راحت‌تر باشد. حالا اگر شما یک مربی جدیدی به باشگاه اضافه کرده‌اید که تخصص او افزایش حجم با رشته بدنسازی است، فقط به افرادی این پیامک انبوه را ارسال کنید که در دسته‌بندی مرتبط هستند.

این کار دو امتیاز بزرگ برای شما دارد. یکی اینکه مشتری و مخاطب خود را هدفمند و درست انتخاب می‌کنید و نرخ تبدیل شما بسیار بالا می‌رود و در درجه دوم، هزینه‌ و زمانی که برای تبلیغات می‌گذارید، کمتر اما بهینه‌تر است.

پیامک انبوه تبلیغاتی با استفاده از فایل اکسل

یکی دیگر از راه‌های ارسال پیامک انبوه به تمام مخاطبین، استفاده از یک فایل اکسل است. در این فایل اکسل باید شماره مخاطبین را با توجه به نوع پیامکی که می‌خواهید ارسال کنید، وارد نمایید.

حتما برای شما هم پیش آمده که یک اس ام اس تبلیغاتی دریافت کنید که با نام و نام خانوادگی خودتان شروع شده باشد. مثلا: «مریم عزیز، فروش فوق‌العاده محصولات چرم برند لاویزا شروع شد. برای خرید روی لینک زیر کلیک کنید.» در این مثال مریم، یک متغیری است که باید همراه با شماره موبایل او در فایل اکسل ذخیره شود تا پیامک به صورت شخصی‌سازی شده و با لحن صمیمانه‌تری برای مخاطبین فرستاده شود.

شما در این فایل اکسل می‌توانید شماره موبایل تمام مخاطبان قدیمی خود را وارد کرده و از این طریق پیامک انبوه تبلیغاتی ارسال کنید.

 اس ام اس تبلیغاتی

ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی به مخاطبان جدید

حالا شاید در استراتژی تبلیغاتی شما، جذب مخاطبین جدید هم اهمیت بسیار بالایی داشته باشد. برای این منظور چگونه می‌توانید به تمام مخاطبان پیامک انبوه ارسال کنید؟

ارسال پیامک انبوه به یک منطقه خاص

یکی از روش‌هایی که با استفاده از آن می‌توان پیامک انبوه ارسال کرد و مخاطبان و مشتریان جدید جذب کرد، ارسال پیامک به یک منطقه خاص است. مثلا اگر فروشگاه شما نیاز دارد تا مخاطبین محلی را جذب کند، باید بتوانید افراد جدیدی که در محله شما هستند را جذب کنید. برای این کار می‌توانید از قابلیت ارسال انبوه به کد پستی استفاده کنید. ارسال به کدپستی خود به سه نوع تقسیم می‌شود.

کد پستی ایرانسل

با استفاده از قابلیت کدپستی ایرانسل می‌توانید به تمام مخاطبینی که در آن محدوده پستی ساکن هستند و شماره موبایل ایرانسل دارند، پیامک انبوه ارسال کنید. این قابلیت بیشتر به درد کسب‌وکارهای محلی مانند سالن‌های زیبایی، باشگاه‌های ورزشی، رستوران و غذای بیرون‌بر و سوپرمارکت می‌خورد.

کدپستی همراه اول

قابلیت کد پستی همراه اول هم مانند کدپستی ایرانسل است با این تفاوت که پیامک انبوه به تمام مخاطبینی که سیم کارت همراه اول دارند ارسال می‌شود.

ارسال پیامک انبوه از روی نقشه گوگل

حالا ممکن است با خود بگویید اگر کدپستی محدوده مورد نظر را نداشته باشیم، چگونه باید برای تمام مخاطبین پیامک تبلیغاتی انبوه بفرستیم؟ جواب ساده است! ارسال از روی نقشه. این قابلیت درست مانند کدپستی همراه اول و ایرانسل عمل می‌کند با این تفاوت که دیگر نیاز نیست خودتان کدپستی را وارد کنید و با انتخاب یک محدوده از روی نقشه، به صورت خودکار برای تمام مخاطبین پیامک انبوه ارسال می‌شود.

پیامک انبوه

خلاصه و جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم به سه روش ارسال پیامک انبوه برای تمام مخاطبین بپردازیم. دریافت اس ام اس ایران یا برای مخاطبان قدیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد و یا برای مخاطبان جدید. پیشنهاد می‌کنیم حتما ارسال پیامک انبوه به صورت هدفمند و حساب‌شده را در برنامه تبلغاتی خود قرار دهید. زیرا این نوع از پیامک‌ها نه تنها در جذب مشتری، بلکه در حفظ مشتریان قدیمی شما هم بسیار موثر هستند.

منبع: خبـر ورزشی