فرماندهی که با کار‌های چریکی به جنگ ارتش زرهی عراق رفت
فرماندهی که با کار‌های چریکی به جنگ ارتش زرهی عراق رفت

شهید «صمد اسدی» فرماندهی که در اوج مظلومیت جمهوری اسلامی در ابتدای جنگ تحمیلی، در محور «شور شیرین» مهران، کانون وحشتی برای دشمن بعثی ایجاد کرده بود. «محمدتقی قاسمی» از پیشکسوتان دفاع مقدس در خصوص این شهید اظهار کرد: در این مقطع زمانی، ارتفاعات «میمک»، «شهرمهران»، «ارتفاعات کله‌قندی»، ارتفاعات «۳۴۳» و همچنین بخشی از ارتفاعات […]

- فرماندهی که با کار‌های چریکی به جنگ ارتش زرهی عراق رفت

شهید «صمد اسدی» فرماندهی که در اوج مظلومیت جمهوری اسلامی در ابتدای جنگ تحمیلی، در محور «شور شیرین» مهران، کانون وحشتی برای دشمن بعثی ایجاد کرده بود.

«محمدتقی قاسمی» از پیشکسوتان دفاع مقدس در خصوص این شهید اظهار کرد: در این مقطع زمانی، ارتفاعات «میمک»، «شهرمهران»، «ارتفاعات کله‌قندی»، ارتفاعات «۳۴۳» و همچنین بخشی از ارتفاعات «زیل» که مشرف بر تنگه و پل «کنجانچم»، است در اشغال ارتش بعثی عراق بود و یگان ارتش جمهوری اسلامی هم در این برهه در منطقه «سرنی» مستقر بود.

وی گفت: در این شرایط محل استقرار گروهی به فرماندهی این فرمانده شجاع، ۱۵ کیلومتر در دل عراقی‌ها است! عراقی که در این برهه در اوج قدرت بود و جبهه ما در اوج مظلومیت، نه آتش پشتیبانی داشتیم و نه امکاناتی، با تدبیر شهید «صمد اسدی» که گروهی متشکل از «عبدالمحمد فیضی»، «یادگار امیدی»، «علی حاتمیان»، «قیصر موسی‌بیگی»، «درویش‌علی عباسی»، «نعمان غلامی» و «رضا بهزادیان» از نیرو‌های ژاندارمری، «علی علوی» و من، جبهه‌ای ساخته شد که با عبور از خطوط دشمن و مین‌گذاری جاده‌های موصلاتی– دفاعی عراق از جاده «زرباطیه» و «هشیم» تا «تک‌تک مشکی» به لشکر عراق ضربات بزرگی وارد کرد.

قاسمی ادامه داد: این فرمانده خلاق، امروز گمنام‌ترین فرمانده تیپ امیرالمومنین (ع) استان است که یکی از خالقان جنگ چریکی با دشمن بعثی بود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: این شهید در زمانی که توپخانه نداشتیم و فاقد نیروی احتیاط بودیم با کار‌های چریکی، ارتش زرهی عراق را در جبهه میانی و مهران از نفس انداخته بود.

وی تصریح کرد: سخت‌ترین جبهه ما در ابتدای جنگ تحمیلی «شور شیرین» و «زیل» مهران بود، که شهید اسدی در ابتدای جنگ با این گروه ۱۲ نفره‌ی پاسدار در کنار نیرو‌های ژاندارمری در آنجا حماسه‌ها به‌پا کردند.

قاسمی عنوان کرد: جنگ چریکی در این مقطع بهترین روش برای مقابله با ارتش بعث بود و شهید اسدی آنقدر خلاق و توانمند بود که آقای «بهزادیان» از ژاندارمری مرخصی می‌گرفت به شهر نمی‌رفت بلکه با ما در عمیات‌های چریکی شرکت می‌کرد.

منبع: ایسنا

+