به گزارش زیرنویس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ اطلاعیه جمعیت هلال‌احمر به شرح زیر است:  از ۱۴تا ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ در سطح کشور ۷۲۸ مورد عملیات و خدمات امداد و نجات به ثبت رسیده است که نسبت به هفته ماقبل خود شاهد کاهش تعداد عملیات و خدمات امداد و نجات هستیم. بر پایه […]

به گزارش زیرنویس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ اطلاعیه جمعیت هلال‌احمر به شرح زیر است: 

از ۱۴تا ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ در سطح کشور ۷۲۸ مورد عملیات و خدمات امداد و نجات به ثبت رسیده است که نسبت به هفته ماقبل خود شاهد کاهش تعداد عملیات و خدمات امداد و نجات هستیم. بر پایه اطلاعات ثبت شده طی هفته گذشته با حضور نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به ۳۷۳۶ نفر خدمات لازم امداد و نجات ارائه شد. 

در این مدت زمان، ۴۷۲، نفر با کمک امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر نجات یافتند، ۳۳۸ مصدوم و بیمار در سوانح مختلف به مراکز درمانی انتقال و ۳۲۵ مصدوم و بیمار در محل حادثه خدمات درمانی پیش بیمارستانی دریافت کردند. 

طی این مدت زمان، عملیات رهاسازی ۶۸ مورد خودرو انجام شده است که منجر به رهاسازی ۱۱۱ مصدوم در سوانح ترافیکی شد. 

امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر در مراسم راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن، در کنار مردم حاضرند. بیش از ۱۷۰۰ تیم عملیاتی با در اختیار داشتن ۱۰۶۲ دستگاه آمبولانس و خودروی پشتیبانی، برای پوشش امدادی در مراسم راهپیمایی و در سراسر کشور، حضور دارند. 

شهروندان توجه داشته باشند که در روزهای برقی از سفر به مناطق صعب‌العبور و ناشناخته کوهستانی و جنگلی و سفرهای فردی و یا تک‌نفره پرهیز کنند. قبل از انجام سفر، بهتر است که به اخبار هواشناسی توجه کنند و در صورت هشدار هواشناسی مبنی بر احتمال بارش باران و برف، از اطراق در حاشیه رودخانه‌ها و یا کوهپیمایی، پرهیز کنند. هموطنان در صورت بروز هرگونه حادثه در مناطق جنگلی، کوهستانی و جاده‌ای می‌توانند با شماره ۱۱۲ هلال‌احمر تماس بگیرند.

امدادگران هلال‌احمر به‌صورت ۲۴ساعته آماده خدمات‌رسانی به هموطنان هستند؛ همچنین برای دریافت آموزش‌های اولیه درباره امدادرسانی در حوادث، با مراجعه به سایت آموزش جمعیت هلال‌احمر khadem. ir می‌توانند نکات و موارد لازم را فراگیرند.

منبع خبر: رکنـا